Cele mai multe vanzari au fost realizate din categoriile de produse pentru casa si ingrijirea casei, electrocasnice mici, ingrijire personala, fashion, televizoare, telefoane, anvelope si jucarii. Anul acesta modalitatile de livrare au fost diversificate, astfel peste 70% dintre cumparatori au optat pentru livrare prin curier si 30% in showroom sau oficii postale. Aproape 35% dintre cumparatori au platit cu cardul procent in crestere comparativ cu anul trecut cand o treime dintre comenzile facute au fost achitate cu cardul. Peste 74% dintre romani au vizualizat si cumparat produsele de pe dispozitivele mobile. 26% dintre comenzile plasate de Black Friday au fost din mediul rural, procent in crestere comparativ cu anul trecut.

„Comertul online este pentru toata lumea. Ne dorim ca cei din mediul rural, din orasele mici si persoane din zone defavorizate sa beneficieze de avantajele comertului online si anume de varietatea mare de produse, preturi si servicii mai bune, pe care le pot compara in mod transparent. Black Friday este cel mai asteptat moment pentru cumparaturi, un eveniment pentru care companiile au investit atat inainte, in timpul, cat si dupa, mobilizand forta de munca pe parcursul weekendului dar si pe parcursul noptii. Conform datelor noastre, luni 19 octombrie, peste 50% dintre comenzi au fost livrate sau erau in curs de livrare. Valoarea medie a unei comenzi a variat intre 800 lei si 1600 lei, ” a declarat Florinel Chis, director executiv al Asociatiei Romane a Magazinelor Online si Chief Technology Advisor in cadrul EMOTA (European eCommerce and Omni-Channel Trade Association).

Membrii ARMO au ajuns la cateva concluzii privind evenimentul de sales de Black Friday:

“Am intuit ca oamenii vor folosi mobilul mai mult ca in orice alt Black Friday pentru a cauta cele mai bune dealuri si a face cumparaturi. Astfel, aproximativ 83% dintre vizitatorii site-ului fashionup.ro au venit de pe mobil, in crestere cu 20% fata de anul trecut. In ceea ce priveste numarul tranzactiilor din mobil, acestea au avut o pondere de 75% comparativ cu 63% in 2017.

Asa ca lansarea aplicatiei mobile FashionUP fix inaintea acestui Black Friday a fost cea mai buna decizie pentru a veni in preintampinarea nevoilor clientilor nostri. Cele peste 100.000 de produse in campanie limitata de Black Friday au fost astfel mai usor de accesat, iar brandurile preferate precum Guess, Michael Kors, Love Moschino, U.S. Polo Assn., La Redoute si Heine s-au bucurat de o popularitate si mai mare, datorita celor mai mici preturi din an”, a declarat Mira Anghelescu, Chief Operating Officer, FashionUp.

“La AVstore am inregistrat vanzari considerabil mai mari in acest an in comparatie cu luna noiembrie 2017, respectiv comenzi in valoare de 6.5 milioane de lei, o crestere de aproximativ 70% atat in numarul de vizitatori cat si in valoarea comenzilor. Am reusit acest lucru datorita extinderii portofoliului cu nume importante din industria Hi-Fi – NAIM, Monitor Audio, KEF sau Pro-Ject, datorita vanzarilor foarte bune inregistrate impreuna cu partenerii nostri traditionali – SENNHEISER, SONY, Audio-Technica, SVS, DEVIALET, DENON sau Cambridge Audio, dar si ca urmare a cresterii notorietatii magazinului nostru in lumea pasionatilor de muzica, filme si jocuri. In topul vanzarilor s-au aflat casti, boxe, amplificatoare integrate, boxe active, subwoofere si televizoare,” a declarat Bogdan Stefan, Managing Partner AVstore.

Vanzari record de Black...
Citeste si: Vanzari record de Black Friday 2018: cat si ce au cumparat romanii

BestKids a respectat si anul acesta conceptul original de Black Friday si a pus in vanzare peste 10.000 de produse pentru copii cu pret redus, majoritatea modele de anul trecut, produse cu reclama TV care au putut fi achizitionate cu preturi de pana la 90% mai mici, spre bucuria atat a parintilor, cat mai ales a copiilor. Folosim totodata, momentul pentru a masura penetrarea si notorietatea in piata a jucariilor si produselor pentru copii lansate anul acesta. Stocul pus in vanzare de Black Friday este mult mai mic la aceste produse si urmareste impulsul de cumparare al clientilor in primele minute de la startul campaniei de Black Friday. Rata de conversie a fost cu 20% mai mare, inregistrand cu 25% mai multe produse vandute fata de anul trecut, semn ca oferta de produse a fost mai apreciata anul acesta. Traficul de pe dispozitivele mobile a fost de 77%, generand 63% din vanzari,”a declarat George Serban, Director General Best Kids.

“Anul acesta am avut o crestere a numarului de comenzi cu 3% comparativ cu anul trecut cand au fost 6500 de comenzi. Dintre acestea, 19% au venit din partea clientilor noi, 51,5% au fost realizate de pe mobil iar 48,5% de pe calculator. Valoarea totala a cumparaturilor a fost de 8.900.000 lei. 32% dintre clienti au preferat sa plateasca cumparaturile cu cardul, cu 5% mai multi comparativ cu anul trecut. Categoria cu cea mai mare crestere procentuala au avut-o camerele video de actiune, o crestere de 94,9%, aparate mirrorless cu 48% mai mult si accesoriile foto cu 39% mai mult comparativ cu anul trecut. Pana in momentul de fata, 76% dintre comenzi au fost procesate, curierii cu ridicat colete inclusiv sambata, duminica si luni, asadar estimam ca livrarile se vor incheia in cel mult 5 zile,”a declarat Claudia Tudor, Deputy General Manager, F64.

“Pentru depozituldecosmetice.ro cele mai vandute produse au fost din categoriile produse de ingrijire si parfumuri, acestea avand o crestere a numarului de comenzi cu 50% comparativ cu anul trecut de Black Friday iar valoare media a comenzilor a crescut cu 25% fata de anul trecut,” a declarat Bernadeta Zbereanu, Director General depozituldecosmetice.ro.