2Performant Network, companie de performance marketing din Romania care detine 2Performant.com, platforma de afiliere si influencer marketing, preconizeaza ca 2019 este primul an in care, de Black Friday, cumparaturile pe mobil le vor surclasa pe cele de pe desktop.

Procentul vanzarilor pe mobil din valoarea totala a comenzilor online a crescut sustinut in ultimii ani printre magazinele online partenere 2Performant. Daca in 2017, de Black Friday, proportia a fost 31% mobil vs 69% desktop, in 2018 a ajuns la 46% mobil vs 54% desktop. Iar repartitia de pe tot anul 2019 este 43% desktop si 57% mobil din valoarea vanzarilor, conform unui comunicat de presa emis de catre companie.

Tendinte Black Friday: Mai multe cumparaturi online de pe mobile, valori mai mari ale comenzilor plasate de pe desktop

De Black Friday 2018 (15-18 noiembrie), romanii au accesat reclamele magazinelor online mai mult de pe mobil (64%), dar au cumparat mai mult si de valori mai mari de pe desktop. Comanda medie a fost de €59,34 plus TVA – €70,96 pe desktop, €49,94 pe mobil.

Trendul in ceea ce priveste traficul mobil cu intentie comerciala s-a mentinut tot anul 2019, situandu-se in medie la 72% pe primele 3 trimestre din 2019. Comanda medie este insa in continuare mai mica pe mobil decat pe desktop. Acest lucru poate fi o consecinta a faptului ca nu toate magazinele ofera inca o experienta ideala de navigare pe mobil. In plus, o mare parte dintre vanzari se face in timpul orelor de lucru, cand romanii sunt mai degraba in fata PC-urilor.

Statistici 2Performant 2018: Ce au cumparat romanii online de Black Friday anul trecut

Anul trecut de Black Friday, s-au realizat prin intermediul 2Performant 35.700 de tranzactii online, in valoare totala de 2,1 milioane de euro. In urma acestor vanzari, afiliatii au primit comisioane in valoare de 120.500 de euro.

Citeste si:
Black Friday 2019 la evoMAG: vanzari totale de 5 milioane de euro
Black Friday 2019 la evoMAG:...

In ceea ce priveste valoarea medie a comenzii plasate, IT&C a condus topul (185,86 euro), fiind urmat de automotive (99,58 euro), respectiv casa & gradina (96,74 euro).

Primele 5 cele mai mari comisioane castigate de afiliati (intre 98 si 198 euro) au fost pentru vanzari din categoriile electronice, beauty, parfumuri & produse cosmetice si casa & gradina.

Cele mai mari comenzi anul trecut de Black Friday au fost:

● O comanda de 20 de telefoane Huawei, in valoare totala de 15.851 euro plus TVA.
● Pe locurile 2 si 3 s-au situat aparate foto profesionale, in valoare de 3.320 euro si 3.058 euro plus TVA .
● Pe locul 4, un Apple Macbook pro varf de gama care a costat 2.611 euro plus TVA.

Citeste si:
Black Friday: Cate plangeri a primit ANPC in urma campaniei
Black Friday: Cate plangeri a...

Sursa foto: Rawpixel.com / Shutterstock.com

Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea eCommerce »




Ascultă primul podcast de FinTech și digital banking din piață.

Citeste si
Cat au cumparat ungurii si bulgarii din Romania de Black Friday