Cererile de sejururi pe litoralul românesc au crescut în ultimele două săptămâni cu peste 50% față de aceeași perioadă din 2019, considerat cel mai bun an din istoria turismului autohton, anunță Litoralulromanesc.ro. Pe fondul relaxării restricțiilor determinate de pandemie, precum și datorită ofertelor lansate de operatorii din turism, românii se grăbesc să-și asigure sejurul din această vară pe litoral, astfel că la fiecare mai puțin de un minut se efectuează o rezervare.

În general, rezervările de vacanțe sunt pentru perioada iulie – august, motiv pentru care, în acest moment, deja sunt hoteluri care, pe anumite intervale din vârf de sezon, au grad de ocupare de 100%. Pandemia a modificat și comportamentul de consum al turistului român: astfel, mulți se orientează mai ales spre hoteluri de 3 și 4 stele pentru a beneficia de servicii de calitate și pentru că se simt mai în siguranță din punct de vedere sanitar.

Criteriile care contează sunt proximitatea față de casă, accesibilitatea, precum și faptul că nu li se solicită un test PCR sau dovada vaccinării, obligatorii pentru călătoriile în străinătate. Iar din acest punct de vedere, credem că turismul intern în general va avea de câștigat în 2021.

Ionuț Nedea, CEO Litoralulromanesc.ro

Cât dau românii pe o vacanță la mare

Valoarea medie a unui sejur rezervat în această perioadă este de 2.200 de lei, iar această creștere a cererii se datorează și faptului că prețurile au rămas la nivelul anului anterior sau chiar mai reduse în unele situații. Astfel, vara debutează cu tarife de sub 100 de lei pentru două persoane la un hotel de 3 stele.

Durata medie a vacanței este de 5 nopți, dar există și turiști care aleg sejururi extinse, de două, chiar trei săptămâni. Stațiunile preferate anul acesta sunt și acelea în care s-au făcut investiții – fie de către autorități, așa cum este proiectul de extindere a plajelor din Mamaia, fie investiții private, așa cum sunt cele făcute de hotelieri în unități de cazare în Eforie Nord, Venus, Olimp, Jupiter etc.

Reprezentanții Litoralulromanesc.ro consideră că în acest sezon estival numărul turiștilor care vor petrece un sejur la Marea Neagră va crește în comparație cu ultimii doi ani și speră că 2021 este anul relansării turismului intern în general și a turismului de litoral în special.

Litoralulromanesc.ro, deținut de compania Creative Eye SRL din Constanța, cu capital integral privat românesc, este un retailer de vacanțe în stațiunile autohone de la Marea Neagră. Portalul promovează peste 500 de structuri de cazare în 13 stațiuni de pe litoralul românesc, de la unități de o stea până la cele de cinci stele. În cei peste 15 ani de activitate, touroperatorul a organizat vacanțe la malul mării pentru peste 1,3 milioane de turiști care au rezervat peste 4 milioane de nopți de cazare.

Sursa foto: Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Turism »



Setari Cookie-uri