Românii devin din ce în ce mai deschiși către achizițiile online, dar și achizițiile ce includ atât canalele offline, cât și cele online. O reclamă pe Facebook care îi trimite în magazin, o comandă online pe care vor să o ridice din locația fizică, descărcarea aplicației în urma sugestiilor primite de la angajatul de la casă, toate acestea îi arată că poate comunica cu retailerul respectiv pe mai multe canale. Toată această transformare duce la o generare mai mare de date în legătură cu preferințele consumatorului, date care administrate corect pot genera vânzări mai mari. Despre tehnologiile și pașii, pe care trebuie să îi facă retailerii pentru a atrage atenția consumatorilor, am vorbit la retailArena, organizat de wall-street.ro și retail.ro, în panelul „Digital Marketing Sessions: Tools that empower your brand”.

Există o sumedenie de instrumente și tehnologii pe care le poți folosi pentru a înțelege consumatorii, lucru susținut și de Sorin Draghici, Managing Partner & New Business Development în cadrul agenției DWF.

”Atunci când alegi unul e important să identifici obiectivul pentru care vrei să folosești acel instrument”, explică Sorin Drăghici, recomandând o serie de instrumente bune pentru retailerii care vor să înțeleagă ce caută consumatorii, precum: Semrush, Ahrefs, Similarweb, etc.

El menționează faptul că la DWF ajung retailerii în momentul în care vor să își amplifice vizibilitatea, care fie a scăzut, fie nu e în linie cu preferințele lor.

”Mai ajung la noi retaileri sau jucători din e-commerce atunci când fac o migrare pe o altă platformă, le scade traficul și începe să îi doară că nu mai sunt la nivelul de dinainte și vor să recupereze(...) Ce am sesizat este că unii retaileri vin cu așteptările din pandemie și se raportează la acea perioadă. Costul de advertising este în creștere, iar ei vor ca bugetul să rămână la fel. Recomandarea mea este să-și adapteze strategia la noul context”, adaugă Sorin Drăghici.

Sabin Belușică, Senior Performance Lead Httpool, aduce în discuție, pe lângă recomandările făcute de către reprezentantul DWF, și zonele de e-mail și sms marketing.

”E important să fim la curent cu noile tehnologii, dar de foarte multe ori ne gândim la instrumente noi și ce e în trend și uităm pur și simplu de cele de bază și cum trebuie să le folosim sau de ce să le folosim”, adaugă Belușică, care punctează importanța unei baze de date care să fie corect administrată și orientată către oportunități de automatizare care să ajute la economisirea timpului dedicat construirii campaniilor.

Robert Dumitru, managing partner MTH Digital, recomandă, dincolo de zona de tehnologii și soluții, o concentrare mai mare pe platforme.

”O foarte bună platformă pentru retaileri ar putea fi LinkedIn. Conform Httpool, partea de targetare e mult mai avansată decât pe alte platforme. Mulți consumatori tratează LinkedIn ca pe un CV virtual, tocmai de aceea posibilitățile de targetare sunt mai avansate”, adaugă Robert Dumitru, aducând în discuție și puterea de cumpărare mai mare a utilizatorilor care se află pe această platformă.

O altă recomandare pe care acesta o are pentru retaileri ține de o concentrare mai „agresivă” în ceea ce privește prezența pe Youtube.

Urmărește întreaga discuție de la retailArena la care au participat Sorin Drăghici, Robert Dumitru și Sabin Belușică AICI (intervalul 2:47:00 - 3:45:00).

Evenimentul Retail Arena este organizat de wall-street.ro și Retail.ro, VTEX fiind Main Partner, iar FAN Courier, Online Commerce Day Partner. La categoria Gold Partners intră Cargus, P3 Logistics Parks, Carrefour, Oney, Sameday, iar la Silver Partners îi găsim pe Motorola, Raiffeisen Bank, DWF, Mastercard, GUN Media, Ortec, RTB House, CustomSoft, BaseLinker, Emag, AFI Europe, VIVO!, Environ, Answear, TBI Bank, OLX Business, Offerista, Altex, dar și dm drogerie markt, Httpool și Jidvei. La categoria Sponsor îi avem pe Optimized, MTH Digital, Innoship.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea eCommerce »


Setari Cookie-uri