Obor21.ro, prima cooperativă țărănească digitală din România, încheie cel de-al doilea an de activitate cu o cifră de afaceri de 155.000 euro

Obor21.ro, prima cooperativă țărănească digitală din România, încheie cel de-al doilea an de activitate cu o cifră de afaceri de 155.000 euro, marcând astfel o creștere cu 55% față de anul precedent. Evoluția semnificativă a fost susținută atât de accelerarea comerțului online în pandemie, cât și de schimbarea comportamentului de consum al românilor.

Comanda medie a coșului s-a menținut la aproximativ aceeași valoare ca în anul precedent în 2021, respectiv 230 lei, arată datele Obor21.ro. Diferența vine însă din comportamentul de consum. Astfel, dacă în 2020, contextul pandemic a creat agitație, iar achiziționarea produselor alimentare a fost accelerată cu scopul de a crea provizii, în 2021 comportamentul de achiziție a fost mai relaxat.

„Cifrele la final de an arată că în 2021 au fost plasate comenzi de valori mai mici, dar cu un grad de recurență mai mare. Acesta tendință transmite un semnal pozitiv în ceea ce privește schimbarea comportamentului de achiziție și consum: clienții își planifică cumpărăturile și respectiv mesele cu produse din carne, consumând mai multe produse fresh”, a precizat Florian Mateiță, cofondator Obor21.ro.

Numărul mediu de produse comandate pe Obor21.ro se menține la 5-6 produse/coș, la fel și sezonalitatea comenzilor, aprilie fiind cea mai dinamică lună din punct de vedere al vânzărilor. Totodată, Obor21.ro raportează la nivel de an, creșteri semnificative la vânzările cărnii de ied (60% creștere față de anul precedent) și de miel (16% creștere).

Schimbarea comportamentului de consum - motor de creștere în 2021 pentru Obor21.ro

Potrivit datelor unui sondaj realizat online în Obor21.ro în a doua jumătate a anului trecut, la nivel național, cei mai mulți români achiziționează carne de la supermarket, însă peste o treime preferă băcăniile și magazinele specializate, online sau offline, 19% cumpără de la surse private (de la țărani), iar 7% de la ferme. Atunci când cumpăra carne de la țară, indiferent că este de la ferme, persoane fizice sau magazine specializate, aproape jumătate aleg carnea proaspătă, nu congelată, de preferință în bucăți mici. Alegerile confirmă tendința din ultimul an spre un consum echilibrat, evitând risipa alimentară și cheltuielile inutile.

Cei care achiziționează produse de la Obor21.ro sunt, în general, consumatori cu o cultură dezvoltată în privința alimentației, interesați de proveniența și trasabilitatea produselor. Creșterea apetitului de cumpărături pentru carne de oaie și în special de capră și zahana, produse care nu se regăsesc în mod obișnuit în portofoliul supermarketurilor sau magazinelor specializate, conturează un nou segment de clienți- cei pasionați de gătit, care comandă produse custom ca tip de tăiere pentru a prepara acasă specialități. În acest sens, investiția în aparatura dedicată pentru prepararea acestor produse speciale a reprezentat o prioritate pentru Obor21.ro în anul precedent.

Planuri de extindere pentru Obor21.ro: portofoliu de produse și zona de livrare

Pentru 2022, Obor21.ro își propune să continue și să extindă colaborarea cu magazinele de specialitate și HoReCa, segmente ce au reprezentat 26% din vânzările la nivel de an, și să diversifice portofoliul de produse, investind, totodată, în extinderea capacității și zonei de livrare. Cei doi fondatori preconizează dublarea cifrei de afaceri în 2022, bazându-se pe creșterea constantă a numărului de clienți și pe gradul ridicat de recurență al clienților existenți, alături de extinderile menționate.

”Lucrăm la extinderea zonei de livrare și către nordul țării, unde am avut solicitări constante pentru livrare în 2021, și sperăm să reușim acest lucru în prima jumătatea a lui 2022. În măsura posibilităților logistice ne dorim diversificarea portofoliului către noi categorii de produse, care să susțină conceptul de cooperativă țărănească digitală. Este un an al creșterii, prin urmare avem în plan și mărirea numărului de zile de livrare – în prezent două/săptămână -, respectând principiul meatbooking – rezervare înainte de sacrificare – și promisiunea de a livra carnea proaspătă, în maximum 72 de ore”, a mai precizat Florian Mateiță.

Sursa foto: Obor21.ro

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea eCommerce »


Setari Cookie-uri