Alura, brandul de încălțăminte lansat de Raluca Hăulică, beneficiază acum și de un showroom, deschis în București, între Universitate și Parcul Cișmigiu, pe Constantin Mille 18. Antreprenoarea, care va fi prezentă și la evenimentul ecomTEAM Fashion de pe 28 martie, la care te poți înscrie gratuit AICI, a discutat cu wall-street.ro depre noua investiție.

Alura este un brand care până în acest moment avea o prezență 100% online prin intermediul propriului magazin online, unde comercializează încălțăminte pentru femei, genți și o serie de accesorii. De la finalul lunii februarie, businessul dispune și de un showroom.

„Ideea deschiderii unui showroom a venit foarte spontan. De fapt, astă-vară eram în căutarea unui spațiu de birou, însă timingul s-a sincronizat cu insistențele clientelor de a avea un loc al nostru unde pot proba produsele. Punând lucrurile pe foaie, ne-am dat seama că deschiderea unui spațiu fizic ne-ar putea scădea semnificativ rata de retur, costurile de transport și depozitare și, cel mai important, ar da greutate identității brandului nostru tânăr”, a precizat Raluca Hăulică, fondatoare.

Raluca Hăulică, fondatoarea brandului Alura, este unul dintre speakerii evenimentului ecomTEAM Fashion, pe care-l organizăm pe 28 martie la Apollo 111 în București. Înscrie-te gratuit aici pentru a fi alături de specialiști în e-commerce precum Robert Berza, CEO Fashion Days, Raluca Radu, country manager Answear.ro, Adina Buzatu, CEO & Founder Trends by Adina Buzatu, Cori Cimpoca, Founder MKOR Consulting sau Mădălina Stănescu, Founder Optimized.

Conceptul showroom-ului l-a creionat împreună cu colega sa Laura Bădescu, inspirându-se de la locații de acest tip din Paris. A ales Bucureștiul deoarece aici se află o mare parte dintre clientele brandului Alura.

„În primul rând, avem o bază de cliente de peste 15.000, din care un număr semnificativ locuiesc în București sau împrejurimi. Primul motiv va fi să probeze modelele, să facă cunoștință cu materialele și finisajele pe care le folosim, dar și cu noi, echipa(...) În al doilea rând, spațiul Alura nu este un magazin clasic, ci o experiență. Poți savura în tihnă o cafea sau un pahar de prosecco în timp ce probezi pantofii. Din acest motiv, toți cei care ne vor trece pragul vor completa în prealabil un formular, în care ne vor informa despre ziua și intervalul orar dorit, dar și despre ce modele dorește să probeze. Este o experiență intimă, opusă atmosferei aglomerate din malluri”, precizează Raluca Hăulică pentru wall-street.ro.


Verticala de Fashion a fost mereu pe podiumul categoriilor cu cele mai mari volume vândute în industria de e-commerce, atât la nivel global, cât și în România. Ultimii ani au adus în țara noastră nume importante de pe scena internațională a comerțului online de Fashion, dar și oportunitatea unor jucători locali de a vinde către piețele din regiune.

Cea mai recentă analiză vine de la furnizorul de soluții de plată online PayU GPO România. Acesta estimează că valoarea pieței de e-Commerce(produse și servicii comandate online) se va situa în jurul a 11,5 miliarde de euro în 2024. Creșterea estimată pentru 2024, atât din calculele PayU GPO, cât și din datele raportate de McKinsey și Statista, se situează la aproximativ 16% față de anul trecut, cu un avans de aproximativ 30% pe segmentul de servicii.

Tot din acelasi raport, vedem că piața locală de e-commerce s-a situat ]n 2023 la 9,8 miliarde de euro potrivit McKinsey, din care aproximativ 65% au reprezentat produsele / bunurile și aproximativ 35% serviciile. În zona de bunuri, cele mai căutate în online au fost IT&home (65% din total), îmbrăcăminte (23%), produse alimentare (6%), însă verticalele cu cele mai mari creșteri în tranzacții au fost fashion și beauty, mâncare comandată și produse alimentare. În zona de servicii, cele mai multe achiziții online s-au făcut în transport, inclusiv servicii de livrare (80%) și pachete turistice (14%), dar cele mai mari creșteri s-au înregistrat pe verticalele de divertisment și pachete turistice.

Cifrele de mai sus au situat România în 2023 pe al treilea loc în e-commerce-ul din Europa Centrală și de Est, după Polonia (cu o piață estimată la 27,8 miliarde de dolari) și Cehia (cu o piață estimată la 13 miliarde de dolari).

Raluca Hăulică, fondatoarea brandului Alura, este unul dintre speakerii evenimentului ecomTEAM Fashion, pe care-l organizăm pe 28 martie la Apollo 111 în București. Înscrie-te gratuit aici pentru a fi alături de specialiști în e-commerce precum Robert Berza, CEO Fashion Days, Raluca Radu, country manager Answear.ro, Adina Buzatu, CEO & Founder Trends by Adina Buzatu, Cori Cimpoca, Founder MKOR Consulting sau Mădălina Stănescu, Founder Optimized.

Sursa foto: Wall-street.ro

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea eCommerce »


Setari Cookie-uri