Aproape 70% din utilizatorii de internet din Uniunea Europeana (UE) au facut cumparaturi online in ultimul an, cifra urcand de la nivelul de 50% inregistrat cu 10 ani in urma. Hainele si articolele sportive sunt produsele cele mai achizitionate online la nivelul Uniunii, romanii aflandu-se pe primul loc la acest capitol.

Cumparaturile online sunt cele mai populare in randul britanicilor si suedezilor, mai bine de 8 din 10 utilizatori de internet din aceste tari (86%, respectiv 84%) realizand achizitii online in 2017, potrivit datelor furnizate de Eurostat. In top au mai intrat Danemarca, Germania, Luxemburg si Olanda, fiecare cu un procent de 82%. In Romania, 69% dintre internauti (11 milioane) au facut cel putin o achizitie online anul trecut.

Cei mai multi romani cumpara haine online. Pentru vacante si alimente preferam agentiile si supermarketurile

64% dintre persoanele care achizitioneaza online produse in UE au cumparat haine sau articole sportive in ultimul an, aceasta fiind cea mai populara categorie. Romania conduce la acest capitol in UE, 3 din 4 (75%) "e-shopperi" locali achizitionand astfel de produse in 2017. Italienii in schimb prefera in continuare magazinele clasice de haine, doar 34% dintre cei care au facut achizitii online cumparand si un produs vestimentar – cel mai mic procent din UE. De notat ca achizitiile online de haine sunt extrem de populare in special in randul tinerilor romani: astfel, 86% dintre romanii cu varste cuprinse intre 16 si 24 de ani, care au facut achizitii online in ultimul an, au cumparat si cel putin un produs de imbracaminte.

Cazarile si rezervarile pentru vacante reprezinta o parte importanta din piata europeana a cumparaturilor online, 46% dintre clientii de eCommerce realizand astfel de achizitii. Romania sta insa extrem de prost la acest capitol, doar 17% din utilizatori preferand sa isi planuiasca si sa isi plateasca vacanta online. De cealalta parte, elvetienii sunt campioni in Europa la achizitiile de cazari si vacante online (78% din clientii de eCommerce), urmati de locuitorii tarilor nordice – Danemarca, Norvegia si Suedia, fiecare cu procente curpinse intre 70 si 73%.

Romanii ocupa ultimul loc din...
Citeste si: Romanii, codasi in UE la achizitiile online

O alta piata de eCommerce cu potential important in Romania este cea care vizeaza produsele alimentare. Astfel, romanii se afla pe ultimul loc in UE la achizitia produselor alimentare online, doar 5% din clientii de eCommerce preferand sa isi comande online aceste produse in locul obisnuitului drum la supermarket. Totusi, trebuuie mentionat ca achizitiile online de produse alimentare nu sunt tocmai populare nici la nivelul UE, media fiind de 24%.

Datele Eurostat mai arata ca majoritatea persoanelor care fac cumparaturi online (69%) nu au avut nicio problema cu achizitiile realizate. In cazul nemultumitilor, problemele cel mai des raportate au fost cele ce vizau intarzierea livrarilor (17% dintre clientii de eCommerce) si problemele tehnice ale websiteurilor (11%).

20% din firmele europene vand online. Romania este pe ultima pozitie, cu doar 8%

In 2017, un procent de 20% dintre firmele inregistrate in UE au raportat ca realizeaza si vanzari online catre consumatori obisnuiti, catre alte companii, sau catre institutii publice. Procentul a inregistrat o crestere modesta fata de anul 2015, cand acesta ajungea la 15%. Dintre statele membre, vanzarile online erau cele mai populare in Irlanda (33% dintre firme), Suedia (31%) si Danemarca (30%).

Romania in schimb se plaseaza pe ultimul loc in UE, doar 8% dintre companiile locale realizand vanzarile pe internet, fata de 10% in Bulgaria si 12% in Polonia – celelalte tari de la subsolul clasamentului.

16% dintre companiile...
Citeste si: 16% dintre companiile europene vand online

La nivelul UE, 18% din incasarile totale inregistrate de firme provind din vanzarile online, o crestere minora comparativ cu procentul de 14% notat in 2010.

Mobile, mobile, mobile: 8 din 10 persoane acceseaza internetul pe telefon. Peste doua treimi din angajatori ofera gratuit dispozitive mobile

Retailerii vor trebui sa isi adapteze in urmatorii ani oferta la tendinta evidenta a utilizatorilor de accesa internetul prin intermediul dispozitivelor mobile.

Potrivit unui sondaj Eurostat din 2017, 84% dintre cetatenii UE accesasera internetul cel putin o data in ultimele 3 luni. Dintre acestia, cei mai multi (79%) au folosit un telefon mobil sau un smartphone pentru accesarea internetului, in topul preferintelor urmand laptopurile (64%) si computerele obisnuite (54%).

Cresterea utilizarii dispozitivelor mobile pentru accesarea internetului este impulsionata si de angajatori, 70% din firmele din UE oferindu-le salariatilor diverse dispozitive mobile (laptop, tableta, smartphone). In Finlanda si Danemarca aproape toate firmele ofera angajatilor acest beneficiu (92%), in vreme ce Romania este din nou pe ultimul loc, doar jumatate din firme acordand gratuit dispozitive mobile angajatilor.

Tranzactiile cu produse la...
Citeste si: Legatura intre tranzactiile second hand si mediul inconjurator

Sursa foto: Shutterstock

Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea eCommerce »



Citeste si
Romania, peste Marea Britanie la achizitia online de imbracaminte