16 Ianuarie 2009

Parteneriat strategic intre Air France-KLM si Alitalia



Ca urmare a achizitionarii de catre Air France-KLM a 25% din actiunile Alitalia, cele doua companii aeriene vor demara un parteneriat strategic pentru a atrage un numar cat mai mare de pasageri.

In primul rand, acest acord va permite un acces mai larg pentru Air France-KLM catre piata italiana datorita Alitalia care, dupa achizitionarea Air One, si-a consolidat pozitia pe piata interna.

De asemenea, acest acord leaga Alitalia de cel mai mare grup de transport aerian, oferindu-le astfel pasagerilor acces la cea mai puternica retea care leaga Europa de cealalta parte a lumii, organizata de acum inainte in jurul unei combinatii unice de aeroporturi centrale din Europa de Nord pana in Europa de Sud.

Parteneriatul dintre Alitalia si Air France-KLM se va baza pe o strategie multi-hub, care era reprezentata pana astazi de aeroporturile Paris Charles-de-Gaulle si Amsterdam Schiphol, iar aceasta strategie va fi consolidata prin introducerea aeroporturilor Roma Fiumicino si Milano Malapensa.

„In lumina numeroaselor provocari cu care se confrunta sectorul nostru de activitate, cooperarea dintre liniile de transport aerian devine din ce in ce mai necesara si acest parteneriat reprezinta o etapa importanta. Suntem multumiti de acest parteneriat consolidat cu Alitalia, care reprezinta o sansa de dezvoltare atragatoare pentru cele doua companii si este in interesul asociatilor, clientilor si angajatilor nostri”, au declarat Jean-Cyril Spinetta, presedinte si Pierre-Henri Gourgeon, directorul executiv al Air France-KLM.

Air France-KLM si Alitalia au estimat un numar de posibile sinergii care se vor dezvolta progresiv. Acestea vor rezulta in principal din optimizarea retelelor si managementul venitului, precum si din extinderea asocierii dintre Air France si Alitalia si implementarea unei asocieri in participatie intre Alitalia si KLM. Aceste asocieri vor acoperi intregul trafic dintre cele trei tari.

Pentru Air France-KLM, aceste sinergii sunt estimate la aproximativ 90 milioane euro pe an pana in Anul 2 sau 3 la nivelul EBIT. Alitalia va produce un total de sinergii de aproximativ 280 milioane euro pe an pana in Anul 2 sau 3, din care Air France va consolida 25 % prin metoda punerii in echivalenta.

Actiunea va adauga profituri pentru Air France-KLM mai devreme de Anul 2. Rata de randament pentru investitiile Air France-KLM va fi de aproximativ 15% din Anul 3, excluzand efectul pozitiv al propriilor actiuni.

Air France-KLM va fi reprezentata in Consiliul Alitalia de trei membri dintr-un total de 19 si in Consiliul Comitetului Executiv de doi membri dintr-un total de noua. Un manager al parteneriatului responsabil de implementarea strategiei parteneriatului si supravegherea sinergiilor va fi numit pe o perioada de trei ani, cu posibilitatea de reinnoire o data si va fi numit prin rotatie de cele doua companii. Primul manager al parteneriatului va fi numit de Air France-KLM.



Citeste si