Comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut, in online s-a inregistrat de Black Friday o crestere de 140%, cu vanzari in valoare de aproape 1 milion de euro (4,5 milioane de lei). La nivelul retelei de magazine fizice cresterea a fost de 27%.

„Clientii nostri au avut la dispozitie in cele 4 shop-uri online (otter.ro, tezyo.ro, salamandershop.ro si aldoshoes.com.ro) peste 3000 modele de incaltaminte si marochinarie la preturi promotionale, valoarea medie pe comanda fiind de 325 lei. Cea mai mare comanda s-a inregistrat pe otter.ro cu un total de 4194 lei”, spune Cristi Movila.

Varful de trafic pe toata durata campaniei a fost vineri la ora 9 am, iar media a fost de 15 ori mai mare decat in zilele obisnuite, fiind rezultatul unui intreg mix de campanii de comunicare online si offline, mai spune el. Ponderea traficului de pe dispozitivele mobile pe toate cele 4 site-uri a depasit 75%, iar tranzactiile s-au mentinut in jurul procentului de 70%.

Din ponderea comenzilor online, 60% au fost realizate de catre femei, iar 40% de catre barbati, iar orasele din care au provenit cele mai multe comenzi sunt Bucuresti, Cluj, Constanta, Brasov. 29% dintre vanzarile inregistrate in aceasta perioada vin din capitala si judetul Ilfov.

Black Friday 2018: Elefant.ro...
Citeste si: Black Friday 2018: Elefant.ro si FashionDays.ro incep reducerile

„Estimam ca la finalul anului 2018, online vom avea o crestere de 140% fata de anul 2017, cu vanzari in valoare de peste 4 milioane euro (20 milioane lei)”.

Categoriile preferate de romani

In ceea ce priveste categoriile preferate de romani, se resimte un interes sporit acordat categoriei sport, insa prioritar pentru clientii Otter ramane confortul, fapt dovedit si de achizitiile recente din weekend-ul de Black Friday, unde in topul brand-urilor achizitionate s-au situat Otter, Rieker, Clarks.

„De asemenea brand-urile proprii au ramas si de aceasta data in preferintele clientilor nostri - pe segmentul barbati Otter a fost cel mai vandut brand, iar pe segmentul femei. Flavia Passini, urmat de Image si Epica”.

Intreaga piata de fashion din Romania va depasi 5 miliarde de euro anul acesta, ponderea incaltamintei din total continuand sa creasca. „Nu stiu sa exite studii privind valoarea concreta a acestui segment, din total”.

ECCO Shoes lanseaza oferta de...
Citeste si: ECCO Shoes lanseaza oferta de Black Friday 2018

Online-ul acopera 20% din totalul comenzilor in cazul Otter.ro.

In momentul de fata ponderea online-ului din total vanzari este de 20%, in crestere valorica de peste doua ori fata de anul trecut.

„La finalul anului cresterea va fi de 19%, pentru ca luam in calcul si obiceiurile de consum ale romanilor, care cumpara mai mult din magazinele fizice in perioada Sarbatorilor”.

FashionDays.ro, unul dintre principalele magazine online de fashion din tara, subliniaza ca primele doua cele mai bine vandute categorii de produse de Black Friday au fost “cizme femei” si pantofi sport barbati”.

Analiza Fashion Days: Ce...
Citeste si: Analiza Fashion Days: Ce branduri pun romanii in wishlist