COVID-19 | Cristian Pandel, CEO Christian Tour: Recomandăm turiștilor să aibă multă răbdare, să nu renunţe la vacanţe, cu toţii vom vrea să călătorim din nou

Industria turismului la nivel mondial se confruntă cu cea mai dificilă criză a ultimilor 30 de ani. Ceea ce crește dificultatea momentului este pe de o parte, incertitudinea crizei și lipsa de control asupra inamicului coronavirus. Iar pe de altă parte, este vorba despre comportamentul turiștilor, îngrijorați pentru banii deja achitați pentru vacanță. wall-street.ro a luat legătura cu reprezentanții tour operatorului Christian Tour, pentru a afla ce soluții a găsit acesta în această perioadă și ce sprijin așteaptă din partea statului român.

„Recomandăm turiștilor să aibă multă rabdare, să nu renunţe la vacanţe, cu toţii vom vrea să călătorim din nou. Căci oricât ar ȋncerca oamenii să se hrănească cu „mălai şi cartofi”, nu trebuie să uite că şi sufletul trebuie hrănit”, a declarat Cristian Pandel, CEO Christian Tour, pentru wall-street.ro.

Reprezentanții Christian Tour fac un apel pentru răbdare și calm în fața turiștilor. De asemenea, aceștia iau în calcul și situațiile dificile prin care unii dintre ei trec, astfel încât au conceput o serrie de vouchere, menită să sprijine, într-o oarecare măsură, financiar.

”În proporție de 85- 90% aleg să reprogrameze. Le suntem recunoscători pentru solidaritate şi pentru că astfel, oferă o gură de aer ȋntregii industrii a turismului.
Pentru cei sub 10% care doresc anulări, am ȋnceput discuţiile cu furnizorii. Acesta fiind un proces foarte lung, care nu poate avea un răspuns imediat, ȋntreaga lume fiind ȋntr-o stare de expectativă. În plus, noi suntem flexibili și pentru cei care au situaţii financiare dificile după această perioadă oferim opţiuni de vouchere deschise care se pot folosi până la finele anului 2021”, a menționat Diana Dima, Director Marketing Christian Tour.

”Datul banilor înapoi”, legea turiștilor

În prezent, nevoia majoră a turiștilor este înapoierea banilor. Privind în ansamblu, înainte de a fi turiști, aceștia sunt, cel mai probabil, angajați ai vreunei companii, care se confruntă cu o situație delicată. Veniturile diminuate masiv îi împing pe turiști să apeleze la ceea ce ei consideră „resursă reutilizabilă”.

Citeste si:
VIDEO | Primul hotel PLACAT CU AUR s-a deschis
VIDEO | Primul hotel PLACAT...

Diana Dima, director marketing Christian Tour, explică procesul achitării acelor sume de avans.

„Noi, ca agenţie de turism, am virat sumele ȋncasate de la turişti, către furnizorii serviciilor turistice. Aceste discuţii sunt un proces foarte lung, care nu poate avea un răspuns imediat, întreaga lume fiind ȋntr-o stare de expectativă. Ȋn plus, considerăm că este incorect ca din ȋntreg lanţul de furnizori care participă la crearea pachetului turistic, doar o verigă - ȋn speţă, touroperatorul - să fie singurul care răspunde ȋn faţa turistului, fiind nevoit să restituie sumele ȋncasate drept avansuri, ȋn cazul neefectuării programului turistic, din motive independente de el”, descrie Diana Dima.

De altfel, ”pachetul turistic include, pe lângă costuri directe, precum: cazare, transport, masă etc., şi o serie de costuri indirecte, asociate rezervării şi pe care agenţia le-a angajat deja: costuri de marketing, chirii ale sediilor, website și costuri asociate sistemelor informatice, costuri cu salariile pentru agenții care au procesat rezervarea, taxe şi impozite aferente acestora, care sunt virate deja către stat”, a adăugat directorul de marketing al companiei.

Ceea ce îngreunează procesul de înapoiere a banilor turiștilor este și reacția partenerului touroperatorului. Fiecare dintre aceștia adoptă o atitudine diferită, la rândul lor, trecând prin momente de criză.

Citeste si:
Primele zboruri charter au decolat de pe aeroporturile din...
Primele zboruri charter au...

”Fiecare partener reacţionează diferit, unii sunt mai ȋnţelegători, alţii discută strict ȋn litera contractelor ȋncheiate, dar fiecare cere solidaritate şi răbdare. Ni se comunică din partea tuturor furnizorilor (hotelieri, companii aeriene, transportatori) că ne creditează banii plătiţi, că ne ajută cu reprogramări, dar că nu ne pot returna sumele plătite, cu toţii traversând acum momente foarte grele ca business”, a mai spus Dima.

Dublarea volumului de muncă, în condiții de șomaj tehnic

Un procent de 75% din personalul touroperatorului Christian Tour se află în șomaj tehnic, de la 1 aprilie. Dintr-un total de peste 350 angajaţi, au rămas active mai puţin de 80 persoane.

