Tesla lansează versiunile cele mai ieftine ale lui Model 3 și Model Y. Anunț despre producția în Europa

Sursă foto: Tesla

Tesla lansează versiunile cele mai ieftine ale lui Model 3 și Model Y. Anunț despre producția în Europa

Cuprins Articol:
Tesla oferă primele informații despre noua echipare de bază a celor mai populare modele din gamă, respectiv berlina compactă Model 3 și crossoverul compact Model Y. Acestea se vor numi „Standard” și vor fi produse și în Europa, scriu Euronews și Automotive News.

Care va fi prețul de achiziție al celor mai ieftine Tesla

Tesla Model Y Standard. Sursă foto: Tesla

Tesla a promis că va lansa o versiune mai accesibilă a lui Model Y, mașina care a fost, în 2023, cea mai populară pe întreg globul, fiind cea mai bine vândută inclusiv în Europa. Acum, producătorul american a confirmat primele detalii despre această variantă mai simplă și a plusat, oferind echiparea „Standard” și pe Model 3. Ambele automobile 100% electrice au primit un facelift în ultimii ani, dar se bazează în continuare pe o arhitectură mai veche. 

În Statele Unite, unde vor ajunge mai întâi noile variante, prețul de pornire al unui Model Y Standard, care oferă un interior minimalist cu echipări de bază, este de 39.990 de dolari. Prin comparație, anterioara cea mai ieftină variantă, respectiv cea cu autonomie standard și motor electric doar pe spate, avea un preț de 41.630 de dolari.

Reducerea de preț este mai vizibilă în cazul lui Model 3, care va începe, în echiparea Standard, de la doar 36.990 de dolari, față de 44.130 de dolari în trecut. Modificările de preț vin în contextul în care, în Statele Unite, ca urmare a deciziilor administrației Trump, cei care cumpără mașini 100% electrice nu mai beneficiază de niciun fel de facilități fiscale, ceea ce a dus la o scădere bruscă a comerțului de EV-uri peste Ocean. 

Noile versiuni vor avea mai puține funcții și echipări decât versiunea anterioară cea mai ieftină. Printre altele, de la bord va lipsi chiar și sistemul Autopilot, care este cel mai de bază sistem de conducere asistată al Tesla, oferind facilitățile unui cruise control adaptiv. În schimb, mașinile vor veni cu Autosteer, un pilot automat mai simplu, care se ghidează totuși în funcție de trafic, dar nu este la fel de reactiv.

Tesla a declarat că noile versiuni „Standard” au o autonomie estimată la 515 kilometri, dar aceasta nu reprezintă o măsurătoare în ciclul WLTP, în condițiile în care, după aceste norme, Model Y RWD disponibil actualmente are o autonomie WLTP de 500 de kilometri. Cu alte cuvinte, trebuie să ne așteptăm ca variantele „Standard” să ofere undeva în jurul a 450-470 kilometri în ciclul european de testare. 

Ca o mențiune, Model Y RWD costă, în România, de la 44.990 de euro, în timp ce Model 3 RWD începe de la 39.990 de euro (520 kilometri autonomie WLTP). Versiunile „Standard” mai puține difuzoare și un interior din material textil, nu din microfibre. De asemenea, aceste modele nu are acoperiș panoramic din sticlă și nici ecran tactil pentru bancheta din spate.

Reacția de pe bursă după anunțul acestor variante mai ieftine sugerează că noile modele nu sunt așteptate să ajute prea mult. „Investitorii căutau ceva cu adevărat diferit, nu o variantă simplificată a unui produs deja existent”, a declarat analistul Ivan Drury de la Edmunds, vorbind pe fondul scăderii valorii acțiunilor Tesla în ultimele zile. „Nu-mi imaginez că aceste modele „Standard” îi vor ajuta să-și revină”, a adăugat acesta, conform Euronews.

Tesla va asambla variantele „de buget” și în Europa, la Gigafactory Berlin

Tesla Model 3 Standard. Sursă foto: Tesla

Tesla a confirmat că va asambla versiunea „Standard” a crossover-ului Model Y și în Europa, la uzina sa de lângă Berlin. Cum această fabrică nu este pregătită decât pentru producția acestui model, nu va fi posibilă și o localizare a asamblării lui Model 3 Standard. 

În Europa, se pare că Model Y Standard va începe de la circa 40.000 de euro, adică cu 10% mai ieftin decât actuala versiune cu cel mai accesibil preț. Astfel, Automobilwoche relatează că Model Y Standard pentru Europa va fi cu circa 5.000 de dolari mai scump decât cel din America. 

Aceeași sursă arată că versiunea Standard va avea o baterie cu o capacitate redusă, iar performanțele dinamice ale mașinilor vor fi și ele diminuate, cu o accelerație mai puțin brutală. De asemenea, din interior va lipsi iluminarea LED ambientală și - în mod ciudat - sursa germană sugerează că mașinile nu vor avea nici măcar Autosteer în Europa, ceea ce nu a fost confirmat de producător. 

În viitor, Tesla pregătește o nouă arhitectură electrică ce va fi utilizată pentru următoarea generație a mașinilor Tesla, inclusiv următoarele Model S, Model 3 și Model Y. Totuși, această platformă modulară se lasă așteptată, în contextul în care Tesla investește masiv în taxiurile autonome, iar fondurile sale sunt în scădere din cauza vânzărilor tot mai mici pe piețe-cheie. 

Personalizate pentru tine