Patru tineri cu pregatire profesionala in domenii diferite, precum web design, fotografie, marketing si vanzari, fondau in 2009 un business in fashion. Plecau de la premisa ca segmentul de fashion din Romania de la acea vreme nu era bine reprezentat si ca aceasta piata avea un potential imens. Au lansat un magazin online, au externalizat serviciile de design si productie si au in prezent vanzari de aproape 200.000 de euro.

Niciunul dintre cei patru fondatori ai AMA Fashion nu lucra in domeniul modei, insa cumva experienta lor profesionala se lega de acest segment. Au mizat pe un astfel de business intr-o perioada in care atelierele si fabricile romanesti lucrau in sistem lohn pentru marile branduri internationale, iar ideea de brand propriu de imbracaminte de abia se contura.

Investitia initiala in Ama Fashion a fost de 15.000 de euro si a constat in principal in achizitionarea articolelor de imbracaminte si a accesoriilor din fabricile romanesti, dar si in dezvoltarea magazinului online. “Initial, am lucrat cu stoc. Astfel, produceam si selectam hainele din diverse ateliere din tara. Din pacate, criza ne-a determinat sa schimbam modelul de business si am inceput sa lucram pe baza de comanda, nemaifiind nevoie de un loc pentru depozitarea stocurilor”, spune Alexandra Alexandru, una dintre cei patru parteneri de afaceri si fondatoarea brandului AMA.

Ama Fashion colaboreaza cu peste 50 de ateliere si fabrici din tara, din Bucuresti, Craiova, Iasi, Suceava, dar si din sate si localitati mici din judetele acestora. Acestea se ocupa de importul materialelor din Italia, Franta, Anglia, dar si de pe plan local, iar pe langa productia propriu-zisa, atelierele romanesti se mai ocupa si de design-ul pieselor vestimentare, pe baza comenzilor primite pe site-ul Ama Fashion. “Am vrut sa cream un manifest al romancelor pentru calitate si sa redeschidem apetitul femeilor pentru tinute create local. In acelasi timp, sustinem designerii romani si atelierele de productie romanesti”, spune Alexandra.

Ama Fashion numara doar patru angajati care acopera domeniile de customer care, marketing si comunicare, logistica si componenta de management, din care fac parte doar Alexandra, restul partenerilor avand doar rol de asociati.

Retail jobs

Anul trecut, magazinul online a vandut articole vestimentare in valoare de 170.000 de euro, insa pentru anul in curs fondatoarea brandului estimeaza o scadere cauzata de concurenta crescuta pe acest segment. “Perioada 2012-2013 a fost una de crestere a vanzarilor cu aproape 100%, comparativ cu anii anteriori, in special datorita interesului mare in produsele romanesti. Tendintele din moda internationala ne-au ajutat foarte mult. Produsele brodate sau printate, cu motive traditionale, s-au pozitionat pe un loc fruntas in vanzarile noastre si au constituit un element atractiv pentru potentialii clienti”, spune aceasta.

Incaltamintea, pantofii de dama si gentile din piele naturala reprezinta cele mai vandute produse in cadrul platformei Ama, cu un procent de peste 40% din totalul vanzarilor. In ceea ce priveste preturile, cel mai ieftin produs comercializat pe platforma Ama este de 55 lei, iar cel mai scump articol ajunge la 1.679 lei, in timp ce valoarea cosului mediu de cumparaturi este de aproximativ 270 lei. In urmatorii doi ani, brandul se va extinde si pe segmentul de haine pentru copii.

Despre gestionarea unui business de intermediere articole vestimentare in mediul online, Alexandra spune ca cea mai mare dificultate sunt comenzile neridicate, care reprezinta pana la 8% din totalul dintr-o luna. “Coletele neridicate genereaza pierderi considerabile, avand in vedere ca lucram exclusiv pe comanda cu atelierele de productie. Totodata, stocurile insuficiente de produse, intarzierea livrarilor sau livrarea produselor gresite sunt probleme cu care ne confruntam si care pot duce la pierderea de comenzi si clienti”, spune aceasta.

De asemenea, costurile crescute de promovare sunt o dificultate pentru business-ul AM, in conditiile cresterii numarului de competitori, bugetul de promovare se afla in crestere constanta, in prezent acesta fiind cu 35% mai mare fata de anul trecut. “Cred ca in comertul online vor exista in continuare cresteri ale vanzarilor, in ciuda faptului ca s-au deschis foarte multe mall-uri in ultima perioada. In targetul nostru se regasesc femeile foarte ocupate, sau cele care prefera comoditatea si apeleaza la shopping-ul online”, spune Alexandra.

Citeste si:
GPeC SUMMIT 1-2 Noiembrie: 2 zile de eveniment 100% online
GPeC SUMMIT 1-2 Noiembrie: 2...

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Andra Imbrea
Andra Imbrea s-a alaturat echipei Wall-Street in 2015. A studiat jurnalismul si economia, pe care incearca sa le imbine in cadrul materialelor sale despre industria de fashion, retail&FMCG si Media&Advertising. Iubitoare de pisici, carti si festivaluri de muzica.   

Te-ar putea interesa și:

Setari Cookie-uri