Colliers: Turismul de business din Capitala va migra către hoteluri cu renume

O pondere de peste 60% din cererea aferentă turismului din București a reprezentat în ultimii ani, în medie, turism de afaceri. Însă, deși este posibil ca turistul corporate să își schimbe comportamentul, după pandemia de Covid-19, alegând, în unele cazuri, întâlnirile online în detrimentul deplasărilor, totuși, acest segment al pieței ar putea să fie primul care deblochează cererea venită din partea turiștilor străini, chiar în viitorul foarte apropiat, apreciază Raluca Buciuc, partener în cadrul companiei de consultanță Colliers Internațional.

Astfel, media gradului de ocupare în București ar putea ajunge la 40-45% la finalul acestui an, iar venitul pe cameră disponibilă al hotelurilor din Capitală ar putea înregistra același nivel ca cel de dinainte de pandemie, de aproximativ 87 euro, într-un an sau chiar un an și jumătate de la momentul declarării pandemiei, arată o analiză a companiei citate.

Turiștii vor migra dinspre hotelurile mici locale către hotelurile operate de branduri cu renume.

Colliers

Aproape 50% din numărul total de camere din Capitală sunt operate de către branduri internaționale sau branduri locale bine reprezentate și se bucură de un grad de încredere mult mai mare decât hotelurile operate local, cu un nivel de recunoaștere mic. Prin urmare, este posibil să aibă loc, ca primă tendință, mutarea din structuri de cazare locale către hotelurile operate de branduri cu renume, chiar dacă prețul plătit va fi mai mare.

Citeste si:
Israelul îi va primi din aprilie pe turiștii vaccinați
Israelul îi va primi din...

"Diferența de cost acceptată va fi prețul pe care turistul îl va plăti în schimbul unui grad de siguranță mai mare oferit de operatorii care au posibilitatea financiară să implementeze cerințele de siguranță și igienă impuse de autorități și care doresc să își mențină imaginea pe care o au în piață referitoare la niște standarde de calitate superioară", completează Raluca Buciuc (foto).

România nu are un risc economic foarte mare pe fondul încetinirii activității sectorului turistic, acesta reprezentând momentan doar 3% din Produsul Intern Brut (PIB), față de Spania (12%), de exemplu, sau Ungaria, unde acest procent ajunge la 7%. Astfel, consultanții Colliers Internațional se așteaptă că turismul să fie susținut într-o proporție mai mare de alte sectoare economice, care își vor reveni mai repede, cum ar fi sectorul serviciilor sau transporturile și logistica.

Vestea bună este că, în România, peste 50% din industria ospitalității este asigurată de turismul intern, care are toate premisele să se relanseze mai repede decât turismul internațional.

Colliers

Citeste si:
Turismul de afaceri, o piata in crestere. Cati bani aduce acest...
Turismul de afaceri, o piata...

În luna martie, prima luna oficială de pandemie, hotelurile din România s-au confruntat cu o scădere de 68% a numărului de turiști, conform datelor Institutului Naţional de Statistică (INS). În București, gradul de ocupare a fost de doar 15% în martie și aprilie, iar majoritatea hotelurilor și-au închis porțile pentru a face față economic scăderii semnificative a cifrelor de afaceri. Declinul a fost mai mare decât în alte colțuri ale lumii, ținând cont că în Europa numărul de turiști s-a redus, în martie, cu doar 19%, iar la nivel mondial scăderea a fost de 57%, potrivit World Tourism Organization.

Despre autor
Marius Alexandru Stanciu
Absolvent al Facultatii de Economie din cadrul Academiei de Studii Economice din Bucuresti si al unui program de Master, cu specializarea Economie Europeana, sustinut in aceeasi institutie, Marius Alexandru Stanciu dispune de o experienta jurnalistica de peste 12 ani, dobandita in cadrul redactiei Wall-Street.ro si acopera din punct de vedere editorial evenimente si interviuri din piata imobiliara, piata asigurarilor si pensii private.

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Turism »



Setari Cookie-uri