Turiștii care caută locații de lux în mijlocul munților vor avea, din vara anului 2024, o nouă destinație în România. Peștera Wellness & Spa va fi un hotel de 5 stele, amplasat lângă actualul Hotel Peștera din stațiunea turistică Peștera-Padina.

Proiectarea a început în vara anului 2020, iar proprietarii estimează că vor investi circa 15 milioane de euro pentru a asigura noului hotel un standard de 5 stele „adevărate”. Partea de consultanță HoReCa și amenajare interioară la cheie este semnată de echipa Grosu Art Studio, condusă de arhitectul Victor Grosu.

O istorie de 100 de ani

Hotelul Peștera continuă o tradiție a ospitalității începută acum 100 de ani. În septembrie 1923, se inaugura Casa Peștera, distrusă de un incendiu în 1940 și înlocuită de Cabana Peștera, terminată în 1942. Un alt incendiu, în anul 1974, distruge aproape în totalitate cabana și autoritățile de atunci iau decizia începerii construcției unui hotel, cu o arhitectură modernă, păstrând o parte din Cabana Peștera. În 1998 începe o altă etapă – hotelul este renovat, clasificat la trei stele, iar la parter se adaugă o zonă de SPA.

Din anul 2003, când este cumpărat de actualii proprietari, se desfășoară lucrări de modernizare și extindere a serviciilor turistice oferite, iar în 2015 Hotelul Peștera este clasificat la patru stele. În septembrie 2023, un eveniment special va marca cei 100 de ani de tradiție în ospitalitate.

Noul Hotel Peștera Wellness & Spa

Actualul Hotel Peștera se distinge prin locația spectaculoasă, aflată la o altitudine de 1610m. Este amplasat în „centrul geometric al Bucegilor”, în imediata apropiere a Mănăstirii și a Peșterii Ialomița. Munții Bucegi sunt renumiți pentru că au cele mai multe trasee turistice ușoare, iar majoritatea au ca punct de plecare sau trec pe la Hotelul Peștera.

Camerele din hotel oferă priveliști spre Vârful Omu, Babele, Sfinxul, iar aerul curat îți taie respirația.

Proprietarii, familia Calcan, au decis să extindă spațiul hotelier deoarece au simțit potențialul zonei și au primit numeroase solicitări din partea turiștilor. Astfel că, în 27 iunie 2022, lângă construcția existentă au pus piatra de temelie pentru noul Hotel Peștera Wellness & Spa, primul hotel de 5 stele din județul Dâmbovița.

„Toți cei care ne trec acum pragul sunt uimiți de aerul curat, de liniște, de împrejurimi, de energia pozitivă, de oamenii primitori care îi întâmpină. Am vrut să le putem oferi și mai mult. Noi suntem iubitori ai muntelui, credem în potențialul acestei zone și, pentru că am văzut multe locuri deosebite în lume, am vrut să oferim oaspeților și la noi acasă, în România, servicii turistice deosebite.”, explică Dana Calcan.

Noul proiect, a cărui inaugurare va avea loc în 27 iunie 2024, va avea toate dotările și facilitățile unui hotel de cinci stele: spații generoase atât în camere cât și în zonele destinate serviciilor de bar sau restaurant; un SPA cu trei piscine, dintre care una exterioară; o zonă de Wellness, cu saune, fântâni de gheață și dușuri.

Consultanță și amenajare la cheie, marca Grosu Art Studio

Pentru amenajarea interioară la cheie și expertiza HoReCa, proprietarii lucrează cu echipa Grosu Art Studio, condusă de arhitectul Victor Grosu. Biroul se ocupă de tot ce înseamnă restaurante, recepție, lobby, camere, apartamente, zonă de Wellness & SPA.

În paralel, echipa Grosu Art Studio reconfigurează și hotelul existent și reorganizează tot ce înseamnă food and beverage, acces în hotel, servicii.

„Am dorit un hotel modern, care să respecte natura, muntele, cu elemente naturale – doar piatră, lemn, metal, sticlă. Atunci când am venit prima dată la biroul lui Victor Grosu și am văzut paleta coloristică, am regăsit exact cromatica pe care o doream pentru noul hotel.”, precizează Dana Calcan.

