20 Iulie 2022

Scandalul Blue Air versus ANPC continuă: șeful ANPC cere tuturor păgubiților să depună reclamații împotriva companiei



Horia Constantinescu, președintele ANPC, roagă toți păgubiții Blue Air să depună reclamații împotriva companiei. Acesta a postat mesajul într-un grup de pe Facebook, intitulat Grupul păgubiților Blue Air.

”M-ar interesa să evaluăm situația tuturor păgubiților, mai ales a celor care nu au depus sesizări: cabinet@anpc.ro. Au demarat un adevărat linșaj mediatic, când, de fapt, noi am făcut ceva ce trebuia. Îi doare că nu mai pot continua cu aceeași abordare. Este sigur momentul să strângem rândurile. Trebuie să vi se facă dreptate”, este mesajul postat de Constantinescu pe grupul de Facebook.

Postarea a atras mai multe reacții pro, turiștii înscriși pe grup întrebând ce date sunt necesare pentru a depune reclamații și apreciind efortul instituției Protecției Consumatorului.

În urma sesizărilor depuse de consumatori și ca urmare a reacțiilor din media Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a realizat, în cursul lunii iunie 2022, o acțiune de control la operatorul economic Blue Air Aviation SA. În urma controalelor, compania a primit o amendă RECORD de 2 milioane de euro.

Mai exact, în perioada 30 aprilie 2021-30 aprilie 2022, operatorul economic a anulat 11.289 de zboruri, acestora corespunzându-le 178.405 rezervări, pentru care s-au efectuat plăți în valoare totală de 66.585.967,68 lei, de către consumatori din 20 de state membre ale Uniunii Europene, în care compania aeriană supusă verificărilor operează, cu regularitate, zboruri.

În contrapartidă, Blue Air a declarat că instituția a acționat abuziv, iar amenda nu este una justă. Reacția ANPC nu a întârziat să apară, instituția precizând că Blue Air se pregătește să iasă de pe piață, acesta fiind motivul pentru care trage de timp.



Citeste si