Compania aeriană maghiară Wizz Air este obligată de către Tribunalul București, Sibiu și Cluj-Napoca să reangajeze patru piloți și zece însoțitori de zbor.

Wizz Air a concediat piloții și însoțitorii de zbor din România, în urmă cu exact un an de zile, la data de 14 aprilie 2020, însă concedierile au fost contestate de Asociația Profesională FPU România.

Wizz Air a declarat că piloții și însoțitorii de zbor au fost concediați din cauza pandemiei provocate de virusul Covid-19, dar FPU România și personalul destituit au considerat concedierea ilegală, deoarece compania aeriană nu a respectat legislația muncii în vigoare.

„Suntem extrem de mulțumiți de verdictul primit de membri noștri. Considerăm că soluția primită confirmă faptul că Wizz Air s-a folosit de pandemie pentru a scăpa de piloții și însoțitorii de zbor cu experiență, cu o salarizare mai mare, și i-a înlocuit cu forță de muncă mai ieftină. Este timpul ca Wizzair să cugete atent asupra modului în care își tratează angajații și dorim să profităm de această ocazie pentru a invita toți piloții și însoțitorii de zbor Wizz Air să ni se alăture și să lupte activ pentru condiții de muncă decente”, spune Mircea Constantin, președintele FPU România.

Retail jobs

Într-unul dintre verdicte, Tribunalul București notează faptul că demiterea nu s-a bazat pe motive reale și serioase, deoarece compania aeriană nu a reușit să demonstreze că avea dificultăți financiare majore. Printre altele, instanța subliniază că Wizz Air a angajat după concediere nouă piloți noi pentru același post desființat în urmă cu două luni și jumătate.

Wizz Air a concediat aproximativ 1000 de angajați (19%) din totalul forței sale de muncă în aprilie 2020, când a început pandemia Covid-19, însă a continuat să se extindă cu peste 15 baze noi, adăugând cel puțin 10 avioane noi și ducând o campanie masivă de recrutare.

„Suntem deosebit de preocupați de modul în care marile companii internaționale ignoră drepturile lucrătorilor și chiar legislația locală din Europa de Est. FPU România va continua lupta pentru a se asigura că lucrătorii din aviație sunt tratați cu respect, astfel încât condițiile de muncă decente să devină o normă și aici”, spune Mircea Constantin, care a lucrat pentru Wizz Air ca instructor al echipajului de cabină până în aprilie 2020 și este unul dintre cei zece însoțitori de zbor reintegrați.

Citeste si:
Problemele continuă la Azomureș. Compania suspendă temporar...
Problemele continuă la...

Piloții și însoțitorii de zbor reangajați vor putea acum să revină la sarcinile lor de zbor. Decizia instanței ar putea fi atacată în apel de Wizz Air. Cazul a fost susținut de Av. Costel Gîlcă și Bianca Mircea, echipa juridică a FPU România.

Sursa foto: Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Turism »



Setari Cookie-uri