Astfel, Romania se claseaza doar pe pozitia 48 ca “performanta logistica”, sub unele tari precum Cipru, Grecia, Turcia sau Ungaria, aceasta din urma fiind pe pozitia 31 din Europa. Starea strazilor ramane, deci, unul dintre principalele impedimente inclusiv in extinderea serviciilor de eCommerce.

Principala companie preferata de retailerii online pentru livrare este FAN Courier, urmata de Urgent-Cargus si, pe locul trei, Posta Romana. Sameday Courier incheie topul, pe locul patru. Cel mai mare magazin online din tara ramane eMAG, urmat de Altex.ro, Cel.ro, Elefant.ro, F64.ro si Evomag.ro, conform studiului European eCommerce Report.

Cash on delivery ramane, din pacate, principala modalitate de achitare a comenzilor, cu o pondere de 74% din total. Majoritatea tarilor din regiune prefera plata cu cardul, inclusiv Ucraina de exemplu, dar si in Rusia, unde plata cu cardul reprezinta 57% din total, urmat de Paypal sau Yandex, cu 37%. In Bulgaria plata cash este de 70%, tot ridicata, dar mai scazuta ca pondere fata de Romania.



Ponderea celor care achizitioneaza online in Romania este de 27% din totalul celor care au Internet. Penetrarea Internetului la populatia de 19 milioane de locuitori este de 74%, conform sursei citate.

Interesant este faptul ca, la nivel de comenzi din marketplace-uri, dupa eMAG.ro, pe locul doi se situeaza AliExpress.com si abia pe locul trei Amazon.com. In tarile dezvoltate din Europa de Nord si Europa de Vest, in general Amazon domina, in timp ce in tarile in curs de dezvoltare, domina AliExpress sau portaluri precum Allegro.pl (Polonia), Hepsiburada.com (Turcia) sau chiar eBay.com in Croatia.

Tarile scandinave se afla in topul cresterilor in ceea ce priveste eCommerce-ul european. De exemplu in Danemarca este cel mai usor sa faci business in acest domeniu, in timp ce Suedia, Danemarca (din nou) si Finlanda se incadreaza in top 10 la nivel logistic.

Romania se afla la coada listei in privinta ponderii celor care cumpara online, cu 27%, alaturi de Ucraina, cu 26%, in timp ce in tari precum Marea Britanie si Danemarca, ponderile depasesc 85%.

Conform eCommerce Foundation, majoritatea veniturilor din eCommerce sunt concentrate in Europa de Vest (66%). Europa de Est acopera o pondere extrem de mica, 23 de miliarde de euro din totalul de 547 de miliarde.

Desi in Europa de Vest se fac cele mai multe achizitii online, cosul mediu de cumparaturi este mai mare in Europa de Nord – 2.046 euro/an. Pe intreaga Europa, media cosului de cumparaturi este de 1.346 de euro si va creste pana la 1.464 de euro pana la finalul acestui an.

Penetrarea Internetului in Europa

Penetrarea Internetului in Europa este de 82,5%, tot Europa de Nord si Europa de Vest fiind campioane, cu 93,3% si respectiv 92,3%. Islanda are, de exemplu, o penetrare de 99%, in timp ce in Ucraina penetrarea este de doar 64%. In Romania circa trei sferturi din populatie este conectata la Internet.

Citeste si:
Aplicatie mobila sau site responsive pentru magazinul online?
Aplicatie mobila sau site...