29 Iulie 2010
Brandul de tara, prin ochii jucatorilor din turism: Vom vedea efectele peste 5 ani
Noul brandul turistic al Romaniei, cu sloganul "Explore the Carpathian garden" (exploreaza gradina carpatica), se lanseaza astazi la Shanghai. Oameni implicati in industria turismului au comentat, pentru Wall-Street, despre noua fata turistica a Romaniei, cum va ajuta noul brand atragerea de turisti straini sau ce tari ar trebui sa fie tintite in campanie.
Cum arata noua imagine turistica a Romaniei
In centrul logoului apare scris "Romania" intr-un font rotund, parca scris de mana, fiecare litera fiind colorata in doua-trei nuante de verde. Semnul diacritic al literei "a" este colorat cu nuante de galben si portocaliu.
Deasupra brandului, in partea dreapta, apare un element grafic asemanator unei frunze de-a lungul unei ape curgatoare.
Sloganul "explore the Carpathian garden" este plasat in partea de jos a imaginii, scris intr-un font mai comun, de culoare verde si inclinat spre dreapta, au declarat surse din domeniul turistic, care au precizat ca fundalul este alb, fara alte elemente distinctive.
Brandul trebuie sustinut de o strategie consecventa, chiar daca portocaliul se shimba in rosu
El crede ca noul brand de tara al Romaniei este sustinut si de un produs competitiv. “Produsul, adica natura exista, si nu este meritul nostru. Romania trebuie sa fie foarte atenta cum vinde acest produs de acum inainte, nu cum s-a vandut pana in prezent, ca in bazar”, a mai adaugat consultantul.
Brandul de tara este, in opinia acestuia, doar un prim pas catre obiectivul final si anume, atragerea unui numar mare de turisti straini pe plaiurile mioritice. “Lansarea brandului trebuie urmata de o promovare foarte buna. Cred ca principala problema a turismului romanesc post decembrist este politizarea. Avem nevoie de consecventa in urmarea unei strategii, indiferent daca portocaliul se schimba in rosu sau alta culoare”, a mai adaugat Marasoiu.
Primele rezultate vor aparea, in opinia sefului Golden Tulip, incepand de anul viitor. “Cred ca intr-un an vom avea primele cresteri pe incoming, iar in trei ani, diferenta fata de momentul actual va fi mai mult decat vizibila. Tarile pe care ar trebui sa le targetam sunt cele din Europa de Vest, in primul rand, dar nu trebuie neglijate nici Polonia sau Ungaria”, mai spune Marasoiu.
Primele rezultate - Cel mai devreme 5 ani se vor vedea
“Primele rezultate ale noului brand de tara se vor vedea, cel mai devreme, in 5 ani. Pe langa o promovare foarte buna, Romania va avea nevoie de produs”, a declarat, pentru Wall-Street, Sorin Ionescu (foto), managing partner al companiei de consultanta Fivestar Hospitality.
El a tinut sa mentioneze ca, lansarea unui logo insotit de un slogan, nu este, nici pe departe, sinonim cu un brand de tara. “Un logo aratos insotit de cateva vorbe nu inseamna brand de tara. Trebuie insotit de o promovare sustinuta si de un produs competitiv. Pe partea de balneo, de exemplu, produsul lasa foarte mult de dorit”, a mai declarat consultantul.
Nu textul este important, ci ceea ce ascunde in spatele lui
Potrivit lui Francu, cel mai potrivit slogan pentru ceea ce este astazi Romania, din punct de vedere turistic, “Romania – authentic traditions, unspoiled sceneries”.
Reprezentantul Klever Travel considera ca Romania mai are inca mult de lucuru in ceea ce priveste calitatea serviciilor si infrastructura de transport. “Putem pregati un turist sa descopere exact ceea ce cauta: natura, mancare buna, femei frumoase, castele si orase medieval. Important este sa se intoarca in tara sa impresionat si sa recomande prietenilor aceasta experienta”, mai spune Francu.
S-au mai lansat si alte branduri care, din lipsa de promovare, au disparut
In viziunea acesteia, Romania ar trebui sa targeteze turisti din tarile nordice, in special in extra-sezon, Franta si Germania, pe segmentele de turism balneo si cultural. “Pe langa tarile europene, care sunt, indiscutabil, tinta principala, cred ca ar trebui sa ne focusam mai mult pe SUA pentru ca, in ultima vreme, dolarul s-a intarit putenic fata de euro s transportul ariean catre State este din ce in ce mai ieftin”, explica Veteleanu.
Brandul trebuie sustinut de produs si servicii
In viziunea lui Pacuraru, cel mai bun produs pe care il are Romania in prezent este turismul cultural. “Cred ca turismul cultural va prinde cel mai bine pentru ca Romania are multe de oferit pe acest segment. Franta, Germania, Spania si tarile nordice sunt principalele piete pe care ar trebui sa ne promovam”, a mai spus Madalina Pacuraru.
Branduri de tara de succes la nivel international
Sloganul turistic al Croatiei este “Mediterranean As It Once Was”.
Alte model de succes sunt, in opinia oamenilor din industrie, Turcia – Turkey Wellcomes You, Cipru – Love Cyprus, India – Incredible India, Spania – Where people live passionately sau America Centrala – So much diversity in so little space.
Ce ne sfatuiesc croatii
In opinia acestuia, intreaga tara poate deveni un produs turistic competitiv la nivel international, fiecare zona promovandu-si specificul sau. “Este foarte important ca raportul calitate-pret sa fie unul corect. Pentru a atrage turisti din Croatia, un zbor direct este esential”, a mai spus oficialul croat.
Potrivit lui Racic, turismul, facut in mod profesionist, nu este afectat foarte mult de criza. “Turismul croat nu a fost afectat in mod semnificativ de recesiune, Croatia fiind una dintre putinele tari mediteraneene care nu a raportat un declin spectaculos. In 2009, Croatia a fost vizitata de 10,9 milioane de turisti”, a mai spus croatul.