Black Friday este un eveniment dedicat reducerilor de pret, originar in Statele Unite ale Americii. A debutat si in Romania in urma cu cativa ani si se bucura de o popularitate tot mai mare. Agentia de marketing online Today’s a analizat interesul manifestat online de cumparatori si a identificat cateva trasaturi si tendinte ale preferintelor.

Cercetarea Today’s arata ca romanii au inceput deja sa se intereseze de ofertele de Black Friday. De asemenea, in fiecare an cautarile efectuate pe dispozitive mobile se dubleaza in aceasta perioada, in timp ce cautarile de pe desktop scad. Cel mai mult se intereseaza de promotiile de Black Friday utilizatorii din centrul si sudul tarii.

In luna octombrie, cand cautarile cresc cel mai mult dupa sezonul de vara, volumele de cautari in Google legate de Black Friday sunt dominate de sintagmele „oferte de black friday”, „black friday 2016”, „reduceri black friday”, „black friday romania”. In noiembrie, numarul cautarilor se va dubla, estimeaza expertii Today’s.

Cel mai mult creste volumul de cautari la produsele electronice si electrocasnice, incepand cu a doua jumatate a lunii octombrie. In schimb, vanzarile scad in aceasta perioada. Prin urmare, romanii se intereseaza foarte mult de oferte, dar nu cumpara produsele, ci asteapta reducerile de pret din ultimele doua luni ale anului. Ei compara preturi, salveaza link-uri cu bunurile pe care le doresc si compara inclusiv caracteristicile diferitelor produse. Totodata, cautarile pentru cuvintele cheie „promotii” si „oferte” au crescut cu 17,5% la inceputul celui de al patrulea trimestru, comparativ cu trimestrul anterior. Cresterea fata de primul trimestru al anului este de peste 20%.

Interesul pentru segmentele importante si momentul potrivit promovarii

Specialistii Today’s au observat o tendinta interesanta: pentru produsele de IT si electronice, volumul de cautari este mai mare in special in apropierea evenimentului de Black Friday, in schimb, pentru segmentul home&deco si fashion interesul creste foarte mult incepand cu luna octombrie si pana in decembrie, cu varfuri in preajma Black Friday si a Craciunului.

Companiile care vor sa aiba promotii de Black Friday trebuie sa tina cont de recomandarile specialistilor. In aceasta perioada, costul per click pentru promovare creste cu peste 20%, pentru ca pe piata intra foarte multi concurenti cu oferte disponibile. De aceea, Today’s recomanda pastrarea unor fonduri de promovare online pentru finalul anului.

Totodata, companiile ar trebui sa puna accent pe generarea de noi conturi pe site, inscrierea la newsletter si informarea clientilor despre ofertele care vor fi disponibile in timpul campaniei Black Friday. Cei care nu vor avea o campanie de Black Friday ar fi mai bine sa evite folosirea cuvintelor „black friday“, „oferte“, „promotii“ pana in luna decembrie, cand se vor normaliza cautarile.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Alex Goaga
Alex Goaga scrie despre antreprenoriat, new media si IT&C de peste sase ani, visand (in timpul liber!) la viitoarele holograme portabile “tip Star Wars”. Pasionat de citit (benzi desenate printre altele) .

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea eCommerce »


Setari Cookie-uri