Cum au fost facuti papucii tai Gucci? Sunt sau nu originali? Transparenta ca serviciu

Intr-o buna zi, deloc indepartata, vei putea folosi o aplicatie in interiorul unui supermarket pentru a scana eticheta de pe o cutie de lapte. Aplicatia iti va spune de la ce vaca (mai mult sau mai putin fericita) provine, cand a fost mulsa, cat a durat transportul si daca cutia este sau nu biodegradabila. Germanii de la Retraced fac un lucru similar, insa pentru obiecte vestimentare. wall-street.ro a stat de vorba cu Tai Ford, operations, sales si marketing leader al companiei, pentru a discuta despre acest nou instrument “cu doua taisuri”.

Similar aplicatiei cu laptele, poti vedea printr-o simpla scanare daca papucii Gucci pe care tocmai ai pus ochii sunt sau nu originali, dar si unde si de catre ce forta de munca au fost produsi.

Aceste aplicatii vor fi bineinteles conectate la Internet la platforme blockchain, fiecare un ecosistem digital creat pentru o industrie specifica. Si nu, nu sunt vise indepartate ale antreprenorilor tech, ci deja exista multe dintre ele.

Oracle a pus la dispozitia antreprenorilor serviciile blockchain si deja un numar mare de clienti au dezvoltat aplicatii din diferite sectoare precum productie sau distributie.

De exemplu, imbinarea blockchain-ului cu lantul de furnizare permite tracking detaliat al produselor si materialelor, oferind date in amanunt si transparenta intregului proces. Aceste date pot fi folosite, de exemplu, pentru a verifica autenticitatea produsului, fie ca vorbim de papuci Gucci, fie de o caciula realizata manual in Himalaya.

Mexicanii de la CANO sunt primii clienti ai germanilor de la Retraced si sunt unii dintre primii care se folosesc de platforma Oracle blockchain pentru lantul de distributie. Practic, startup-ul Retraced foloseste tehnologia pentru a oferi transparenta brandului de incaltaminte mexican, oferind acestora si clientilor o analiza in amanunt a intregului proces de productie a pantofilor – de la materialele implicate, pana la oamenii care fac incaltarile.

La ce ajuta aceasta transparenta?

In 3-4 ani, sustine Tai, acest model de transparenta va deveni aproape obligatoriu, in special pentru start-up-uri. Clientii cer din ce in ce mai vocal transparenta. Vor sa stie de unde provin produsele, ce materiale sunt folosite si, deseori, si daca procesul de productie este unul corect, normal.

“Fashionul este o industrie gigantica. Si este si o industrie batrana, murdara, dar cu un reach global la o valoare de piata care a depasit 1,7 trilioane de dolari. Creste an de an cu aproape double digit, asa ca brand-urile vor sa se diferentieze, si un astfel de serviciu suplimentar poate face diferenta”.

Si aici intra in ecuatie tanara generatie, generatia digitala Z, dar si parte din Millenials, activisti dar si tineri care sunt pur si simplu interesati sa protejeze planeta, sa cumpere produse realizate ecologic sau de oameni care au conditii bune de munca.

“Ce oferim noi este un instrument de marketing, pana la urma. Companiile nu trebuie sa se mai concentreze doar pe design-ul produselor, estetica si marketing-ul traditional, ci trebuie sa comunice si felul in care produsele lor sunt realizate, unde si de cine. Clientii se simt astfel mai bine stiind ca au cumparat produse realizate cu gandul la natura si la oameni, prin consum mai redus de energie”, puncteaza Tai.

In urma cu cativa ani, aceasta generatie a pornit o “revolutie” pe retelele sociale sub hastagul “WhoMadeMyClothes”, pentru a forta companiile sa devina mult mai transparente.

Cat de transparente si “sustenabile” sunt, in realitate, brandurile mari?

81% dintre consumatori ar dori sa stie mai multe despre branduri, in timp ce alt studiu citat de Tai Ford spune ca 91% dintre cei din generatia Z sunt interesati de subiecte legate de ecologie. “Conform studiilor, clientii sunt de doua ori mai inclinati sa cumpere un produs daca cunosc in amanunt provenienta lui”, puncteaza oficialul Retraced.

De exemplu, mexicanilor de la CANO le-au crescut vanzarile cu 250% intr-un an, dupa implementarea instrumentului.

Pe de alta parte, branduri extrem de mari, globale, desi la nivel de comunicare sustin faptul ca sprijina un model de business ecologic, in realitate nu se intampla acest lucru, sustine oficialul Retraced.

“Sunt EXTREM de interesati de ecologie in comunicare, insa atunci cand vine vorba de schimbare…nu prea se intampla asta. Ce-i drept, este si extrem de greoi, brandurile globale avand procese mult mai greu de modificat. Insa revolutia va veni in special din partea startup-urilor”.

In prezent, Retraced are un model de business bazat pe abonament, care masoara cate produse si game de produse vrei sa fie urmarite, de la productie pana pe rafturile (virtuale sau nu) ale magazinelor, fiind un sistem SaaS.

Citeste si:
Giganții din tehnologie au ajuns la 50.000 angajați în birourile...
Giganții din tehnologie,...
Citeste si:
15 remedii simple pentru durerile de urechi
15 remedii simple pentru...

Sursa foto: Shutterstock.com

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea eCommerce »



Setari Cookie-uri