”Lucrăm ȋn efectiv redus şi facem față foarte greu valului de solicitări venite din partea turiştilor. Cei mai mulţi au nevoie de informaţii suplimentare, au o grămadă de temeri şi incertitudini. Suntem activi mai puțin de 80 persoane, mare parte din departamentele de Producție, Financiar şi Vânzare”, a declarat Diana Dima, directorul de marketing al companiei.

Angajații au dat dovadă de înțelegere în această perioadă. Însă incertitudinea cauzată de criza COVID-19 este foarte mare, iar reziliența personalului devine încă o problemă a angajatorilor, inclusiv a touroperatorului.

Citeste si:
FOTO | Cum a schimbat coronavirusul all inclusive-ul din hotelurile...
FOTO REPORTAJ | Cum a...

”Cu siguranţă, e imperios necesar să ţinem aproape aceşti oameni, specialişti cu ani de experienţă ȋn turism, aportul lor fiind crucial la momentul când vom putea reveni „pe baricade”. De aceea, ne străduim să ne menţinem ȋn legătură permanentă cu colegii noştri, chiar dacă de la distanţă. Avem grupuri active pe platforme de socializare unde schimbăm zilnic impresii şi ȋi ţinem la curent cu tot ce se ȋntâmplă ȋn firmă. Ȋn plus, ȋi indemnăm să profite de aceste zile de izolare şi să-şi ȋmbunătăţească anumite skill-uri ce le vor fi utile ȋn viitor. Ȋn acest sens, am facut research ȋmpreună cu colegii din departamentul Sales, cu privire la platforme de e-learning gratuite, la care putem avea acces”, a declarat Diana Dima, director marketing Christian Tour.

Cum poate ajuta statul român turismul

Absolut toţi furnizorii de servicii turistice şi conexe acestora, de la companii aeriene şi de croazieră, agenţii de turism, hotelieri, companii de transport rutier şi până la familiile sutelor de milioane de oameni ce lucrează ȋn această industrie, caută soluţii şi cer susţinerea Guvernelor pentru a depăşi această perioadă complicată şi pentru a-şi asigura continuitatea.

Chistian Tour solicită sprijin Guvernului României ȋn sensul luării de măsuri concrete şi viabile pentru sectorul turistic, domeniu cu o specificitate anume. Ȋn acest sens, se fac demersuri şi se poartă discuţii cu reprezentanţii Ministerului Economiei, Energiei şi Mediului de Afaceri ȋn vederea găsirii de soluţii rapide de garantare sau creditare şi a unor măsuri legislative coerente, inspirate de la alte economii din zona UE.

„Nu cerem Guvernului lucruri incorecte ori imposibile, ci solicităm sprijin ȋn obţinerea de credite cu garanţia statului şi cu dobânzi minime, spre zero (inclusiv pentru pentru mari contribuabili, nu doar pentru IMM-uri). De pildă, franciza TUI TravelCenter pe care o reprezentăm ȋn România, a primit informarea din partea gigantului TUI cu privire la suportul de 1.8 miliarde euro primit din partea guvernului german. Dacă liderul mondial al turismului este susţinut de Guvernul său, Christian Tour, care este un brand 100% românesc, nu poate fi lăsat de izbelişte!

Nu ne dorim să ȋmpovărăm statul român, şi aşa puternic ȋncercat, ci ne bazăm pe faptul că guvernul liberal actual pune preţ pe continuitatea capitalului de afaceri autohton. Christian Tour, alături de celelalte companii din grupul de firme pe care l-am fondat, reprezintă unul dintre marii contribuabili la bugetele de stat, având dintotdeauna o situaţie financiară stabilă şi o evoluţie ascedentă ȋnainte de această criză”, a adăugat Cristian Pandel.

Relansarea turismului

Prelungirea stării de urgență îndepărtează și mai mult relansarea turismului. În plus, pune sub semnul întrebării rezistența agențiilor de turism pe piață.

”Momentan nu avem niste cifre clare privind relansarea activității noastre, deoarece ȋncă nu ştim cu exactitate când se va ȋncheia starea de urgenţă sau când se vor putea relua activităţile turistice. Aceasta este cea mai puternică criză pe care o traversează turismul ȋn ultimii 23 ani de când suntem noi ȋn branşă. Din păcate, nu credem că ne vom reveni cu uşurinţă ȋn lipsa unor forme sustenabile de susţinere”, a încheiat Diana Dima, director marketing Christian Tour, pentru wall-street.ro.

Christian Tour este unul dintre cei mai mari touroperatori români de pe piața autohtonă. Înființată în 1997, compania este deținută de Cristian Pandel și este prezentă atât în țară, prin cele peste 50 de sedii proprii și francize, cât și în străinătate, în Republica Moldova, Serbia, Polonia, Grecia, Turcia, Spania și SUA.

Sursa foto: Agerpres FOTO

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Turism »



Citește și
Reduceri semnificative pentru toate zborurile Wizz Air
Setari Cookie-uri