Designul de interior propus urmează o linie modernă, dar cu accente specifice zonei, texturi naturale și forme organice.

Arhitectul Victor Grosu detaliază: „Au vrut un spațiu cu o atmosferă unică, irepetabilă, care să poarte amprenta locului. Am mers pe multă emoție, lumină, atmosferă, căldură, și am folosit piatră, lemn prelucrat, accente de blană. Ca în toate proiectele noastre HoReCa, designul de interior este subordonat conceptului de business. Noi dezvoltăm gândirea, conceptul, nu doar în ceea ce privește designul de interior, ci pentru a obține un produs unic, care să înglobeze toate experiențele unei șederi aici.

Ne-am gândit cum își petrec oamenii timpul la munte: toamna, iarna, nu poți sta mult timp afară, așa că vei sta în hotel: în cameră, în lobby, în restaurant, sau la saună, la SPA. Va exista și un Sky Lounge în aer liber, pe acoperiș, cu priveliște unică spre munți.”

Cele două restaurante vor oferi o experiență gastronomică românească, atât tradițională, cât și reinterpretată, gourmet. Aprovizionarea se va face de la furnizori locali, cu care Hotelul Peștera colaborează deja, pentru a susține economia locală.

Soluții Smart pentru noul hotel

Proiectul include soluții Smart, atât pentru camere cât și pentru zona de recepție și Wellness & SPA. Tot ce înseamnă lumini, control termic, acces, va fi bazat pe un sistem integrat Smart, prin care se dimează lumina, se controlează atmosfera, temperatura, draperiile.

„Standardul de 5 stele înseamnă confort maxim, de aceea dorim să integrăm soluții Smart Home, atât în camere cât și în spațiile publice și administrative. Patul nu este amplasat standard, la perete, este gândit ca o insulă, astfel încât să te trezești dimineața, odihnit după un somn pe o saltea premium, să deschizi draperiile din telecomandă și să te bucuri de priveliște, fără nici un efort.”, precizează arhitectul Victor Grosu.

Proiectul de amenajare pune accentul pe senzorialitate. Lumina arhitecturală, cu scenografii pentru diferitele momente ale zilei, crearea unui parfum propriu pentru hotel, difuzat prin gurile de ventilație, muzica în surdină în spațiile publice - nici unul din simțuri nu este ignorat.

Hotelul nou este în construcție, iar lucrările se desfășoară în ritm alert:

„Suntem în plină dezvoltare, ne aflăm în faza în care am finalizat tot ce înseamnă concepte, vizualizări 3D, am aprobat tot cu beneficiarii și am trecut în faza tehnică, am început să plasăm comenzile, am ales toate materialele și vom amenaja în curând o cameră-pilot conform proiectului nostru. În toamnă va avea loc un eveniment unde vom anunța mai pe larg toate noutățile, iar sezonul de vară 2024 va găsi deja primii oaspeți aici.”, completează Victor Grosu.

Un hotel cu principii sustenabile

Deoarece construcțiile se află într-un parc natural, proprietarii sunt preocupați de aspectul sustenabil al proiectului și își doresc să incorporeze cât mai multe măsuri verzi. Patinoarele vor fi ecologice, bucătăria va fi dotată cu un aparat de compost și se va folosi energie verde, prin panourile solare. În plus, noul hotel va folosi, ca și stabilimentul existent, exclusiv apă de izvor, pentru tot ce înseamnă gătit și dușuri.

„Ne dorim ca, pe viitor, stațiunea să fie transformată într-una cu transport ecologic, adică tot ce înseamnă mașini cu combustie clasică să fie lăsate într-o parcare la intrarea în stațiune. Stațiunea elvețiană Zermatt este o referință în acest sens, are un istoric vechi al sustenabilității și un sistem de management ecologic unic.”, explică Valentin Calcan.

Familia Calcan lucrează în paralel la amenajarea pârtiei de săniuș și își propune ca până în 2027 să mai investească 5 milioane de euro în alte funcțiuni necesare dezvoltării turistice a zonei: Hanul Peștera și Pensiunea Cascada Ialomiței.

Sursa foto: Grosu Art Studio

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Turism »



Setari Cookie-uri