Deboo, Baldwin: Erori si "reguli de aur" in marketing-ul modern

Inainte de a investi sume mari de bani in marketing, fa cateva teste (relativ) usoare, dar extrem de importante – analizeaza-ti principalele pagini ale magazinului tau online (home page, paginile de categorii si detaliile produselor) si asigurate ca raspunsul este “da” la intrebarile de mai jos, subliniaza Maarten Deboo, CEO Baldwin si Wizmo, belgian cu 16 ani experienta in eCommerce.

Maarten Deboo va fi prezent la ecomTEAM, oferind un workshop “hands on” pe zona de marketing in eCommerce, din perspectiva unui expat cu 16 ani de experienta in domeniu si cu operatiuni in Romania. Nu rata oportunitatea de a-i adresa intrebari si a afla cum iti poti imbunatati radical business-ul.
  • Pot vizitatorii tai sa inteleaga, in cinci secunde, ce fel de produse vinzi?
  • Sunt motivele suficient de vizibile si convingatoare astfel incat vizitatorii sa cumpere din magazinul tau?
  • Arata magazinul tau online suficient de demn de incredere astfel incat sa completeze datele cardurilor?

Daca raspunsurile sunt pozitive cel putin la aceste trei intrebari, poti incepe sa investesti, treptat, in campanii de marketing, testand pe masura ce cresti bugetele.

Greseli pe care le fac marketerii

“Cred ca este interesant sa vedem ce trec cu vederea de obicei marketerii, sau catre ce tind sa acorde mai putina atentie, atunci cand vine vorba de eCommerce, spune Maarten.

In primul rand, oamenii tind sa aloce mai putin timp si efort in generarea de continut de calitate in magazinele online, axandu-se in principal pe construirea de trafic prin canale platite.

“Si cand zic continut, ma refer la descrieri unice pentru produse, construite prin cuvinte cheie, continut multimedia prin care sa explici cum functioneaza produsul/ce face, continut care sa genereze atat trafic organic, dar si care sa convinga oamenii sa cumpere produsul. Puterea continutului bun este deseori subestimat”, subliniaza specialistul.

Al doilea aspect catre care nu este alocat suficient timp este consultarea Analytics.

Citeste si:
Fashion online în pandemie: ce cumpără românii din ce în ce mai mult
Românii cumpără din ce în ce...
Citeste si:
15 remedii simple pentru durerile de urechi
15 remedii simple pentru...

“Fiecare actiune pe care o faci ar trebui inregistrata, urmarita, analizata in amanunt – altfel cum ai putea sa iti imbunatatesti strategia? Cine iti viziteaza magazinul, cine cumpara, ce canale sunt mai profitabile, ce determina vizitatorii sa abandoneze cosul? Daca la finalul lunii nu stii raspunsurile acestor intrebari, nu vei putea sa ai o tactica eficienta”, spune Maarten.

Importante sunt si eforturile de personalizare.

Diferente campanii pe desktop vs mobile

In primul rand, ia in calcul diferentele intre utilizatorii desktop si cei mobile.

“Ia in calcul diferentele de marime ale ecranelor, felul in care afecteaza continutul si cum interactioneaza utilizatorii. Oricat de mult ai incerca sa optimizezi pentru mobile, anumit tip de continut pur si simplu este mai usor de parcurs pe desktop – de exemplu, completarea de formulare lungi”, spune Maarten Deboo.

Citeste si:
Cum se vede la firul ierbii "lupta" din piata de platforme imobilare
Maarten Deboo, Wizmo.ro:...

Astfel, este esential sa iti adaptezi continutul si campaniile de marketing in functie de device-urile targetate.

“Campaniile mai complexe ar trebui dezvoltate exclusiv pentru desktop, simplificand anumiti pasi pentru mobile. Desktop-urile inca convertesc mai bine, in timp ce mobile “face vraji” cand vine vorba de tranzactii simple, generarea de engagement si targetarea utilizatorilor prin social media”.

De asemenea, clipurile sunt mai usor de vizualizat pe mobile, si acelasi lucru este valabil si pentru fotografii, prezentate intr-un mod curat, estetic, fara factori care sa te distraga.

Campaniile de mobile functioneaza foarte bine pentru a atinge scopuri care implica procese simple. Ia in calcul si timpul pe care oamenii il petrec pe mobile. “Desi timpul petrecut pe mobile a depasit de mult consumul desktop-ului, adevarul este ca timpul petrecut pe mobile este mult mai fragmentat, in sesiuni de scurta durata. Astfel, campaniile trebuie sa atraga atentia rapid si sa livreze mesajul usor”.

Citeste si:
Wizmo.ro: 85% dintre terenurile vandute sunt destinate locuintelor
Wizmo.ro: In prezent, 85%...

Atat mobile-ul cat si desktop-ul ar trebui sa fie incluse in strategiile de comunicare, cel mai important lucru fiind sa constientizezi tot timpul diferentele dintre cele doua medii, sa le folosesti avantajele si sa livrezi mesajul de brand in modalitatea care se potriveste cel mai bine formatului.


Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea eCommerce »



Setari Cookie-uri