17 Iulie 2007

Un nou jucator international pe piata hoteliera romaneasca



Un hotel de trei stele si cu o capacitate de 26 de camere, apartinand lantului Trianon, a fost deschis recent in apropierea parcului Cismigiu din Bucuresti, acesta fiind scos, totodata, la vanzare, informeaza un comunicat al EuroMetropola, agentia imobiliara care se ocupa de tranzactie.

In ultimii ani, industria hoteliera romaneasca a resimtit o revigorare dupa ce o serie de lanturi internationale au patruns pe piata autohtona, reusind sa anticipeze potentialul de dezvoltare al acestui segment. Fenomenul ofera industriei hoteliere un plus de incredere, dar in acelasi timp ii determina pe jucatorii mici din piata locala sa se mobilizeze pentru ca standardele lor sa se alinieze la cele impuse de lanturile straine.

Foarte incurajator pentru tara noastra este ca exista un interes major atat din directia brandurilor internationale de 3 stele, dar si al celor de 4 si 5 stele.

Unul dintre ultimele nume deja consacrate pe plan mondial care a gasit atractiva Capitala noastra pentru a o bifa pe harta investitiilor a fost TRIANON. Recent, in apropierea Parcului Cismigiu, s-a deschis hotelul Trianon, desi lansarea oficiala este asteptata pentru perioada imediat urmatoare. Hotelul se intinde pe o suprafata de 2.202 mp construiti, are 3 stele si dispune de 26 de camere (4 camere simple, 20 camere duble si 2 apartamente), cu o capacitate de 48 de persoane. De asemenea, la parter se afla o agentie de turism.

Monica Marin, Partner Manager la compania imobiliara EuroMetropola ne-a oferit cateva informatii despre cat de rentabila este o astfel de investitie: “Un calcul simplu ne arata ca, in mainile unui intreprinzator atent, la un grad de ocupare absolut realizabil – tinand cont de locatie – de circa 70%, hotelul poate genera doar din cazare venituri de peste 550.000 euro/an (ajungand la circa 650.000 euro, pentru un grad de ocupare de 80%)”. Luand in calcul si veniturile din activitatile conexe, pentru ca Trianon are si o sala de conferinta foarte moderna, dar si un restaurant cu o capacitate de 100 de persoane, reprezentanta EuroMetropola a mai adaugat: “in aceste conditii, randamentul investitiei poate atinge 8-10% pe an, o cifra extrem de buna pentru piata romaneasca in acest moment.”

Brandul TRIANON este foarte apreciat pe piata internationala, detinand in prezent 14 hoteluri, in tari importante, precum Franta (la Paris s-a deschis primul hotel Trianon din lume), Olanda, Belgia, Elvetia si altele.



Citeste si