30 Decembrie 2010

Ce curse aeriene a pierdut Romania anul acesta



Unele companii aeriene au renuntat in 2010 la zboruri catre Italia, Franta si Ungaria pe motiv de nerentabilitate, curse anulate fiind inregistrate si pe plan local.

Lufthansa

Compania aeriana Lufthansa Italia a renuntat anul acesta, incepand din orarul de iarna (1 noiembrie), la cursa Bucuresti – Milano pe care o opera din martie 2009.

Motivul invocat de oficialii Lufthansa este numarul mic de aeronave pe care compania le detine. “Zborul Bucuresti- Milano va fi reintrodus incepand din martie 2011. Cursa avea o cerere mare, insa numarul mic de aeronave de care dispunem in prezent ne-a determinat sa o anulam pe perioada iernii”, au declarat, pentru Wall-Street, oficialii companiei.

Pe ruta Bucuresti - Milano, mai opereaza si companiile de linie Alitalia si Tarom dar si operatorii low-cost Wizz Air si Blue Air.

Lufthansa este o companie aeriana cu centre de operare pe aeroporturile din Frankfurt si Munchen si cu o baza la aeroportul din Dusseldorf.

Germanii mai controleaza si companiile Swiss, Air Dolomiti, Eurowings si operatorul low-cost Germanwings.

Blue Air

Compania low-cost Blue Air a renuntat in mai la cursele Suceava-Venetia si Suceava-Roma-Fiumicino, iar din iunie la cursa interna Bacau-Suceava.

In martie, Blue Air a decis suspendarea curselor externe cu care opera de trei ori pe saptamana de pe Aeroportul International Cluj- Napoca pe destinatiile Roma si Paris. Motivul invocat de compania cu tarife scazute a fost nerentabilitatea zborurilor.

Compania Blue Air este prezenta pe aeroporturile interne Arad, Bacau, Bucuresti, Cluj-Napoca, Constanta, Sibiu, Suceava si Timisoara.

Ruta Timisoara - Constanta este cea de-a patra legatura directa interna, pe langa Bucuresti - Cluj, Bucuresti - Arad si Bucuresti -Timisoara.

Compania aeriana low-cost Blue Air a inregistrat anul trecut o cifra de afaceri de 140-150 milioane euro, in crestere cu 20% fata de anul 2008.

Linia aeriana a transportat anul trecut 1,7 miloane pasageri, cu un grad mediu de ocupare al aeronavelor de 75%.

Blue Air, companie detinuta de omul de afaceri Nelu Iordache, opereaza peste 50 de rute europene, in 14 state.


Malev

Compania aeriana de linie Malev a decis anul acesta ca ruta Iasi-Budapesta sa ramana suspendata si incepand din 28 martie (orarul de vara). Cursa a fost anulata pe timpul iernii si trebuia sa fie reluata din vara.

Romania este a treia piata ca importanta pentru Malev, dupa Ungaria si Germania, furnizand 8% din numarul total al pasagerilor transportati.

Operatorul aerian a fost reluat in 2010 de statul maghiar in schimbul sumei de 93,4 milioane euro. Ungaria a devenit astfel actionarul majoritar, in locul bancii publice ruse Vnesheconombank. Compania rusa AirBridge, controlata de miliardarul rus Boris Abramovici, detine 5% din actiunile Malev.

Principalii competitori ai Malev pe piata locala sunt Tarom, Lufthansa, Air France KLM, Austrian Airlines, British Airways sau Alitalia.




Citeste si