"Piata de ecommerce din Romania este in plina dezvoltare. Suntem in curs de educare, iar impactul muncii unui specialist face diferenta. Nu ne putem compara din punct de vedere bugete cu pietele vestice, dar din punct de vedere tehnic suntem unde trebuie, ne maturizam si suntem din ce in ce mai bine pozitionati pe harta. Vad ca tot mai multe branduri consacrate din afara apeleaza la serviciile agentiilor digital din Romania. Este clar, ceva facem bine!”, spune Eugen Predescu, specialist in Marketing online si Product Manager la Retargeting.biz.

In ceea ce priveste tendintele internationale in comertul online, Eugen Predescu de la Retargeting completeaza:

“Daca aruncam o privire la ce fac cei de la Alibaba, Amazon sau Booking, vedem ca pe langa zonele de analiza, dezvoltare, user experience si crestere trafic avem o prezenta tot mai puternica a abordarilor psihologice.

Preturile sunt foarte bine gandite, avem tehnici variate de scarcity, suntem indrumati la fiecare pas, primim un discount care sa ne convinga sa finalizam procesul de achizitie, avem din ce in ce mai multe alternative ce contin un decoy product, iar prin tehnici de remarketing, produsele de interes raman top of mind pentru noi. Mi se pare fascinant faptul ca pentru a avea o abordare cat mai personalizata in ceea ce priveste interactiunea cu vizitatorii site-ului, trebuie sa automatizam cat mai mult procesele din spate. Practic, mai multa programare asigura o abordare mai umana.

Toate acestea sunt posibile datorita integrarilor la nivel de platforme, a trackingului cat mai corect si a segmentarii comportamentale in detaliu a audientelor. Se observa ca pe langa zona clasica de search, se pune accent pe parte de brand awareness. Nu mai avem rabdare sa citim si interesul nostru este starnit de imagini. Sunt atat de multe informatii in online, incat uitam repede demersurile de informare, iar campaniile de remarketing au un succes din ce in ce mai mare. Vizualizarea continua a anumitor produse si branduri fac ca acestea sa ramana top of mind pentru noi. In plus, imaginile insotite de mesaje de marketing adaptate stadiului de achizitie al clientului conving prospectii sa finalizeze demersurile de achizitie pe care le-au inceput.”

De asemenea, Eugen Predescu, specialist in Marketing online si Product Manager la Retargeting.biz, vine cu o serie de Tips & Tricks pentru antreprenorii ce planuiesc sa lanseze pe piata un magazin online performant si de succes.

  1. De cele mai multe ori business-urile proaspat lansate in online se bazeaza pe cel mai mic pret. Din punctul meu de vedere nu este solutia castigatoare. Cati dintre clientii care au cautat cel mai mic pret te vor tine minte?
  2. In primul rand, la fel ca in orice business, pentru inceput trebuie sa iti cunosti audienta, sa te pui in locul clientului si sa intelegi ce il motiveaza pe el sa aleaga produsul pe care il comercializezi. Analizeaza-ti concurentii si vezi ce fac bine, unde ai putea fi tu original si gaseste minim 3 lucruri cu care sa te diferentiezi.
  3. Atunci cand iei decizia de a lansa un shop online, trebuie sa iti creezi o identitate vizuala si o poveste care sa denote originalitate, profesionalism si incredere. Site-ul este cartea ta de vizita in online. Acesta trebuie sa fie impecabil din punct de vedere functionalitate, user experience si sa aiba rolul de consultant, nu de vanzator.
  4. Urmatorul pas ar trebui sa fie crearea unei comunitati. Este mult mai usor sa vinzi cuiva care are incredere in tine, care a zis anterior “Wow, ce super idei am vazut aici!”. Indiferent de categoriile de produse pe care le vei vinde, este usor sa ai content de calitate, cu priza la public. Spre exemplu, pentru cei care vand mobila, putem avea articole de tipul “Cum mobilezi casa atunci cand ai un caine”, “Camera copilului, safe & fun”.
  5. Pe mai departe trebuie sa te asiguri ca aduci trafic de calitate pe site si ca vei fi in continuare vizibil pentru cei care te-au vizitat. Campaniile de remarketing functioneaza foarte bine pe aceasta zona. In plus, cei care ti-au lasat adresa de e-mail au un interes crescut pentru tine si produsele tale. Tine legatura cu ei, ofera-le informatii utile.
  6. Ultimul pas care sa asigure inchiderea procesului de achizitie poate fi acordarea de discounturi sau bonusuri care sa te convinga sa finalizezi comanda.