FabricatinRO este o platformă unde își spun povestea și își promovează produsele câțiva din cei mai activi și ambițioși producători din România. Este un proiect inedit în jurul căruia s-a strâns o comunitate unită printr-un țel comun și care ne-a atras și nouă atenția. În articolul de astăzi aflăm toate detaliile despre FabricatinRO și cum îți poți vedea ca producător numele listat în platformă, de la fondatorul acesteia Adrian Andrei Ambrose:

#1 În ce an a luat ființă proiectul FabricatinRO?

Platforma cu produse românești FabricatinRO a luat naștere în anul 2014, acum fix 6 ani, când nu era nicio astfel de platformă, doar cu produse românești.

#2 Cum ți-a venit ideea de a crea o platformă exclusivistă, dedicată producătorilor români?

Ideea mi-a venit când am încercat să-mi răspund la întrebarea: "Care este cel mai simplu și ușor lucru pe care îl pot face eu pentru a contribui la dezvoltarea economiei României?" iar răspunsul a fost următorul: “Alegerea produselor fabricate în România ori de câte ori merg la cumpărături. De atunci mă îmbrac cu haine de la producătorii români, mănânc mâncăruri preparate din ingrediente locale și îmi petrec o parte din vacanțe pe meleagurile românești.”

#3 Cine te-a sprijinit în realizarea acestui proiect îndrăzneț?

De-a lungul timpului, în realizarea proiectului am primit ajutor de la multe persoane: de la membrii familiei, amici, prieteni, studenți, bloggeri, oameni din marketing și antreprenori cărora le mulțumesc și a căror contribuție nu o voi uita niciodată.

De curând de exemplu, Laura Grădinaru, fondatorul brandului Tăiței Grădinărești a ales sa fie partenerul nostru și este foarte activă în a ne recomanda și celorlalți producători. Noi îi mulțumim, o apreciem și suntem convinși că o putem ajuta să își dezvolte brandul la nivelul pe care și-l dorește.

#4 Ai lucrat sau lucrezi într-un domeniu care ți-a deschis calea către lumea antreprenoriatului?

Am lucrat câțiva ani în zona de producție, lucru care m-a ajutat să înțeleg că producătorii români au nevoie de vizibilitate, recomandări, comenzi din ce în ce mai multe pentru a recupera investițiile realizate și a crea noi locuri de muncă.

De asemenea, am lucrat mult și în zona de servicii unde este importantă creativitatea. În majoritatea companiilor multinaționale se regăsește mentalitatea de intraprenor, pe care eu am îmbrățișat-o și cred că acest lucru m-a ajutat să-mi dezvolt și mentalitatea de antreprenor.

#5 Care a fost pentru tine cea mai mare provocare de când ai lansat platforma FabricatinRO și cum ai reușit s-o depășești?

Cea mai mare provocare a fost trecerea de la un blog pe care l-am populat de a lungul anilor cu povești ale antreprenorilor români, la o platformă unde să putem crea câte o pagină web de prezentare (cu toate datele despre companie, produse, servicii, date de contact, localizare pe hartă, recenzii, produse) pentru fiecare producător.

Această provocare a fost depășită cu o echipă experimentată, dar și cu mult timp și bani investiți.

#6 Câți producători sunt înscriși la ora actuală pe FabricatinRO?

Avem în jur de 1000 de producători și peste 7000 produse românești disponibile.

#7 Cui se potrivește platforma FabricatinRO și de ce?

În primul rând platforma este pentru toate persoanele care caută produse românești, produse locale, naturale, artizanale, ecologice, haine sau mobilă de serie ori unicat.

În al doilea lea rând este pentru cei care vor să se adapteze la trendurile economiei de azi, producătorii care știu că prezența în mediul online este obligatorie și că online-ul are un potențial uriaș de dezvoltare.

#8 Ce trebuie să facă un producător pentru a-și vedea numele propriei afaceri listat pe platforma FabricatinRO?

Trebuie mai întâi să ne spună că își dorește să facă parte din proiectul nostru, iar apoi cât de multă vizibilitate are în plan. De obicei, e necesară o discuție telefonică în care clientul să ne prezinte punctul de pornire și ulterior venim cu o propunere.

Ca producător, poți lua legătura cu membrii echipei FabricatinRo cerând o ofertă personalizată de promovare.

#9 FabricatinRO a fost prima platformă de acest gen din România, dar în ultima perioadă au apărut și altele bazate pe același concept. Prin ce se diferențiază FabricatinRO de competiție?

Noi știm că în economia actuală oamenii nu cumpară produse, ci povești. De aceea avem un proces prin care promovăm mai întâi brandul, povestea antreprenorului și ulterior produsele.

Un alt element important este faptul că noi punem în legătură antreprenorii între ei. De exemplu:

  • pe producătorii de produse alimentare îi ajutăm să intre în băcănii, pentru ca oamenii sa le găsească mai ușor produsele;
  • pe producătorii de băuturi îi punem în legătură cu distribuitori pentru a reuși să ajungă și în zona HORECA și oamenii să le consume băuturile la terase, în restaurante, sau în hoteluri;
  • pe producătorii de haine îi punem în legătură cu magazinele fizice, care vând haine românești, astfel încât potențialii clienți să-i descopere mai ușor;
  • pe producătorii din zona de construcții îi punem în legătură cu distribuitori, pentru ca pe șantierele din țară să avem materie primă și echipamente fabricate în România;
  • etc

#10 Ce planuri ai în legătură cu acest proiect?

Planul este mereu același: vrem să integrăm în această comunitate peste 90% din producătorii din România.

În același timp, ne gândim cum să ajutam producătorii să câștige vizibilitate și în alte țări. Credem că am putea să contribuim la creșterea volumului de exporturi de produse românești în Europa ca și prim pas.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea eCommerce »


Setari Cookie-uri