Libris.ro, retailer online de carte, deschide un nou depozit de carte si investeste 3 milioane euro in construirea si dotarea acestuia. Decizia vine dupa ce, in ultimii ani, Libris.ro si-a crescut cifra de afaceri constant, cu un ritm mediu de crestere a veniturilor de 25% pe an. Investitia permite companiei sa isi multiplice semnificativ capacitatea de livrare si dezvoltare a business-ului, pe o piata a cartii aflata in curs de revigorare.

“Extinderea este necesara deoarece locatia actuala este aproape de a-si atinge capacitatea maxima de procesare a comenzilor si se va dovedi, in scurt timp, subdimensionata fata de trendul de crestere a vanzarilor pe care il estimam” precizeaza Laura Teposu, Director de Dezvoltare si Fondator Libris.ro.

“Suprafata noului depozit Libris va fi de 5.000 de mp, cu 200% mai mare decat cel actual, si va putea gazdui peste 3 milioane de carti, dar si noi game pe care le dezvoltam, precum muzica, jocuri si jucarii sau articole care completeaza experienta lecturii cum sunt ceaiurile, instrumentele de scris, cadourile”, adauga Laura Teposu.

Organizarea activitatii Libris intr-un depozit construit pe nevoile previzionate va avea impact pozitiv pe mai multe paliere de business: va optimiza procesele de lucru, va creste productivitatea si viteza de procesare a comenzilor si va permite companiei sa sustina ritmul de crestere anual al comenzilor, estimat la 20-30 de procente.

Retail jobs

“In acest moment, capacitatea noastra maxima de livrare este de 3.500 de comenzi pe zi. In noua formula de depozit, functionala in 9-12 luni, luam in calcul cresterea semnificativa a acestei capacitati, astfel incat sa putem livra 10.000 -12.000 de comenzi pe zi”, spune Laura Teposu.

Afaceri de 30 de milioane de lei in 2017

In primele 9 luni ale anului, Libris.ro a avut o cifra de afaceri de 22 mil. Lei, cu 20% mai mare fata de perioada similara din 2016, in timp ce valoarea medie a comenzii online a crescut cu 20 de procente fata de aceeasi perioada de referinta.

Compania isi propune sa incheie anul 2017 cu o cifra de afaceri de 30 mil. lei si mizeaza pe un varf puternic de vanzari in perioada Black Friday si Craciun 2017.

“Noiembrie si decembrie sunt luni de varf pentru vanzarea de carti, pentru ca, din fericire, publicul isi pastreaza obisnuinta de a darui carti celor dragi cu ocazia Sarbatorilor de iarna. Este si perioada in care isi fac singuri cadou timp pentru lectura si isi aleg volumele pe care si-au dorit poate intregul an sa le citeasca si nu au reusit.” declara Laura Teposu.

Citeste si:
Cum a evoluat piața de carte din România în ultimii doi ani
Cum a evoluat piața de carte...
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Alex Goaga
Alex Goaga scrie despre antreprenoriat, new media si IT&C de peste sase ani, visand (in timpul liber!) la viitoarele holograme portabile “tip Star Wars”. Pasionat de citit (benzi desenate printre altele) .

Te-ar putea interesa și:

Setari Cookie-uri