Retailerul Alibaba vrea sa doboare recordul la bursa de la New York

Compania chineza de eCommerce Alibaba Group Holding vrea sa atraga pana la 20 miliarde de dolari prin listarea pe bursa de la New York, ceea ce ar reprezenta un nou record istoric, anticipand o capitalizare de piata de 109 miliarde de dolari.

Grupul subliniaza, in prospect, cota de piata uriasa pe care o detine in China, cea mai mare piata online din lume, cu peste 500 milioane de utilizatori.

Valoarea tranzactiilor pe platforme mobile intermediate anul trecut de Alibaba a crescut la 37 miliarde de dolari, potrivit prospectului, citat de Bloomberg.

Aplicatia Taobao a companiei a fost cea mai populara aplicatie de comert electronic din China incepand din august 2012, dupa numarul de utilizatori activi lunar, scrie Mediafax.

Listarea Alibaba ar putea deveni cea mai mare oferta publica initiala derulata vreodata in SUA, depasind-o pe cea a Visa, care a atras 19,65 miliarde de dolari in 2008.

Citeste si:
Alibaba, cel mai mare IPO din SUA. De ce are succes?
Gigantul Alibaba ar putea fi...

Compania chineza incearca, punand accentul pe businessul mobil, sa evite repetarea problemelor care au afectat listarea Facebook in 2012. Fara venituri generate pe platforme mobile la finele anului 2011 si cu o crestere perceputa de investitori ca anemica pe acest segment, Facebook a pierdut mai mult de jumatate din valoarea de piata in primele patru luni de la oferta publica initiala din mai 2012, prin care a atras 16 miliarde de dolari. In prezent, valoarea de piata a Facebook a revenit si a depasit nivelul de la listare, dupa ce compania a reusit sa-si dezvolte afacerile pe platforme mobile, care genereaza acum 59% din veniturile din publicitate ale retelei de socializare.

Analistii subliniaza ca dezvoltarea rapida a Alibaba pe platforme mobile se datoreaza in principal "culturii si pietei mobile puternice" din China, care s-a dezvoltat mult mai rapid decat in Vest si a devenit segmentul cheie pentru atragerea si retinerea clientilor.

Alibaba precizeaza in prospect ca a avut anul trecut o cota de piata de 76% din valoarea totala a achizitiilor online de produse in China.

Aproape 20% din tranzactiile efectuate prin serviciile Alibaba au provenit, in ultimele trei luni ale anului trecut, de pe platforme mobile, de aproape trei ori mai mult fata de ponderea inregistrata cu un an in urma.

Citeste si:
Amendă record: China a sancționat Alibaba cu 2,3 miliarde de euro
Amendă record pentru Alibaba:...

Oferta publica initiala a grupului chinez va fi subscrisa de Credit Suisse, Deutsche Bank, Goldman Sachs, JPMorgan Chase, Morgan Stanley si Citigroup.

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea eCommerce »



Setari Cookie-uri