2016 va fi anul in care comertul online romanesc va depasi granita de 6 miliarde de lei, afacerile din acest sector urmand sa se situeze la un nivel istoric pentru Romania. In “hora internetului”, tehnologia reprezinta lozul castigator pentru magazinele online care doresc sa fie prima optiune pentru clienti.

Evolutia tehnologica din ultimii ani, asociata cu extinderea serviciilor de internet si ieftinirea terminalelor (laptopuri, smartphone-uri, tablete etc.) au contribuit decisiv la dezvoltarea pietei e-commerce. Tot mai multi romani au invatat cum sa cumpere online, care sunt avantajele, cum sa caute alternativa la magazinele clasice.

Cifra de afaceri din e-commerce-ul romanesc a crescut sustinut in ultimii ani, de la 1,68 miliarde de lei in 2011, la 5,47 miliarde de lei in 2015, arata datele firmei de cercetare KeysFin. Cea mai semnificativa evolutie a fost marcata intre 2014 si 2015, cand business-ul din acest sector a avansat cu peste 2 miliarde de lei.

Cresterea afacerilor a venit pe fondul dezvoltarii spectaculoase a serviciilor de comert online, asigurate in prezent de peste 5.300 de firme, cu peste 2.600 mai multe decat in urma cu 5 ani. Astfel, pe fondul cresterii interesului romanilor pentru produsele si serviciile vandute pe internet, profitablitatea sectorului a avansat de la 47,4 milioane lei in 2011 la 233,7 milioane lei in 2015, iar pentru 2016 se preconizeaza o tinta de peste 300 milioane de lei.

Evolutia tehnologiei si multitudinea de gadget-uri de care oamenii dispun in ziua de astazi, fac ca legaturile dintre un business care isi doreste sa isi faca cunoscute produsele si internet sa fie vitale. Vorbim aici de o mutare a atentiei dinspre magazinele fizice catre magazinele online, in conditiile in care accesul la produse este mult mai rapid pe baza tehnologiei disponibile.

Companiile investesc anual sume importante in infrastructura magazinelor online pentru ca acestea sa devina mai “user-friendly” si vizita pe site sa fie cat mai comoda pentru utilizatori si sa se concretizeze intr-o achizitie.

O categorie foarte importanta in zona afacerilor online este nisa magazinelor de produse naturale, organice, inovatoare, pe fondul orientarii romanilor spre un stil de viata din ce in ce mai sanatos. Aceasta industrie ar putea depasi anul viitor pragul psihologic de 100 de milioane de euro. Accesul la acest tip de produse, respectiv la informatii detaliate despre beneficiile din spatele lor, ar fi practic imposibile fara accesul la tehnologie, la internet.

Herbagetica este unul dintre magazinele online care a investit in ultimii ani in infrastructura site-ului si promovarea sa, astfel incat tot mai multi consumatori sa poata afla informatii despre importanta fitoterapiei. Business-ul a fost lansat in 2010, la Brasov, iar acum produsele care au la baza extracte natural pot fi comandate online atat din tara, cat si din strainatate. Mai mult, consumatorii au acces la o linie telefonica speciala si o adresa de e-mail unde un consultant in fitoterapie le poate raspunde in timp real la diferite intrebari.

Pentru a fi cat mai competitive in acest peisaj, companiile online ar trebui sa bifeze in mod obligatoriu urmatoarele aspecte: infrastructura platformei de ecommerce, un call center performant, automatizarea depozitului si actiuni de comunicare (PR/marketing).

Business la un click distanta

Afacerile online sunt in centrul “revolutiei digitale”, fiind nevoite sa se adapteze in timp real ultimelor noutati din domeniul tehnologic. In acest context, Vodafone pune la dispozitie Ready Business Score, un instrument prin care companiile isi pot evalua afacerea si pot face comparatii cu piata luand in considerare eficienta din punct de vedere al infrastructurii si solutiilor de comunicatii folosite.

Ready Business Score analizeaza intr-un chestionar caracteristicile unei afaceri, de la dimensiune si provocari specifice, pana la modul de lucru si nivelul de mobilitate. Pe baza raspunsurilor, rezulta un raport de evaluare detaliat despre conectivitate si modul de utilizare a infrastructurii de comunicatii precum si solutii de imbunatatire a afacerii.

Sursa foto: Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.
Setari Cookie-uri