FOTO | Care au fost cele mai ciudate mașini (și nu numai) de la Salonul Auto Munchen 2025

Sursă foto: Wall-Street.ro

FOTO | Care au fost cele mai ciudate mașini (și nu numai) de la Salonul Auto Munchen 2025

Cuprins Articol:
Sub titlul mobilității, zeci de producători de mașini și vehicule diverse s-au strâns la Munchen pentru cea de-a treia ediție a IAA Mobility organizată în Bavaria. Wall-Street.ro a fost la fața locului și a adunat cele mai ciudate apariții de la salon, inclusiv electrice de oraș, vehicule de salvare și vehicule... fără roți!

Mini Skeg, rodul unui parteneriat cu Deus Ex Machina

La bază, conceptul 100% electric Skeg este un Mini John Cooper Works, dar care a trecut printr-o dietă inspirată din lumea curselor pentru a se descotorosi de 15% din masa versiunii de serie. Astfel, vorbim de un interior spartan și un exterior ce amintește de mașinile de raliu. Cum greutatea este mai redusă, accelerația de la 0-100 km/h este îmbunătățită cu 0,4 secunde, deși trenul de rulare oferă tot 258 cai putere ca și pe modelul obișnuit. Brand-ul de fashion Deus Ex Machina și-a pus amprenta prin detalii exotice în interior și exterior, dar și un livery îndrăzneț.

Opel Corsa GSE Vision GranTurismo, adus din lumea jocurilor pe Playstation

Opel a creat un concept real bazat pe modelul Corsa GSE Vision GranTurismo, un automobil conceput special pentru jocul GranTurismo. În lumea virtuală, bestia are două motoare electrice, câte unul pe fiecare punte, care se combină pentru o putere totală de 788 cai putere și 800 Nm. Cu o accelerație de la 0 la 100 km/h în 2 secunde și o viteză maximă de aproape 320 km/h, mașina este printre cele mai performante create vreodată de Opel - indiferent de mediu - iar pachetul estetic aduce aminte de modelele de Grupa B de raliuri din anii '80.

Hyundai Insteroid, un prototip creat de coreeni special pentru drift

Hyundai Inster se numără printre cele mai ieftine mașini 100% electrice de pe piață, dar conceptul Insteroid - așa cum sugerează și numele - nu are aproape nicio legătură cu citadina compactă. În schimb, aici vorbim de o bestie lățită, cu accente racing la fiecare centimetru, creată special pentru drifting, cu un eleron imens în spate, jante Pirelli de curse, un interior cu roll-cage și scaune scoică cu centuri în șase puncte, respectiv un sistem audio special pregătit pentru a produce zgomote ce amintesc de mașinile cu motoare termice. Singura problemă? Nu o vom putea cumpăra niciodată. 

Chinezii de la Avatr ne arată cum prevăd că vor fi limuzinele de mâine

Conceptul Vision Xpectra, prezentat în premieră mondială la Munchen, reflectă direcția viitoare de design a mărcii, centrată pe conceptul de „Lux Emotiv”. Producătorul chinez nu a oferit detalii tehnice, deoarece vorbim de un studiu estetic, ce va influența probabil viitoarele modele Avatr. Constructorul a avut la standul său și mai multe modele de serie disponibile pe anumite piețe din Europa, acesta fiind un brand start-up finanțat de gigantul CATL.

Vehicule de livrare autonome, de la Pix Moving și Loxo

Fiind un salon dedicator diverselor soluții de mobilitate, la Munchen au fost prezente și diverse start-upuri care au auds soluții de mobilitate alternativă - de la cele de marfă, până la cele pentru persoane cu nevoi speciale. Noi am văzut de aproape conceptul Pix Moving Roboshop, dar și Loxo Alpha. La standul Pix Moving se aflau și alte variante pentru transport personal.

