Vino la ecomTEAM 2019, in zilele de 27 si 28 martie, pentru a fi la curent cu tot ce se intampla in eCommerce si industriile adiacente. Profita de reducerile early bird!

„Pe de alta parte, exista potential mare de crestere pe categorii de produse care nu sunt inca aparute demult in piata, precum cele de sport si fitness sau food”, subliniaza el, intr-un interviu exclusiv cu wall-street.ro.

Achizitii din afara tarii, o tendinta care nu poate fi ignorata

L-am intrebat pe Mihai Patrascu daca magazinele locale vor fi din ce in ce mai afectate de faptul ca romanii cumpara din ce in ce mai mult transfrontalier.

„E clar ca achizitia de produse din afara tarii e o tendinta, insa nu atat de prezenta incat sa afecteze negativ vanzarile magazinelor online. Clientii romani sunt foarte influentati de pret, dar si de nivelul de incredere in magazinele online – aceste lucruri cantaresc foarte mult in finalizarea procesului de achizitie si nu sunt argumente in favoarea magazinelor online din afara.

evoMAG lichideaza stocurile...
Citeste si: evoMAG lichideaza stocurile de iarna - ce cumpara romanii la reducere

Influenta Aliexpress/Alibaba va creste in regiune si implicit in Romania.

„Se va resimti o astfel de influenta pentru ca aceste magazine practica preturi mici. De asemenea, barierele ce tin de costul de transport si de livrarea produselor comandate se diminueaza, astfel de magazine deschizandu-si depozite tot mai aproape de noi si, poate, in viitorul apropiat, chiar si la noi in tara.

O alta bariera o constituie, in continuare, plata online cu cardul. Ori la comenzile din afara, clientii nu au posibilitatea de a opta pentru plata ramburs. Daca in Romania ponderea celor care platesc online cu cardul este de aproximativ 30% - 35%, iar nivelul de incredere este mai mare pentru magazinele din Romania decat pentru cele din afara, de ce ar plati online cu cardul pentru comenzile din afara? Mai degraba se vor orienta pentru achizitii din afara atunci cand vine vorba de comenzi cu valoare mai mica, insa volumul nu va fi foarte mare”.

Pe de alta parte, pentru magazinele online devine tot mai accesibil sa intre si pe pietele externe: fie prin marketplace-uri, fie prin platforme de comert online dezvoltate de diversi jucatori care le ofera din start clientilor lor astfel de facilitati.

evoMAG: piata de echipamente...
Citeste si: evoMAG: piata de echipamente electronice reconditionate creste rapid

Se vor scumpi produsele in 2019?

„In Romania, indicatorul principal care dicteaza pretul este cererea. In functie de nivelul cererii, inseamna ca un produs poate fi mai ieftin sau mai scump. Noi vom cauta intotdeauna sa oferim un pret bun, indiferent de factorii macro. Daca cererea e foarte mare, pretul poate fi influentat de acest factor”, considera Patrascu.

In paralel, numarul de promotii ale magazinelor online va creste, urmare a faptului ca romanii „vaneaza” reduceri si oferte speciale.
„Suntem in continuare o piata axata foarte mult pe pret. Prin urmare, cu cat vor exista mai multe promotii in piata, cu atat interesul de cumparare va fi mai mare”.

evoMAG.ro a ajuns in 2018 la un volum de trafic de peste 65% de pe mobil dar, in continuare, achizitia finala se face de pe computer.

„Telefoanele mobile sunt folosite pentru documentarea achizitiilor viitoare. Ne asteptam sa creasca nivelul achizitiilor de pe mobil, in masura in care va creste si rata de utilizare a acestor dispozitive”, spune Mihai Patrascu.

Vanzarile evoMAG din...
Citeste si: evoMAG: Vanzarile din provincie le depasesc pe cele din Capitala

Totodata, va creste numarul de comenzi online din zona rurala a tarii, considera Mihai Patrascu.

„Va exista o astfel de crestere datorita diversitatii produselor pe care le gasesc in online si a faptului ca sunt mai multi bani in piata. De asemenea, creste increderea in online a locuitorilor din mediul rural, concomitent cu cresterea folosirii smartphone-urilor in aceste zone”.

Uitandu-ne deja catre luna noiembrie a anului curent, luna asociata deja si cu Black Friday, Mihai Patrascu spune ca interesul pentru „evenimentul reducerilor” va fi foarte ridicat, in continuare.

„Black Friday a fost si ramane un eveniment de shopping foarte important care atrage tot mai multi jucatori/magazine online. Iar din acest motiv bugetul romanilor se imparte la mai multi jucatori. De cand am organizat Black Friday prima oara si pana in prezent am inregistrat permanent cresteri. Ne asteptam ca si anul viitor sa inregistram cresteri ale vanzarilor in Black Friday”.