10 Mai 2007

Presedintele ANAT: Vinul si gastronomia fac parte din potentialul turistic al Romaniei

Vinul si gastronomia romaneasca fac parte din potentialul turistic al Romaniei si cele doua componente turistice trebuie promovate cat mai mult in strainatate, a declarat pentru agentia NewsIn, presedintele Asociatiei Nationale a Agentiilor de Turism (ANAT), Gheorghe Fodoreanu. Lansat in urma cu opt ani, programul turistic "Drumul vinului" este un concept care se adreseaza in special strainilor. "Vinul este un magnet pentru turistii straini. Avem sansa de a beneficia de podgorii foarte apreciate in strainatate, iar acest lucru trebuie exploatat. Vinul trebuie sa fie una din atractiile Romaniei", a spus Fodoreanu.

Un sejur de o saptamana, care include cazare, masa si transportul cu autocarul la diferite podgorii, poate sa ajunga pana la 500 de euro. "De obicei, turistii care apeleaza la aceste circuite sunt oameni avizati, care au legaturi cu industria vinului. Mai sunt si firme care isi trimit angajatii sau invitatii in astfel de circuite, iar acestea sunt, de obicei, de 3-4 zile. In functie de cate degustari de fac, pretul pentru o zi ajunge in jurul a 80 de euro", a explicat Fodoreanu.

Conform datelor oferite de ANAT, in Romania vin anual, prin "Drumul vinului" aproximativ 2000 de turisti, insa numarul poate fi mai mare, datorita celor care fac traseele pe cont propriu, fara sa apeleze la agentiile de turism. Unul din cele mai cautate trasee romanesti este Bucuresti - Brasov, supranumit si "Calea regala". Pe acest traseu, turistii au ocazia sa deguste vinuri din podgoriile de la Urlati, Valea Calugareasca, Seciu, Breaza si Tarnave.

Potrivit lui Fodoreanu, programul "Drumul vinului" este strans legat de turismul rural. "Gastronomia face parte din cultura unei tari. Nu poti merge in Franta si sa nu mamanci o mancare traditionala si sa bei un vin frantuzesc. Asa e si la noi. Cand mergi intr-o pensiune, la tara, mananci ceva traditional si bei un vin din acea zona", a declarat Fodoreanu.

Acesta a adaugat ca din actiunile de promovare a Romaniei in strainatate nu trebuie sa lipseasca promovarea vinului. "Strainii care vin la noi raman placut surprinsi de calitatea vinului romanesc. Din acest motiv, este important ca la toate targurile internationale la care participa Romania sa fie prezentat si acest produs", a spus seful ANAT.

Cele mai cunoscute podgorii romanesti sunt Cotnari, Panciu, Odobesti, Recas, Minis, Jidvei, Tarnavele, Murfatlar, Niculitel, Tohani, Urlati, Valea Calugareasca, Dragasani.



Citeste si