România ar putea avea în curând primul său aeroport privat, investiție care se ridică la 400 de milioane de euro și va fi realizat pe amplasamentul fostului aerodrom din comuna Alexeni, județul Ialomița.
Marian Pavel, președintele Consiliului Județean Ialomița a anunțat pe pagina sa Facebook semnarea acordului care permite demararea investiției care ar trebui finalizată în următorii patru ani.
„Se conturează primul aeroport privat din România - Aeroportul Alexeni! Am semnat contractul de concesiune a bunurilor de la Alexeni aflate în domeniul public al județului Ialomița, pentru proiectul de amenajare și operaționalizare a Aeroportului Alexeni, un obiectiv de investiții crucial pentru județul Ialomița”, a scris președintele Consiliului Județean Ialomița.
Potrivit lui, consorțiului declarat câștigător este cel condus de compania românească Avant Airports SRL care se angajează să realizeze o investiție estimată la 400 de milioane de euro, cu o perioadă de implementare de 4 ani.
„Aeroportul Alexeni va deveni primul aeroport privat din România, oferind o infrastructură de ultimă tehnologie și servicii aeroportuare de înaltă calitate. Situat la doar 66 de kilometri de București, acesta se va poziționa strategic pentru a prelua o parte semnificativă a traficului de cargo și low-cost, care suprasolicită aeroportul Otopeni”, a mai scris Marial Pavel.
Acesta a mai spus că, mai mult decât un simplu punct de tranzit, Aeroportul Alexeni va fi o poartă de acces spre lume pentru regiunea Ialomița și pentru întreaga zonă înconjurătoare, stimulând creșterea economică și conectivitatea regiunii și va aduce beneficii semnificative atât comunității locale, cât și întregii țări.
Aeroportul din Alexeni va avea o capacitate de 6,5 milioane de pasageri anual
Viitorul aeroport se va adresa avioanelor cu pasageri, dar și pentru transporturi de marfă, prin construcția unui hub cargo, de 20.000 de metri pătrați și o capacitate de 10.000 de tone pe an.
Terminalul de se va întinde pe o suprafață de 30.000 metri pătrați, iar capacitatea anuală estimată a aeroportului este de 6,5 milioane de pasageri anual, cam la jumătate din capacitatea aeroportului din Otopeni.
Aeroportul va avea o pistă de aterizare ce va putea fi folosită chiar și de aeronavele de mari dimensiuni.
Nu în ultimul rând, planurile de investiție vizează și dezvoltarea unei școli de aviație, un hotel, dar și un parc fotovoltaic pentru a asigura alimentarea cu energie a aeroportului.