Cu o prezență de peste 3 ani pe piața din România, www.biano.ro a devenit rapid destinația ideală pentru pasionații home & deco care caută să facă cumpărături online de decorațiuni interioare și piese de mobilier pentru casele lor, precum și pentru spațiile de lucru ori pentru birouri, într-un mediu sigur. Pe lângă această nevoie de siguranță a cumpărăturilor, pandemia Covid-19 a crescut cererile clienților pentru cumpărături online facile, pentru diverse stimulente și oferte speciale - dar mai ales pentru personalizare.

Michael Zelinka, CEO-ul www.biano.ro, pariază pe inovațiile bazate pe inteligență artificială, care vor continua să distingă platforma pe care o reprezintă de concurență.
Antreprenorul ceh explică și de ce BIANO oferă cea mai bună experiență de cumpărături online pentru utilizatorii finali, precum și cel mai profitabil parteneriat pentru magazinele online home & deco care doresc să-și sporească vânzările online, prin listarea într-un marketplace.

Mai mult decât atât, Michael Zelinka detaliază despre unele dintre soluțiile de inteligență artificială și învățare automată prezente pe platformele BIANO, inclusiv căutarea prin imagini și nou-lansatul BIANO Button, un instrument gratuit pe care BIANO îl oferă magazinelor online partenere, drept funcționalitate de cross-sell.

Aflați mai multe despre planurile BIANO de a revoluționa piața home & deco din România din interviul de mai jos.

2020 a fost cu siguranță anul progresului în comerțul electronic, în special pentru segmentul home & deco. Cum au ajutat instrumentele BIANO bazate pe inteligență artificială (AI) la creșterea volumului de noi utilizatori și comenzi generate pentru parteneri?
Instrumentele noastre AI au creat noi oportunități pentru a crește numărul de comenzi și venituri pentru parteneri, dar mai ales pentru fidelizarea semnificativă a clienților.

Trecerea de la offline la online a fost deosebit de dificilă pentru unii comercianți de pe segmentul home & deco, în special sub presiunea pandemiei Covid-19. Instrumentele BIANO care folosesc tehnici AI au ușurat această tranziție?
Oferim instrumentele noastre bazate pe AI absolut gratuit tuturor partenerilor activi de pe BIANO – cum ar fi căutarea prin imagini. De exemplu, în România, rata de conversie a tranzacțiilor efectuate prin căutarea folosind fotografii este de trei ori mai bună decât rata noastră medie de conversie. Putem vedea clar valoarea adăugată pentru partenerii noștri cu acest instrument, deoarece unii clienți noi, care au apelat la căutarea prin imagini, sunt chiar cei care au ezitat să cumpere mobilier online înainte. Căutarea prin imagini îmbunătățește experiența de cumpărare a clienților, dar majoritatea partenerilor noștri nu o oferă pe platformele lor proprii.

Mai concret, cum rezolvă BIANO probleme e-commerce complexe, prin AI și știința datelor?

BIANO încearcă să țină pasul cu progresul tehnologic și să folosească instrumentele de AI, inclusiv pentru creșterea eficienței interne. De exemplu, deoarece primim zilnic mii de produse noi sau actualizate de la partenerii noștri, procesele de clasificare și validare rapide și fiabile sunt cheia succesului nostru. De aceea, folosim și instrumente AI pentru procesele interne.

În același timp, prin AI, colectăm în mod constant date despre performanța individuală a unui produs - de exemplu, rata de vizualizare a unui produs, secvențializarea momentelor în care produsul a fost văzut în secțiunea aferentă, raportul vizitelor directe etcetera. Produsele mai performante sunt îmbunătățite în poziția lor în mod natural, un proces accelerat de feedback-ul utilizatorilor.

