Black Friday in media si publicitate: Facebook, lider absolut in mentiuni

Black Friday corespunde cu deschiderea sezonului de reduceri pentru vanzarile de sarbatori. In Romania, Black Friday 2015 s-a organizat in data de 20 noiembrie, insa unele magazine au inceput promotiile inca din 30 octombrie, iar altele continua reducerile si in perioada 24 - 29 noiembrie. mediaTRUST analizeaza vizibilitatea fenomenului Black Friday in mass media si publicitate.
38.133 de mentiuni cu Black Friday in mass media

In perioada 5 – 22 noiembrie 2015 au fost publicate peste 38.133 de materiale care au facut referire la Black Friday. Cele mai multe mentiuni s-au inregistrat in mediul online, 34.719, dintre care 30.442 au fost pe Facebook. Posturile de televiziune au difuzat 125 de stiri ce au avut ca subiect Black Friday, iar radiourile 64 de stiri. In presa scrisa s-au inregistrat 100 de materiale, in perioada analizata.

Realitatea.net este site-ul cu cele mai multe articole publicate cu Black Friday – 92, urmat de Antena.ro - 69 si Wall-street.ro cu 67 de materiale. La categoria posturilor de televiziune mentionam Romania TV cu 22 de stiri, Antena 3 cu 17 stiri si Antena 1 cu 15. In privinta posturilor de radio, Bucuresti FM a difuzat cele mai multe stiri cu referire la Black Friday – 23, urmat de Radio ZU cu 10 stiri si Radio 21 cu 8. Ziarul Financiar si Curierul National au publicat cate 6 articole fiecare, iar National 5.

Dupa cum era de asteptat, vineri, 20 noiembrie, este ziua cu cele mai multe mentionari pe site-urile de stiri, 1.013, pe Facebook - 13.122, TV - 63, radio - 29, iar in presa scrisa - 30 de mentiuni.

eMAG conduce clasamentul retailerilor cu cele mai multe aparitii pe canalele de comunicare monitorizate in intervalul 5 – 22 noiembrie 2015 - internet, presa scrisa, radio si TV, in contextul reducerilor de Black Friday.

Citeste si:
Cat au cumparat ungurii si bulgarii din Romania de Black Friday
Cat au cumparat ungurii si...
Citeste si:
Cum te afecteaza coronavirusul, in functie de afectiunile de care...
Cum te afecteaza...

eMAG a inregistrat 5.995 de mentiuni in intervalul monitorizat, dintre care 5.961 pe internet, 15 la TV, 15 in presa scrisa si 4 la radio.

Pe locul doi se situeaza Flanco cu 1.140 de mentiuni pe internet, 5 mentiuni la TV, 4 la radio si 11 in presa scrisa.
Altex se situeaza pe locul trei in topul realizat de mediaTRUST cu 716 de mentionari pe internet, 5 la TV, 8 mentiuni in presa scrisa. Domo este in acest clasament cu 378 mentiuni, urmat de Media Galaxy cu 375 mentiuni, Carrefour - 208 mentiuni, Auchan – 91, Metro si Cora cu cate 68 de mentiuni fiecare, iar Lidl cu 54 de mentiuni inregistrate in contextul reducerilor de Black Friday.

9.022 de reclame difuzate/tiparite cu Black Friday in perioada 1- 22 noiembrie 2015

Altex Romania, detinatorul lanturilor de magazine Altex si Media Galaxy, a inceput campania de promovare a promotiilor de Black Friday inca din luna octombrie. Primele reclamele au fost difuzate in 29 octombrie, pentru ambele branduri (Altex si Media Galaxy) si anunta “Cel mai mare Black Friday Ever” incepand din 30 octombrie.

Altex este brandul cu cele mai multe reclame care au avut ca subiect reducerile de Black Friday, iar in perioada 1 -22 noiembrie a inregistrat 2.405 de reclame si un rate card estimat la 4.290.070 de euro. Media Galaxy este pe locul doi in top cu 1.626 de reclame si un rate card de 1.954.932 euro.

Citeste si:
Publicații și ziare care au renunțat la print în contextul...
Coronavirus | Publicații și...

Flanco a inregistrat in perioada analizata 975 de reclame cu un RC estimat la 1.030.661 euro. Emag.ro este in clasament cu 855 de reclame, urmat de Metro Cash&Carry cu 601 reclame si ING Bank cu 405 reclame. Carrefour a inregistrat, in perioada 1-22 noiembrie 2015, 389 de reclame. Magazinul online Cel.ro si-a promovat reducerile de Black Friday cu 228 de reclame, urmat de Fashionup.ro cu 190 de reclame. Targul de nunti Mariage Fest a inregistat 185 de reclame. Din clasament mai fac parte Top Shop cu 131 reclame, Praktiker cu 117 reclame, Click Shop cu 110 reclame, Orange cu 98 reclame si Nissa cu 71 de reclame.

Brandurile monitorizate au mizat pe o pondere mai ridicata a reclamelor pe posturile de radio – 4.509 de difuzari, urmate de cele pe TV – 4.496. In ceea ce priveste reclamele din presa scrisa, acestea sunt in numar relativ mic in perioada 1 - 22 noiembrie – 17 machete publicate, comparativ cu cele din mediul audio vizual. Printre sursele cu cele mai multe reclame difuzate se numara Kiss FM – 926 de reclame difuzate, Radio Zu – 899 de reclame, Antena 1 cu 616 reclame, Realitatea TV – 488 reclame.


Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea eCommerce »



Setari Cookie-uri