Raportul financiar pe trimestrul al treilea din 2025 publicat de Netflix a evidențiat că AI-ul este un obiectiv major pentru cel mai mare serviciu de streaming din lume.
„De mulți ani, [învățarea automată] și IA stau la baza recomandărilor noastre de titluri, precum și a tehnologiei de producție și promovare”, au spus reprezentanții Netflix, citați de CNBC.
Compania a adăugat că AI-ul generativ reprezintă o „oportunitate semnificativă” pentru platforma sa de streaming, inclusiv pentru îmbunătățirea recomandărilor, a activității publicitare și a conținutului de filme și emisiuni TV.
„Le oferim creatorilor un set larg de instrumente GenAI pentru a-i ajuta să-și realizeze viziunile și să ofere titluri și mai de impact pentru membri”, a declarat compania.
Netflix a furnizat exemple în acest sens, menționând că filmul Happy Gilmore 2, distribuit recent, a utilizat instrumente AI generativ pentru a ajuta la întinerirea personajelor. În același timp, producătorii serialului Netflix Billionaires’ Bunker au utilizat diverse instrumente de AI în timpul preproducției pentru a explora garderoba și decorurile.
Preocupări legate de înlocuirea artiștilor cu Inteligența Artificială
Comentariile Netflix vin pe fondul unor preocupări mai ample în lumea divertismentului și a artei cu privire la potențialul AI de a înlocui artiștii și angajații umani și utilizarea de către tehnologie a conținutului creat de oameni.
În cadrul unei conferințe telefonice privind rezultatele financiare, Ted Sarandos, CEO-ul Netflix, a abordat aceste probleme, menționând că AI poate îmbunătăți experiența generală a televiziunii și a filmelor, dar „nu te poate transforma automat într-un povestitor excelent dacă nu ești deja unul”.
„Suntem încrezători că AI ne va ajuta pe noi și pe partenerii noștri creativi să spunem povești mai bine, mai repede și în moduri noi – suntem cu toții de acord cu asta”, a spus Sarandos. El a adăugat: „Nu ne temem că AI va înlocui creativitatea”.
Un studio și-a anunțat deja planurile de a genera conținut AI
Cu toate acestea, mulți din industria divertismentului rămân sceptici față de AI și prezența sa tot mai mare în mass-media.
Un studio de producție nou înființat, numit Particle6, s-a confruntat recent cu reacții negative masive pentru planul său de a crea, proiecta, gestiona și monetiza actori și talente generate de AI, inclusiv din partea sindicatului media SAG-AFTRA.
SAG-AFTRA a condus anterior o grevă importantă a actorilor în iulie 2023, în contextul unei serii mai ample de conflicte de muncă la Hollywood, care au adus în prim-plan preocupările legate de utilizarea inteligenței artificiale.
Greva a durat peste 100 de zile, înainte ca SAG-AFTRA și Alianța Producătorilor de Film și Televiziune să ajungă la un acord provizoriu, care includea pentru prima dată stabilirea unor protecții contractuale pentru actorii de film și televiziune în ceea ce privește AI.
Rezultate financiare sub așteptări pentru Netflix în T3 2025
Rezultatele financiare ale Netflix au fost sub așteptări în trimestrul al treilea din 2025. Deși veniturile companiei au îndeplinit așteptările analiștilor — fără însă a le depăși, așa cum s-a întâmplat în primul și al doilea trimestru —, profitul a fost afectate de un litigiu fiscal cu autoritățile braziliene. Acțiunile Netflix au scăzut cu aproximativ 6% în tranzacțiile bursiere prelungite de marți din Statele Unite.
Veniturile Netflix din T3 au crescut cu 17%, impulsionate de creșterea numărului de abonați, ajustările de prețuri și creșterea veniturilor din publicitate. Pentru al patrulea trimestru, Netflix se așteaptă ca veniturile să crească cu 17% față de anul precedent, pe măsură ce aceste tendințe continuă. Veniturile Netlix în T3 2025 au fost de 11,5 mld. dolari
Netflix a raportat un profit net de 2,55 miliarde de dolari în al treilea trimestru, sau 5,87 dolari pe acțiune, în creștere față de 2,36 miliarde de dolari, sau 5,40 dolari, în același trimestru al anului precedent.