Închiderea multor restaurante în perioada pandemiei a generat o revoluție pa piața delivery, competiția fiind tot mai acerbă în momentul de față. Cum face față acesteia și cum performează businessul homemade-food.ro în condițiile actualelor scumpiri la multe dintre produsele de bază, am aflat de la Elena Miță, administratorul afacerii.

"Piața în care activăm noi este un delivery la oală, care a fost o nișă o perioadă de timp, iar pandemia a ajutat-o să devină foarte mare", a declarat Elena Miță, într-un interviu acordat wall-street.ro.

Ce facem noi diferit este că încercăm să menținem businessul personalizat și să rămânem orientați către clienți și către relația cu aceștia, în sensul în care personalizăm produsele, ținem cont de preferințele clienților și încercăm să educăm piața să facă diferența între un produs proaspăt gătit și livrat către ei și un produs refrigerat, pentru că majoritatea concurenților livrează mâncarea refrigerată.

Elena Miță, homemade-food.ro

Compania, care acum a ajuns la 22 de angajați, a fost înființată în urmă cu 10 ani, ca un hobby al soțului Elenei. În urmă cu 3 ani, însă, Elena a intrat la rândul ei în business după ce a renunțat la jobul dintr-o corporație.

Cât despre cifrele concrete, în 2021 cifra de afaceri a fost de 550.000 de euro, înregistrând o creștere de aproape 40% față de anul anterior.

"La momentul T zero am avut o investiție micuță, de 10-15.000 de euro, iar după aceea tot profitul făcut a fost reinvestit.

Elena Miță, homemade-food.ro

Totodată, aceasta a mai menționat faptul că, pe zona de delivery, probabil în următorii 2-3 ani, afacerea ar urma să deschidă niște puncte noi de desfacere la mare și la munte, "probabil în Constanța și Brașov". De asemenea, homemade-food.ro mai are și proiecte în zona de patiserie artizanală, în special în rubrica "binecrescute", în care se regăsesc plăcinte de casă și checuri artizanale.

"Prețurile deja au crescut, și au crescut foarte mult. Sunt două probleme aici, una a materiei prime și a doua, a lipsei stocurilor. Deja, să dau un exemplu, la furnizorii de băcănie te trezești că nu mai au conserve, sau făină și mălai. Iar în privința prețurilor este un dezastru în momentul de față. Noi am ales să sacrificăm profitul, sau parte din el, ca să nu creștem prețurile exponențial, doar că nu știu cum va fi mai încolo. Sunt produse la care în ultimele 7 luni, în special produsele de lactate, s-au dublat prețurile", a completat Elena Miță.

Cât privește competiția, aceasta a explicat faptul că piața de profil a devenit foarte aglomerată, pentru că s-au închis toate restaurantele și toată lumea a sesizat oportunitatea. Totodată, faptul că niște jucători foarte mari, cum ar fi City Grill, au intrat la rândul lor în piața de mâncare la oală, face ca cei care vor să intre acum în piață să aibă nevoie de o investiție foarte mare.

"Pe de altă parte, este și o oportunitate foarte mare", crede Elena Miță, "pentru că piața crește în continuare, nu mai este o nișă și se canibalizează cu livrarea la domiciliu clasică. Cred că cu mai puțin de 200-250.000 de euro nu poți să faci nimic la început în piața asta, dacă vrei să fii un jucător prezent și activ și să te remarce foarte repede lumea. Dincolo de investiția inițială și de faptul că nu găsești oameni, care este presantă, sunt deja foarte multe branduri și atunci trebuie să fii foarte vizibil și foarte activ".

Sursa foto: Shutterstock / Semen Kuzmin

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Luca Dinulescu
Luca Dinulescu este jurnalist, activând anterior pentru publicații precum Digi 24, Adevărul sau Academia Cațavencu. A desfășurat de asemenea o activitate publicistică constând în patru volume publicate, între acestea numărându-se proză, nuvele și benzi desenate. Este absolvent de Regie Film și a fost de asemenea posesor al bursei J.W.Fulbright pe scenaristică și regie de film.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea eCommerce »


Setari Cookie-uri