Diferenta dintre intentie si achizitie, editie de Black Friday

Ce intentioneaza sa cumpere romanii in perioada Black Friday si care sunt produsele care ajung pana la urma a fi cumparate? In ajunul unei noi perioade de promotii, specialistii din starcom MediaVest Group si Leo Burnett Romania revin cu un set de sfaturi pentru retailerii din online, dar si din offline.
Studiul realizat in 2015 de Starcom MediaVest Group si Leo Burnett Romania, in colaborare cu TNS Romania, si-a propus sa ofere o imagine clara asupra comportamentului de cumparare si a perceptiei pe care shopperii online din Romania o au asupra acestui eveniment.

Andreea Grigoroiu, consumer strategist al Starcom MediaVest Group, si Irina Carbunescu, senior strategic planner al Leo Burnett Romania, selecteaza cele mai importante informatii rezultate din studiul anului trecut, cu un grad de aplicabilitate ridicat pentru promotia Black Friday de anul acesta.

1. Produsele promovate

Atrage clientii promovand categoriile asociate cu Black Friday (electrocasnicele, produse IT&C, produse pentru casa sau fashion), dar nu neglija nici categoriile cu investitie financiara medie sau scazuta, care s-au dovedit a avea cea mai mare rata de conversie de la intentie la achizitie: ingrijire presonala, machiaj, parfumuri, carti, ceasuri sau jucarii.

De asemenea, ai in vedere ca exista cateva categorii de produse cu intentie de cumparare dubla fata de achizitiile efective, ceea ce arata o oportunitate mare de crestere a vanzarilor: aparate foto, console de jocuri, TV, vacante si computere & laptop-uri – motivul este diferenta mare dintre reducerile asteptate si cele oferite.

2. Perioada de promovare

Ofera informare clara privind perioada de oferte: Black Friday si-a pierdut asocierea cu o zi anume si tinde sa devina, mai curand, o perioada. De aceea, 57% dintre romanii internauti din mediul urban cauta informatii despre perioada exacta cand are loc Black Friday pentru retailerii care ii intereseaza.

FOTO Cu ce oferte vrea...

Creeaza oferte customizate pe intervale orare: spre deosebire de anii trecuti, cumparatorii nu mai ataca website-urile in toiul noptii, ci cumpara mai curand dimineata. Oferindu-le oferte pe intervale orare, se maximizeaza traficul si ii poti atrage pe website nu numai in prima parte a zilei.

3. Mediile de promovare

Mentine website-ul updatat permanent, trimite newsletter si asigura un SEO de calitate: 8 din 10 romani investigati se informeaza direct de pe website-urile retailerilor, 4 din 10 citesc newsletterele, iar 3 din 10 incep sa se informeze accesand motoarele de cautare. Restul surselor de informare fiind accesate intr-o masura mai mica.

Nici magazinele fizice nu ar trebui subestimate: desi putini cumparatori (sub 8%) declara ca intentioneaza sa profite de ofertele promotionale din magazine, fiind mai degraba focusati pe online, mai mult de 20% dintre ei ajung sa achizitioneze produse de aici.

4. Ofertele promovate

Transparenta pentru discount-urile oferite este esentiala: mai mult de jumatate dintre cei care intentionau sa cumpere de Black Friday au renuntat pentru ca au perceput discount-urile ca fiind „false”, idee inteleasa prin pretul produselor ce a fost crescut cu scurt timp inainte, iar discount-ul oferit aducea pretul la cel real, de dinaintea perioadei promotionale.

Citeste si:
INTERVIU | Cât de mult a schimbat pandemia activitatea FAN Courier
Din ușă-n ușă, la tot mai...

5. Porneste de la interesele si motivatiile consumatorilor

Creste notorietatea magazinului online punand accent pe diversitate de produse: principalele doua motive care dicteaza alegerea magazinului online de la care vor face cumparaturile.

Sustine cumparatorii in gasirea cadourilor pentru sarbatorile ce urmeaza: al treilea motiv si cel cu rata de conversie cea mai mare pentru care romanii fac cumparaturi online cu ocazia Black Friday.

Rasplateste clientii care au facut cumparaturi de pe website-ul tau: Black Friday este o ocazie pentru cei care cumpara de a-si dovedi talentele de shopper – calculat, calm, analist de oferte si investitii. Sustine talentele de shopper ale clientilor incurajandu-i sa cumpere mai mult. Pentru fiecare produs cumparat de pe website, primesc un extra discount la urmatorul sau alte recompense.

Acestea sunt doar cateva tendinte pe care SMG RO, Leo Burnett si TNS Romania le-au identificat in studiul Black Friday din 2015, tendinte care vor fi urmarite si in noul studiu din acest an.

Citeste si:
A fost lansat un website care te ajuta sa te orientezi in cariera
A fost lansat website-ul...


Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea eCommerce »



Setari Cookie-uri