Peste jumatate dintre romanii care au facut cumparaturi online in ultima jumatate de an au platit mai putin de 100 euro pentru cel mai scump produs sau serviciu achizitionat, potrivit unui studiu realizat de compania de cercetare de marketing Daedalus Millward Brown.

Dintre acestia, 25,6% aloca intre 91 si 255 lei (21-50 euro) pentru cumparaturile online, 18% intre 226 si 450 lei (51-100 euro) si 16% intre 1 si 90 lei (1-20 euro), scrie Mediafax.

Un procentaj important, de 23,3%, este inregistrat si in cazul persoanelor care aloca intre 451 si 1.300 lei (101-300 euro) pentru achizitii de pe internet.

La extrema cealalta, la fiecare 100 de cumparatori online din Romania exista unul care in ultimele 6 luni a achizitionat un produs sau serviciu cu valoare mai mare de 1.000 euro.

De asemenea, numarul femeilor care au cumparat doar lucruri cu valoare redusa (pana in 20 de euro) de pe internet in ultima jumatate de an este aproape dublu fata de cel al barbatilor aflati in aceeasi situatie (21,7% femei versus 12,6% barbati).

Pe de alta parte, pe masura ce varsta creste, cumparatorii tind sa cumpere produse din ce in ce mai scumpe online. De exemplu, procentajul celor care au achizitionat in ultimele sase luni cel putin un produs mai scump de 100 euro este de 17% in randul tinerilor (18-24 ani) si creste la 41% pentru categoria 25-44 ani si la 58% pentru cei cu varsta intre 45 si 55 ani.

Retail jobs

Educatia joaca un rol important in achizitia produselor cu valoare mare de pe internet. Astfel, produsul cel mai scump cumparat de persoanele cu educatie superioara este in medie de doua ori mai scump decat cel achizitionat de persoane cu educatie medie si aproape de trei ori mai scump decat cel achizitionat de persoanele cu educatie scazuta.

"Daca la inceput motivatia principala de a face o achizitie online era data de obtinerea unui pret mai bun, aceasta migreaza incet, incet catre confort sau economia de timp. In felul acesta, produsele cu valoare mai mica incep sa devina interesante pentru cei care cumpara online nu atat prin prisma economiei de bani realizate cat mai ales prin prisma experientei de cumparare", afirma Daniel Enescu, managing partner al Daedalus Millward Brown.

Studiul a fost realizat prin interviuri online pe un esantion de 600 respondenti din panelul Daedalus Online si este reprezentativ pentru populatia utilizatorilor de internet cu varsta cuprinsa intre 18 si 55 ani.

Citeste si:
Primul oraș din România în care toate școlile trec în online
Primul oraș din România în...

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:

Setari Cookie-uri