Perioada de sfârșit a lunii martie și începutul lunii aprilie arată creșteri cu 50% ale vânzărilor în magazinele de fashion online, comparativ cu sfârșitul lunii februarie, lucru care poate fi atribuit perioadei Sărbătorilor de Paști și reducerilor de primăvară. Românii au cumpărăt în mod special halate de baie, care au înregistrat o creștere de 1600%, dar și flip-flops și papuci de casă, arată studiul Fashion (Re)search derulat de GLAMI România.

GLAMI, primul motor online de căutare de modă din România, a efectuat un studiu asupra impactului pe care COVID-19 l-a avut asupra afacerilor locale. Acest nou studiu este parte din proiectul de analiză pe termen lung Fashion (Re)search. Datele au fost colectate prin intermediul unui chestionar, în perioada 2-8 aprilie 2020, de la 50 de magazine online, suplimentate de statistici interne GLAMI și analizează evoluția traficului, a vânzărilor, a strategiilor de marketing și vânzări, precum și a comportamentului online al cumpărătorului.

Studiul ”COVID-19 și fashion e-commerce” compară perioada 1-30 martie 2020 cu luna anterioară pe www.glami.ro și se bazează, totodată, pe datele primite de la parteneri, din prima săptămână a lunii aprilie. Analizând toate informațiile, în ceea ce privește vânzările, în prima săptămână de după instaurarea stării de urgență în România s-a observat o scădere cu 50% a vânzărilor, comparativ cu sfârșitul lunii februarie. Însă, în ciuda scăderilor inițiale, vânzările începuseră să crească foarte repede după o săptămână de la declararea stării de urgență.

Datele acumulate pentru perioada de sfârșit a lunii martie și începutul lunii aprilie arată creșteri cu 50% ale vânzărilor, comparativ cu sfârșitul lunii februarie, lucru care poate fi atribuit perioadei Sărbătorilor de Paști și reducerilor de primăvară.

În strânsă legătură cu acest fenomen, anumite categorii de produse au înregistrat creșteri notabile ale vânzărilor, în perioada 16 martie – 19 aprilie, și anume: halate de baie (+1600%), flip-flops (+533%), papuci de casă (+313%), îmbrăcăminte pentru copii (+296%) și lenjerie de noapte (+187%).

Citeste si:
Alexandru Rafila: Vaccinul anti-COVID se va administra repetat
Alexandru Rafila: Vaccinul...

Măsuri luate de magazinele online în perioada pandemiei

Urmare a instituirii stării de urgență în România, primele consecințe raportate de către magazinele online au fost scăderi ale vânzărilor (raportate de 80% dintre magazinele online), o scădere în trafic (33%), probleme cu aprovizionarea (23%) și livrarea comenzilor (20%).

Ca atare, magazinele online au luat câteva măsuri de prevenție pentru a-și menține afacerile pe linia de plutire: reducerea costurilor de marketing (67%) și a colaborărilor externe (33%), tăieri salariale (40%) și concedieri (13%). Au fost însă și companii care au introdus noi linii de producție (23%), s-au focusat pe canale noi de marketing (20%) și care s-au reorientat din offline în online (20%).

Magazinele online au simțit nevoia clienților de a crește oferta produselor mai ieftine (47% dintre respondenți), de a oferi transparență legat de măsurile de siguranță luate în pregătirea și livrarea comenzilor (20%), precum și a metodelor de plată (17%).

Oportunități în perioada de criză pentru magazinele online

Magazinele online participante la studiu au încercat să aplatizeze impactul negativ adus de pandemia de COVID-19 prin implementarea unor campanii noi de reducere, campanii care nu erau incluse în planurile de marketing și vânzări inițiale (53%) pe 2020 și, în același timp, să comunice în mod transparent măsurile luate pentru livrarea în condiții de siguranță (60%), livrarea gratuită (50%) și într-un timp adecvat (20%).

Citeste si:
Fashion Days lansează serviciul de retur cu banii pe loc
Fashion Days extinde...

În ciuda acestui impact negativ asupra strategiei pentru semestrul al doilea, magazinele online locale văd o oportunitate chiar și în aceste vremuri: 53% dintre ele afirmă că se pregătesc pentru măsuri necesare depășirii acestei perioade, iar 23% dintre magazine consideră că acest context le oferă posibilitatea de a-și ajusta strategia de business și de a implementa strategii noi. 13% dintre magazinele online consideră că virusul nu este o amenințare la adresa industriei de fashion și că aceste scăderi în vânzări vor fi urmate de creșteri substanțiale, pe măsură ce clienții vor începe să cheltuie mai mult.

GLAMI România a fost lansat în iunie 2017. Primul motor de căutare e-fashion din România are peste 300 de magazine partenere înregistrate pe www.glami.ro și peste 700.000 de produse de la mai mult de 12.000 de branduri. La nivel mondial, platformele GLAMI sunt vizitate de peste 45 de milioane de utilizatori în fiecare lună. În cele 15 țări în care GLAMI activează, sunt mai mult de 7 milioane de utilizatori ce urmăresc în mod activ conținutul postat pe canalele social media ale GLAMI. Întregul studiu este disponibil aici.


Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea eCommerce »



Citește și
Glami.ro introduce cautarea folosind imagini inainte de Black Friday
Setari Cookie-uri