3 Martie 2023

HiSky, linia aeriană înființată de doi antreprenori moldoveni, și-a triplat numărul de pasageri în 2022



Compania aeriană HiSky a avut peste 900.000 de pasageri în perioada 2021-2022 şi în primele două luni ale anului 2023, cu o creştere de 300% în 2022 faţă de anul anterior.

Operatorul aerian precizează că pentru anul 2023 estimează o dublare a numărului de pasageri, până la 1,3 milioane. Compania, înfiinţată de doi antreprenori din Republica Moldova, aniversează duminică, 5 martie, primii doi ani de operare de curse regulate şi charter, pentru piaţa din România şi Republica Moldova.

"Peste 900.000 de pasageri au călătorit cu HiSky în perioada 2021-2022 şi în primele două luni ale anului 2023, cu o creştere raportată pentru 2022 de 300% peste valorile înregistrate în anul anterior. La finalul anului 2021, în contextul unor niveluri globale ale traficului aerian de pasageri cu peste 50% mai mici decât în perioada pre-pandemică, compania aeriană raporta 200.000 de pasageri transportaţi", se precizează în comunicat.

În primii doi ani de activitate, HiSky a operat, cu cele cinci aeronave din flotă, mai mult de 8.600 de zboruri, cumulând un estimat de 19.000 de ore şi peste 8,6 milioane de mile. Aeronavele, parte din familia Airbus A320, respectiv o aeronavă A319-100 şi patru aeronave A320-200, au o vechime medie sub şapte ani şi sunt repartizate în cele trei baze operaţionale ale companiei din Bucureşti, Cluj-Napoca şi Chişinău.

Portofoliul operatorului aerian cuprinde atât destinaţii interne (Bucureşti - Cluj-Napoca şi Bucureşti - Timişoara) cât şi 14 rute internaţionale, cu plecare din România şi Republica Moldova, de pe aeroporturile din Bucureşti, Cluj, Iaşi, Baia Mare şi Chişinău.

În ceea ce priveşte indicatorii de performanţă, în ciuda crizei acute de personal la sol, care a creat probleme pe cele mai multe aeroporturi, 8% dintre zborurile operate de HiSky au înregistrat întârzieri, cu o medie a timpului de aşteptare mai mică de 50 minute.



Citeste si