Industria turismului este una dintre cele mai afectate de epidemia de coronavirus. Ce piețe au suferit cel mai mult și care au suferit mai puțin aflăm dintr-un raport al Agenției Globale de Turism Online - eSky.

Odată cu creșterea drastică a numărului bolnavilor din China, situația s-a agravat. Companiile aeriene au decis să limiteze zborurile către regiunile infectate. De asemenea, clienții au început să renunțe masiv la călătorii în multe țări asiatice, în special în China unde, în februarie, numărul de rezervări a scăzut cu circa 81% față de ianuarie. Alte țări asiatice au suferit și ele, inclusiv Thailanda, o destinație foarte populară printre turiștii europeni.

Situația din România

Numărul tuturor rezervărilor de zboruri din România după ce a fost anunțată epidemia în China a scăzut cu aproximativ 7% de la săptămână la săptămână, după care s-a recuperat rapid cu o creștere de aproximativ 10% în săptămâna ce a urmat. Știrile despre virusul care a ajuns în Europa în penultima săptămână din februarie au dus la o scădere mai accentuată a numărului de rezervări - aproximativ 23% de la săptămână la săptămână.

Companiile aeriene sub presiunea timpului și a așteptărilor clienților

Răspunsul companiilor aeriene la epidemia de coronavirus variază. Multe dintre ele sunt nevoite să închidă rutele și se confruntă cu cantități imense de anulări ale călătoriilor. Este posibil ca unele dintre ele să nu poată face față situației - un exemplu recent este compania aeriană britanică Flybe, care a declarat faliment joi, 5 martie.

Riscul se aplică în special companiilor ce au deja probleme financiare. Situația este mai optimistă pentru jucătorii puternici din industrie. Unii dintre aceștia iau măsuri diferite pentru a susține situația financiară: prețuri mai mici, opțiuni gratuite și mai flexibile pentru modificarea datelor zborului etc.

Citeste si:
Încă o cunoscută cofetărie se gândește să renunțe la produsele mai...
Tendința cofetăriilor în...

Așadar, acest moment ar putea fi bun pentru clienți să-și planifice călătoriile pentru perioade ulterioare, beneficiind de prețuri mai mici și de condiții mai bune.

În aceste circumstanțe, sunt tratate cu prioritate cererile de rambursare ale zborurilor. Peste 1.000 de clienți români au primit asistență legată de modificările condițiilor de călătorie de la angajații Serviciului Clienți al eSky.

Impactul asupra industriei turismului este inevitabil

În prezent, toate companiile de turism sunt în criză - atât din cauza vânzărilor scăzute, cât și a anulărilor. Nu toți jucătorii pot suporta presiunea. Cu siguranță după criză, industria va fi pe valul vânzărilor în creștere, se arată în raport. Totuși, totul depinde de cât va dura această situație. Acum fiind în faza de dezvoltare, revenirea rapidă la „normalitate” este puțin așteptată.

Citeste si:
America de Sud este „un nou epicentru” al pandemiei de coronavirus
America de Sud este „un nou...
Sursa foto: Shutterstock

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Turism »



Citește și
Lufthansa vrea să înceapă cursele aeriene din iunie
Setari Cookie-uri