In Romania una dintre problemele majore este infrastructura. eMag, cel mai mare retailer online, incearca sa rezolve (partial) problema prin perfectionarea propriei companii de curierat, Sameday Courier, care acopera in prezent doar Bucurestiul. Pe de alta parte, FAN Courier si DPD subliniaza la unison ca, la nivel national, lipsa autostrazilor se face simtita. Pe Valea Oltului, de exemplu, aproape ca nu trece zi fara ca traficul sa fie blocat, uneori si ore in sir, lucru care duce la intarzieri majore pentru mii de clienti.

Anul trecut, guvernul PSD nu a inaugurat niciun metru de autostrada.

Pe langa infrastructura insa, Addressy, companie care incearca sa rezolve problemele legate de intarzierile livrarilor, a realizat un sondaj printre 300 de retaileri si 2.000 de consumatori din Germania, Marea Britanie si SUA pentru a afla de ce 5% din comenzile online NU ajung la clienti din prima incercare si ce pot face retailerii pentru a preveni acest lucru. De notat ca in cele trei tari infrastructurile sunt foarte bine la punct, Romania trebuind, insa, sa se confrunte si cu aceasta problema majora.

„Pare ca principalul motiv pentru care coletele nu ajung la clienti din prima incercare este din cauza adreselor de livrare inexacte sau gresite, insa clientii nu par sa realizeze acest lucru”, explica oficialii companiei.

Costul mediu al livrarilor esuate? 14,37 euro

Studiul a subliniat ca anul trecut costul mediu al unei livrari esuate s-a ridicat la putin peste 14 euro. „Business-urile din Marea Britanie, in particular, sufera din acasta cauza, 5,6% din livrari neajungand la destinatar, la un cost mediu suportat de retailer de 16,4 euro”. In Germania, 4,6% dintre livrari esueaza, costul mediu fiind de 14,8 euro.

In graficul de mai jos vezi costul mediu al livrarilor esuate, pe regiune

Cumparatorii din Marea Britanie sufera cel mai mult, 73% dintre acestia fiind afectati, comparat cu 66% din SUA si 48% in Germania. Peste jumatate dintre consumatori spun ca nu ar mai cumpara niciodata de la un retailer care are contracte cu un transportator ieftin sau pur si simplu de neincredere.
De cealalta parte, 49% spun ca ar cumpara online daca ar fi mai siguri de livrare – iar gasirea destinatarului este un factor foarte important. 75% dintre consumatorii chestionati spun ca prefera sa cumpere de la aceiasi retaileri de la care au mai comandat in trecut, daca lucrurile au mers bine.

In graficul de mai jos vedeti impactul asupra business-urilor a adreselor gresite

Asa cum este “omeneste” din pacate, curierii dau vina pe clienti, in timp ce clientii (43%) dau vina pe curieri pentru ca nu primesc coletele. 34% dintre consumatori dau vina pe retailer. Curierii, evident, dau vina pe clienti pentru faptul ca nu si-au trecut datele de livrare corect. Un superb cerc vicios.

Consumatorii scriu gresit adresele, insa dau vina pe curier sau retailer

Doar 9% dintre clienti considera ca a scrie adresa gresit reprezinta o scuza buna pentru ca curierii sa nu livreze, totusi, produsele. “Este clar ca multi consumatori nu isi dau seama ca a scrie adresa gresit reprezinta o problema. De fapt, patru din cinci retaileri spun ca ai lor clienti nu realizeaza deloc ca livrarile esuate sunt cauzate tocmai de adrese incomplete sau scrise incorect”.

Sursa foto: Shutterstock: Luis Molinero