Datorită internetului, cei care își promovează afacerile online au posibilitatea de a ajunge la milioane de oameni din întreagă lume într-un timp extrem de scurt. Una dintre modalitățile de a ajunge la o astfel de audiență este reprezentată de PPC marketing, un tool excelent, care oferă posibilitatea de a targeta o audiență specifică.

PPC, care este abrevierea de la pay-per-click, este un model de marketing online. Prin intermediul campaniilor PPC, companiile își pot face cunoscută afacerea, atrăgând vizitatori pe site. Comparativ cu vizitele organice, modelul PPC este mult mai eficient pentru brand awareness. De fiecare dată când un utilizator da click pe reclamă implementată prin PPC, cel care face publicitatea este taxat.

Pentru a înțelege foarte bine ce înseamnă o campanie PPC în marketing ne putem referi la avantajele pe care acest model le oferă, dar și la provocările pe care le implică.

Avantajele și dezavantajele modelului PPC în marketing

O afacere care investește în PPC poate avea parte de câștiguri substanțiale, de câteva ori mai mari față de investiția inițială. Cu toate acestea, există situații în care afacerile pierd banii investiți, deoarece campaniile PPC nu sunt implementate în manieră corectă. Așadar, o campanie PPC poate aduce o mulțime de beneficii, însă poate fi și dezavantajoasă.

Principalele avantaje ale modelului PPC sunt:

  • o campanie PPC optimizată corect este foarte eficientă din punct de vedere al costurilor – companiile plătesc doar atunci când utilizatorul ajunge pe site, iar bugetul acordat unei astfel de campanii poate fi unul limitat sau generos, în funcție de posibilități;
  • link-ul (reclamă) companiei sau brand-ului va fi afișat în primele rezultate ale motoarelor de căutare (în platforma Google Ads) atunci când un utilizator caută un termen (cuvinte cheie) ce are legătură cu serviciile sau produsele oferite;
  • targetarea poate fi făcută în funcție de mai mulți parametri – Google Ads și Facebook Ads – două dintre cele mai populare platforme pe care se pot implementa campanii PPC – oferă posibilitatea de a alege audiență în funcție de numeroase criterii, precum device-ul de pe care navighează pe internet, locația în care se află oamenii, limba pe care o vorbesc, sexul și multe altele;
  • pot fi implementate mai multe campanii de marketing PPC pentru fiecare cuvânt cheie;
  • traficul este direcționat direct pe site-ul companiei pentru care se face PPC marketing, astfel că expunerea și vizibilitatea brand-ului sunt îmbunătățite considerabil;
  • traficul pe website crește imediat printr-o campanie PPC – comparativ cu modelul SEO (earch engine optimisation), în care rezultatele notabile apar în câteva luni, impactul pe care îl are o campanie PPC este vizibil într-un timp foarte scurt;
  • o campanie PPC eficientă poate genera converșii și venituri din vânzări.

Dezavantajele campaniilor PPC în marketing sunt, de fapt, provocări care pot fi depășite printr-o abordare corectă și se referă la:

  • o campanie PPC are nevoie de atenție și monitorizare – campaniile PPC nu pot fi setate în Google Ads sau Facebook Ads și lăsate nemonitorizate. Pentru cele mai bune rezultate, este nevoie de timp investit pentru a optimiza și îmbunătăți aceste campanii;
  • bugetul alocat poate scapă de sub control – în cazul în care campania PPC nu este optimizată corespunzător și monitorizată, nivelul ROAS (return on ad spend) nu va fi unul ridicat, iar banii vor fi cheltuiți în zadar. Este foarte important să fie stabilit un buget pentru PPC încă de la început, împreună cu un specialist;
  • eficientă unei campanii de marketing PPC, indiferent de platforma pe care se implementează (Google Ads sau rețele de socializare) stă în mâinile specialiștilor – nu oricine poate seta campanii eficiente, motiv pentru care cele mai multe branduri aleg să colaboreze cu agenții specializate în campanii PPC;
  • vizitele pe site nu generează întotdeauna vânzări – nu toți utilizatorii care ajung pe website-ul unei companii în urmă unui click pe o reclamă făcută prin Google Ads sau altă platforma se transformă în clienți. Din acest motiv, odată ajunși pe site, este necesar că utilizatorii să fie convinși să cumpere serviciile sau produsul prin intermediul altor tehnici de marketing, generându-se, astfel, converșii.

Așadar, modelul PPC este o manieră excelență de a ajunge la o audiență targetata extrem de rapid. Pentru reclamele plătite pot fi utilizate mai multe platforme, însă Google Ads și Facebook Ads sunt două dintre cele mai populare. Secretul sucesului unei campanii de marketing PPC este optimizarea, care poate fi făcută de către agenții specializate în domeniu, cu rezultate foarte bune.

Sursa foto Pexels.com

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:

Setari Cookie-uri