In epoca livrarilor in aceeasi zi si a dronelor ce vor inlocui soferii, antrepenorii la inceput de drum au de infruntat concurenta din ce in ce mai acerba atunci cand intra in zona de eCommerce. Cu toate acestea, in 2014 inovatiile tehnologice permit chiar si micilor retaileri online sa atraga atentia si sa creasca puternic in aceasta zona, considera analistul in eCommerce si CEO-ul companiei de consultanta Icreon Tech, Himanshu Sareen.

Wall-Street.ro este cotidianul din Romania care pune cel mai mult accent pe zona de eCommerce, prin sectiunea speciala ecomTEAM. De asemenea, in cadrul evenimentului ecomTEAM 2014 va invitam sa aflati informatii esentiale despre cum sa cresti prezenta brandului tau in zona de social media, in cadrul workshop-ului omonim.

Brandurile mai mici de eCommerce au reusit sa se faca cunoscute, chiar si luptand impotriva unor giganti precum Amazon si eBay. De exemplu Wanelo este un site de eCommerce care a emulat layout-ul unui board Pinterest. Un alt exemplu este Zulily, un nou-venit in zona de eCommerce care s-a listat pe bursa anul acesta si este evaluat in prezent la peste 1 miliard de dolari.

Integrarea de strategii sociale in operatiunile eCommerce poate ajuta nu numai la cresterea notorietatii brandului, vitale traficului Web si a expunerii in randul clientilor, dar si adunarea de feedback, cresterea vanzarilor, depasirea concurentilor directi.

Viralizarea poate aduce trafic si tranzactii

Convergenta device-urilor mobile si a social media a dus la aparitia unui tip de consumator din ce in ce mai informat. Echipat cu acces instantaneu la Internet, clientul robot al prezentului verifica mai intai informatii de pe social media, inainte de a apasa butonul “buy”.

Compania de cercetare MarketForce a realizat un sondaj din care a rezultat ca 80% dintre cumparatori depind de social media atunci cand vor sa isi dea seama daca merita sau nu sa cumpere un anumit produs. Influenta retelelor sociale asupra performantei brandurilor este din ce in ce mai vizibila. Companiile care si-au dat seama de aceasta oportunitate integreaza eficient site-ul de comert online cu social media.

Chirpify este un serviciu de eCommerce care permite brandului tau sa integreze functia de “Buy Now” cu tweet-uri. Brandurile pot crea un produs specific cu care followerii pot interactiona si chiar achizitiona prin hashtag-ul #BuyNow.

Pentru a intelege importanta social media, Gartner a subliniat intr-un studiu recent ca prin intermediul retelelor sociale magazinele de comert online vor genera 30 de miliarde de dolari pana in 2017.

Followerii si influencerii sunt noii ambasadori de brand

Ai putea crede ca unele brand-uri platesc si 10.000 de dolari pentru un tweet lasat de o celebritate si legat de magazinul/produsul lor? In afara Romaniei sunt chiar si agentii care doar asta fac – reprezinta puntea de legatura intre celebritati online pe social media si magazine online care doresc sa profite de ele.

Desi este putin probabil ca in Romania sa se ajunga la astfel de sume in viitorul apropiat, se poate merge pe varianta mai ieftina – identificand influencerii pe retele sociale, brandurile pot apela la ei pentru a-si promova produsele/serviciile/brandurile. Mai mult, se poate incerca si barterul – oferi respectivul produs marketat influencer-ului, care astfel accepta sa scrie despre el

Mai mult, poti oferi produse pentru ca influencerii de pe social media sa realizeze review-uri, poti oferi prototipuri si mai apoi feedback-ul sa il integrezi pe site.

O noua rasa de site-uri eCommerce

Unul dintre exemplele de succes prin intermediul social media este Sophia Amoruso si magazinul sau online de pe eBay, Nasty Gal, care s-a transformat rapid intr-un business de 100 de milioane de dolari. Amoruso a inceput prin a cumpara produse din magazine “de cartier” si sa le vanda ulterior pe eBay.

Ea a depins mult de MySpace la inceput. Strategia ei era sa descopere utilizatori cu interese similare in magazine, muzica, filme si carti si sa-i targeteze pe acestia. Intr-un final, traficul a depasit capacitatea magazinului de pe eBay, ducand la lansarea NastyGal.com.

Un alt exemplu de succes cu elemente social media este Zulily. Compania se ocupa in special de produse pentru copii. Desi nu este un site traditional de eCommerce, Zulily pune foarte mult accent pe personalizare, web design si targetare. Incorporand un stil similar cu al Pinterest, adauga un sentiment de social media inca de la deschiderea site-ului.

Strategiile social media pot oferi un impuls

Branduri de toate dimensiunile incorporeaza strategii sociale. De la marketing la dezvoltare Web, retelele de social media pot ajuta brandurile sa castige expunere. Pe masura ce eCommerce-ul se transforma intr-o experienta din ce in ce mai personalizata si uneori chiar intima, brandurile emergente ar trebui sa “ia fata” gigantilor care, datorita dimensiunilor, se misca mai greoi.

Afla strategii despre cum sa integrezi activitatea magazinului tau de eCommerce, la ecomTEAM 2014, de la experta Alison Battisby.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Alex Goaga
Alex Goaga scrie despre antreprenoriat, new media si IT&C de peste sase ani, visand (in timpul liber!) la viitoarele holograme portabile “tip Star Wars”. Pasionat de citit (benzi desenate printre altele) .

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea eCommerce »


Setari Cookie-uri