20 Septembrie 2007

Strategia de marketing si pregatirea personalului, prioritati pentru turismul romanesc

Stabilirea pietelor potentiale, strategia de marketing si schimbarea radicala a modului de pregatire in cazul personalului din turism reprezinta principalele zone in care Romania trebuie actioneze pentru a-si valorifica potentialul turistic in urmatorii 20 de ani.

Potrivit memorandum-ului privind Master Planul pentru Dezvoltarea Turismului National 2007-2026 si Planul de actiune al acestuia, aprobat de Executiv in 18 septembrie, trebuie schimbat radical sistemul de pregatire a personalului din turism, de la actualizarea regulata a curriculei pana la introducerea mai multor elemente de pregatire practica, potrivit NewsIn.

De asemenea, Master Planul prevede infiintarea unui lant de institutii de pregatire in sectorul ospitalitatii si turismului, in vederea asigurarii formarii continue si pregatirii personalului pentru cariere in aceste sectoare.

Masterul Planul mai recomanda clasificarea pietelor sursa de turism, pe baza oportunitatii pe termen scurt, lung si mediu. Astfel, tari precum China sau Japonia sunt piete de oportunitate, in timp ce Germania, Austria, Italia, Franta, Marea Britanie si Irlanda, Ungaria, tarile baltice si SUA sunt piete prioritare.

Master Planul accentueaza pe reevaluarea activitatii traditionale de promovare, pentru a fi imbunatatita perceptia pe plan international asupra punctelor de atractie turistica din Romania. De aceea, se va reconsidera imaginea brandului turistic al tarii, punandu-se accent pe analiza detaliata a pietelor potentiale si pe necesitatea crearii unei strategii de marketing.

Prin Master Plan se recomanda si cateva actiuni imediate, precum strangerea tuturor prevederilor legale in domeniul planificarii urbane din Romania si aplicarea unor penalizari semnificative pentru incalcarea prevederilor legislatiei in domeniu.

Pana in prezent, sistemele de planificare urbana si regionala nu au identificat si nu au prevazut intotdeauna necesitatea planificarii integrate a turismului. Dezvoltarea sectorului turistic s-a facut in general in mod spontan, rezultand o serie de constructii necorespunzatoare si neviabile si care nu beneficiaza de infrastructura aferenta.

Master Planul prevede ca institutia care coordoneaza la nivel national domeniul turismului trebuie sa ramana in finantarea Guvernului, dar trebuie sa-si creasca gradul de independenta.

Institutia trebuie sa prezinte rapoarte de activitate unui consiliu de administratie mixt, public-privat, in conditiile in care Master Planul recomanda ca sectorul privat sa se implice in mod direct in procesele de luare a deciziilor de catre structura nationala care coordoneaza activitatile din domeniul turismului.

Master Planul stabileste potentialul de dezvoltare a turismului din Romania pentru urmatorii 20 de ani si evidentiaza aspectele majore care trebuie tratate pentru a stimula cresterea industriei turistice.

Documentul este elaborat in colaborare cu Organizatia Mondiala a Turismului si cu asociatii profesionale si patronale din turism.



Citeste si