La nivelul intregii populatii, ponderea persoanelor in varsta de 16–74 ani care au apelat la serviciile magazinelor online pentru a comanda � i/sau cumpara produse � i servicii (raportat la persoanele de 16-74 ani care au folosit vreodata internetul) a crescut in mod constant in ultimii ani, ajungand la 43,5% in anul 2018, in comparatie cu anul anterior cand a reprezentat doar 35,0%, noteaza INS.

Din totalul acestor persoane care au preferat comertul prin internet, 40,0% au efectuat comenzi � i cumparaturi online in ultimele 3 luni, 18,8% in perioada cuprinsa intre 3 luni � i 1 an � i 41,2% cu mai mult de 1 an in urma.

Ce contine cosul de cumparaturi al elevilor si studentilor

In randul elevilor si studentilor cuprinti in esantion (reprezentativ la nivel national), cele mai cumparate au fost, de departe, hainele si incaltamintea, cu peste 80% din raspunsuri. In cosul de cumparaturi online al elevilor si studentilor sunt si cartile, cu peste 25%. Biletele la concerte, spectacole si piese de teatru sunt pe locul al treilea in cumparaturile de pe net (14,9%), urmate de aparatele electronice (cel mai probabil telefoane). Biletele pentru vacante (9,8%) au intrecut, in 2018, filmele si muzica patite (9,1%). Jocurile videocontra-cost sunt din ce in ce mai jos, an de an, in preferintele tinerilor. Iar produsele hardware (5,9%) sunt penultimele, inaintea bunurilor pentru gospodarie (0%), practic inexistente pe lista elevilor/studentilor din acest sondaj.

Numarul copiilor care se nasc...
Citeste si: Declin demografic in Romania. Sport natural negativ in noiembrie 2018