Cumparaturile online devin din ce in ce mai populare in randul romanilor de la an la an, insa platile online nu reusesc sa depaseasca rambursul, care se pastreaza in topul optiunilor de plata, conform unui studiu al ING Bank.

Studiu realizat de banca olandeza pe un esantion de aproximativ 15.000 de respondenti din 15 tari situeaza Romania pe primul loc in ceea ce priveste ponderea platilor ramburs in cazul cumparaturilor online.

cumparaturi online ramburs

sursa foto: printscreen studiu ING

Cei peste 1.000 de respondenti din Romania au precizat ca rambursul este optiunea pe care au folosit-o pentru aproximativ jumatate (46%) dintre cumparaturile pe care le-au realizat online. Acest procent situeaza tara noastra pe prima pozitie in studiul realizat de catre cei de la ING, la 9 procente de ocupanta locului doi, respectiv Cehia.

Citeste si:
Carrefour include posibilitatea platii ramburs la comenzile online
Carrefour include...

Plata online cu cardul se afla pe pozitia a doua in topul metodelor de plata utilizate de catre romani, optiune folosita de catre respondentii studiului pentru un procent de 33% dintre cumparaturile online. Plata prin PayPal este folosita, de asemenea, pentru un procent de 16% dintre achizitiile online.

La nivel european, pe de alta parte, platile prin intermediul cardurilor de credit si de debit sunt optiunile folosite pentru 42% dintre cumparaturile online realizate lunar, urmate de plata prin PayPal (32%).

In Romania, valoarea cumparaturilor online a ajuns la 2,8 miliarde de euro in 2017, cu peste 40% mai mult decat in 2016, cand s-au inregistrat 1,8 – 2 miliarde de euro. Acest lucru insemna ca romanii au cheltuit, in medie, 7,67 milioane de euro in fiecare zi din an pentru cumparaturi pe Internet.

Sursa foto: Africa Studio / Shutterstock.com

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea eCommerce »


Setari Cookie-uri