SEO (Search Engine Optimization) reprezintă în ziua de azi o componentă esențială a marketingului online de tip SEM (Search Engine Marketing). Această modalitate de marketing desemnează promovarea pe Internet a brandurilor, prin intermediul motoarelor de căutare – cel mai popular și utilizat motor de căutare fiind, în continuare, Google.

Pe lângă celelalte tehnici, instrumente sau canale de marketing digital, precum rețelele de socializare sau mesajele de tip newsletter ș.a., motoarele de căutare continuă să rămână „temelia” comerțului electronic. Astfel, SEO, unul dintre serviciile de top oferite de o agentie marketing online, poate face diferența pentru brandurile din mediul digital, fie ele magazine online sau pagini web de prezentare, în termeni de succes pe termen scurt vs. pe termen lung.

SEM cuprinde, însă, în același timp, și campaniile de tip PPC, adică anunțurile și reclamele plătite direct către motoarele de căutare – cum ar fi, de pildă, cele implementate prin intermediul Google Ads. Tehnica PPC face parte și ea dintre serviciile oferite de o agenție marketing online modernă, aducând rezultate mult mai rapide, dar pe o anumită perioadă de timp. PPC este o tehnică de e-marketing foarte populară și recomandată, în special, business-urilor aflate la început de drum, pentru a obține un "boost" de vizibilitate și trafic pentru site-uri, chiar dacă nu în mod organic.

SEO, pe de altă parte, oferă clienților brand awareness pe termen lung și trafic organic, care are mult mai multe șanse de a se converti în tranzacții (încasări; între vizitatorul site-ului și oferta brandului respectiv). Când vorbim despre SEO, o agenție de marketing online are în vedere, în primul rând, detalii tehnice și strategice. Acestea vizează activități de link-building, practici de îmbunătățire a experienței utilizatorului în navigarea pe un website (UX - User Experience), strategii de cuvinte cheie și așa mai departe. SEO include atât activități on-page, cât și off-page.

Prin optimizarea site-urilor pentru motoarele de căutare (Search Engine Optimization), business-urile prezente în mediul digital se vor dezvolta în mod organic și vor putea atinge succesul pe termen lung. Prin implementarea de campanii PPC (Pay Per Click), o agenție de marketing online cu experiență te va ajuta să te propulsezi în topul rezultatelor Google în mod rapid, dar „artificial” (plătit, pe termen limitat). În funcție de obiectivele tale, poți apela la oricare dintre cele două tehnici. În mod ideal, dacă bugetul îți permite, îmbinarea celor două (SEO cu PPC) se poate dovedi deosebit de productivă!

În cele din urmă, nu trebuie omis faptul că, deși PPC înseamnă promovare plătită direct către motoarele de căutare (prin anunțuri și reclame), iar SEO presupune promovare organică (prin optimizare tehnică, link-building, optimizare off-page și on-page targetând cuvinte cheie și expresii de căutare), aceste două tehnici coexistă sub aceeași „egidă” (SEM) și sunt, prin urmare, înrudite.

Ele se pot completa cu succes reciproc, asemenea marketingului online în sine cu marketingul tradițional, în cazul în care cele două implementări sunt monitorizate atent de aceeași agenție de marketing online cu suficientă experiență și care să poată avea, astfel, o viziune de ansamblu asupra evoluției business-ului tău.

sursa foto: unsplash.com

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea eCommerce »


Setari Cookie-uri