Primul este un soi de food truck al viitorului, 100% electric și autonom. Vehiculul poate funcționa și ca magazin mobil, cu spațiu de display și de vânzare a produselor clientului. Singura problemă este că lipsește arhitectura necesară acestor vehicule. Loxo Alpha este un van compact fără șofer destinat pentru livrările last-mile. Acesta a fost dezvoltat în 2021 și testat în Elveția, în 2023, fiind primul vehicul de acest gen care a circulat în Țara Cantoanelor. „În timpul testului, a fost folosit pentru a livra până la 64 de sacoșe de cumpărături între magazinul Migros și campusul Schindler din Ebikon”, a transmis compania la acel moment. 

Un alt exemplu de mobilitate autonomă a fost taxiul fără șofer al germanilor de la Inyo Mobility, care permite transport first-mile și last-mile pentru pasageri. Vehiculul prezentat la IAA Mobility 2025, în zona de pop-up display-uri din centrul Munchen-ului era prevăzut cu două locuri, dar interiorul poate fi personalizat și cu mai multe scaune. 

Vehiculul radiocomandat creat de DLR pentru intervenții în situații de urgență

Această creație a DLR, o divizie a Centrului German pentru tehnici Aerospațiale a fost deja adoptată de cei de la World Food Programme, având capacitatea să ajungă în locuri greu accesibile, încărcată cu un transport umanitar. Vehiculul se numește AHEAD (Autonomous Humanitarian Emergency Aid Devices) și a fost lansat în 2020, activând deja în zone periculoase din Africa pentru a ajuta populația afectată de Ebola în Republica Democrată Congo, Sudanul de Sud și Sierra Leone.

GAC a prezentat, în premieră pentru Europa, un taxi zburător

Sursă foto: GAC

Chinezii de la GAC, urmând exemplul rivalilor de la Xpeng, promit că un viitor în care mașinile zburătoare vor împânzi cerul este la doar câțiva ani distanță. Bine, Govy AirCab nu prea este mașină, pentru că nu are roți, ci doar tălpici specifice unui elicopter. De asemenea, vehiculul cu două locuri și o autonomie amuzantă de 20-30 kilometri este echipat cu patru rotoare pentru o viteză de top de 120 km/h. Acesta este al doilea eVTOL dezvoltat de GAC, care a anunțat că prețurile vor începe de la 203.000 de euro, iar primele livrări sunt programate pentru ultimul trimestru din 2026, când ar trebui să înceapă să opereze pe relații scurte în zona Hong Kong. Vehiculul pe baterii se încarcă de la un charger de mare putere în doar 25-30 de minute. 

Linktour oferă soluții pentru mobilitatea electrică în inima marilor orașe

Linktour a prezentat mai multe micro-mașini pe baterii la Munchen, printre care s-a numărat și Alumi, un model lung de doar 2,68 metri în care încap doi adulți. Mașina are o autonomie de 120 kilometri în ciclul de testare chinezesc și poate atinge o viteză maximă de 45 km/h. 

Un start-up din Tirol a prezentat o mașină semi-electrică

Un vehicul semi-electric dezvoltat de Lachele Mobility cu susținerea Serienreif a fost prezentat sub formă de mock-up de design pentru a atrage potențiali investitori. Vehiculul cântărește doar 400 de kilograme și este „movitat” de o baterie ultra-ușoară de doar 5 kWh care asigură o autonomie de circa 80 de kilometri. Conform proiectanților, autonomia este îndeajuns pentru nevoile zilnice ale unei persoane care locuiește în marile orașe, conform studiilor realizate de autoritățile germane. 

Display-uri pentru soluții de infotainment sub forma unor „căzi” decapotabile

Mai mulți constructori, printre care și turcii de la Togg, au adus la IAA Mobility 2025 niște medii de prezentare a soluțiilor de infotainment și digitalizare din interiorul vehiculelor. Pentru acestea, producătorii au adus niște interioare complet echipate, dar fără restul hardware-ului specific unul automobil. 

Personalizate pentru tine