In Romania, femeile genereaza o rata de click mai mare decat barbatii. Tinerii sunt mai activi online, comparativ cu celelalte segmente de varsta, iar utilizatorii cu studii medii interactioneaza cel mai mult cu bannerele. Mai multe informatii, in cel mai recent raport gemiusAdMonitor.

Segmentul de varsta care determina o pondere de click-uri mai mare decat ponderea de afisari este segmentul 16-24. In cazul acestui segment, procentul de afisari este de 22%, in timp ce ponderea de click-uri este de 26%, ceea ce inseamna ca utilizatorii tineri interactioneaza mai usor cu bannerele decat restul. O situatie similara se intalneste in Ucraina, unde segmentul de utilizatori cu varsta cuprinsa intre 25 si 34 de ani genereaza un procent de click-uri de 33%, avand o pondere de afisari de 30%.

Cu toate ca valoarea ratei de click inregistrata pe toate campaniile online romanesti selectate de Gemius pentru analiza este de 0.52%, ceea ce plaseaza Romania pe locul 3 in regiune dupa Ucraina cu 0.89% si Croatia cu 0.71%, doar 11% dintre utilizatorii de internet expusi acestor campanii au dat click pe bannere. Mai este in aceste conditii, in care doar 11% dintre utilizatori dau click, rata de click (CTR) un indicator media suficient?

Metodele “alternative” de optimizare si de masurare a eficientei media online se dovedesc a fi mult mai potrivite pentru aprecierea rezultatelor. Acestea sunt masurarea si optimizarea in timp real a media-planului in functie de reach-ul in target group si in functie de rata de vizualizare a creatiilor pe fiecare pozitie si website. Metodele “alternative” de evaluare se regasesc, pe langa o suita larga de indicatori online “traditionali”, in gDE (gemiusDirectEffect)- adserverul dedicat agentiilor de media si clientilor de publicitate online folosit de Gemius.

In ceea ce priveste profilul socio-demografic al utilizatorilor romani, 52% din numarul total de click-uri din campaniile analizate in raport, a fost generat de femei si 48% de barbati. In Polonia, Estonia, Ungaria, Letonia, Lituania si Ucraina, ponderea femeilor care interactioneaza cu bannerele este mai mare decat cea a barbatilor, in timp ce in Bulgaria, Croatia, Serbia si Slovenia barbatii dau click mai des. In Cehia si Slovacia, numarul de click-uri din campanii este distribuit egal intre femei si barbati.


Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea eCommerce »



Citeste si
Pe ce reclame dau cel mai des click romanii