În ce moduri credeți că soluțiile tehnologice personalizate pot ajuta magazinele online să-și fidelizeze clienții?
Cumpărătorii de astăzi doresc ca magazinele online să îi trateze într-un mod unic și să le cunoască preferințele personale, pentru a le oferi o experiență de cumpărături individuală. Acest lucru se aplică, de exemplu, la filtrarea și personalizarea produselor afișate.
Chiar dacă segmentul home & deco nu aparține sectorului FMCG, loializarea clienților este un subiect important pentru partenerii noștri. Credem că, la BIANO, noi îi ajutăm îmbunătățind experiența de cumpărături datorită tehnologiilor noastre.
Cu ajutorul instrumentelor noastre de AI, oferim clienților o selecție personalizată de produse, ceea ce îmbunătățește experiența lor online și sesiunea de cumpărături per ansamblu.

Unul dintre cele mai relevante astfel de instrumente este căutarea prin imagini, tehnologia în care un utilizator încarcă o fotografie sau o captură de ecran pe versiunea mobilă sau desktop a unui magazin online și obține rezultate similare și exacte pe baza materialului vizual pe care îl furnizat.
Căutarea prin fotografii vede o coexistență armonioasă a confortului cumpărăturilor online și a bogatei experiențe de descoperire din comerțul cu amănuntul traditional, desfășurat în offline. Le permite utilizatorilor să caute produse așa cum le rețin, prin imagini, nu prin cuvinte. În același timp, prin căutarea folosind fotografii, clienții pot compara, de asemenea, prețurile, termenele de livrare și costurile, pentru a alege cea mai bună variantă pentru bugetele și nevoile lor.

Cu tehnologii precum învățarea automată (ML) și inteligența artificială (AI) care schimbă regulile în comerțul electronic, cum pot determina magazinele online home & deco dacă oferă interacțiuni cu adevărat personalizate pentru clienții lor?

BIANO oferă mai multe soluții de AI pentru partenerii noștri pe care le pot folosi în eshop-ul propriu - de exemplu, BIANO Pixel. Datorită acestui instrument de remarketing, clienții văd selecții de produse îmbunătățite, personalizate. În cele din urmă, acest lucru influențează conversiile și duce la mai multe achiziții și la o afacere online mai profitabilă.

Ce noi inițiative bazate pe inteligență artificială sunt în curs de implementare pe platformele BIANO?
Recent, am lansat o nouă soluție, numită BIANO Button și suntem încântați să împărtășim o parte din propria noastră tehnologie de similaritate cu magazinele partenerilor noștri, deoarece știm că majoritatea dintre ei nu ar avea bugetul pentru propria lor soluție sau ar opta pentru un sistem de o calitate mai mică.

Magazinele online de mobile și decorațiuni interioare adaugă BIANO Button la pagina de detalii a produsului, ceea ce permite afișarea unei noi pagini cu produse similare (numai de la acel magazin). Afișarea produselor similare crește șansele de cumpărare, deoarece clientul care se uită la pagina de detalii a produsului este interesat de finalizarea achiziției. Acesta este un exemplu excelent al modului în care un magazin partener poate beneficia de aderarea la platforma noastră – BIANO Button este o caracteristică suplimentară pe care o punem la dispoziție, prin care magazinele active pe BIANO pot folosi gratuit tehnologiile noastre, dezvoltate intern.
În viitorul apropiat, următoarea noastră inițiativă va fi BIANO Studio, unde clienții vor avea șansa de-a deveni rapid „designeri de interior”, datorită noului nostru instrument AI.

Ce tehnologie AI ați fi cel mai încântat să o vedeți devenind mainstream în următorii ani?

Credem că un astfel de instrument este căutarea prin imagini, care va deveni în curând un standard de piață pentru comerțul electronic, în special în segmentul home & deco. Sperăm că mult mai mulți clienți și magazine partenere care vor experimenta pentru prima dată căutarea prin fotografii pe www.biano.ro și o vor folosi frecvent ca sursă de inspirație pentru cumpărăturile lor.

Alăturați-vă BIANO și utilizați instrumentele pe care le oferim magazinelor noastre partenere. Instrumentele AI/ML sunt costisitoare și implementarea lor ar putea dura mult timp pentru magazinele online.
Având în vedere expertiza noastră în domeniul comerțului electronic și echipa internă de AI, oferim gratuit multe instrumente pentru magazinele partenerilor noștri și îi ajutăm cu implementarea prin ghiduri dedicate, seminarii web și sesiuni de training personalizate.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea eCommerce »


Setari Cookie-uri