Industria turismului din Uniunea Europeană pare că s-a redresat solid în urma pandemiei de coronavirus (COVID-19), datele din 2022 fiind aproape de cele din 2019, arată informaţiile publicate de Oficiul European de Statistică.

Comparativ cu primul semestru din 2019, înainte ca pandemia să afecteze UE, înnoptările în unităţile de cazare turistică în primele şase luni din 2022 sunt uşor mai scăzute (1,01 miliarde în 2022 faţă de 1,18 miliarde în 2019), dar într-o mai mică măsură decât în 2020 (474,7 milioane) şi 2021 (406,8 milioane). Aceasta înseamnă o scădere de 14% în 2022 faţă de 2019.

Comparativ cu primul semestru din 2021, înnoptările în unităţile de cazare turistică în primele şase luni din 2022 au urcat cu 149%, cu majorări semnificative în toate cele şase luni. Aprilie a fost luna cu cel mai mai semnificativ avans, de 302% faţă de aprilie 2021 (44 milioane nopţi în 2021 faţă de 177,6 milioane în 2022).

Şi datele pentru primul semestru din 2022 arată o redresare semnificativă a turismului internaţional: 432,9 milioane de nopţi au fost petrecute în UE de turiştii străini în această perioadă, un avans de 154% faţă de perioada similară din 2020 (170 milioane) şi o creştere de 401% faţă de 2021 (86,4 milioane). Comparativ cu aceeaşi perioadă din 2019, încă este un declin de 22%, dar redresarea este în derulare.

Retail jobs

În privinţa călătoriilor interne, încă se constată o scădere de 7% în primele şase luni din 2022, faţă de perioada similară din 2019.

În total, 579,1 milioane de nopţi au fost petrecute de turiştii interni în primul semestru din 2022, reprezentând 57% din toate nopţile petrecute în perioada respectivă. Această pondere era de 53% pentru perioada similară din 2019, în timp ce a crescut la 64% în 2020 şi la 79% în 2021.

Sursa foto: Unsplash

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:

Mai multe articole din secțiunea Turism »



Setari Cookie-uri F